گویندگی یکی از مهم ترین مهارت های یک نویسنده است. ترجمه به معنای تغییر کلمات و عبارات در یک متن است. در واقع، با بازنویسی، نظر یا اعتقاد شخص دیگری را به قول خودتان بیان می کنید. هدف در این اثر حفظ معنا و ایده متن اصلی و بازتولید کلمه به کلمه آن است. استناد یکی از مهمترین ابزارها برای استفاده از تحقیقات دیگران در مقاله یا پایان نامه شماست. به این ترتیب اگر کار پژوهشی انجام شود، بازنویسی مقالات و نگارش کتاب و سایر نوشته ها به صورت سیستماتیک انجام شود، بیشترین تأثیر را دارد.

بازنویسی چیست؟

بازنویسی محتوا به معنای بازنویسی متن است. در این فرآیند متن اصلی به شکلی متفاوت با تغییرات جزئی در برخی جزئیات بازنویسی می شود. این کار برای بهبود درک و خوانایی متن، اصلاح اشتباهات گرامری و استفاده از واژگان بهتر و دقیق تر انجام می شود.

بازنویسی محتوا نیز می تواند برای تغییر سبک نوشتن و تنظیمات آن انجام شود. به عنوان مثال می توان یک متن علمی را به صورت ساده و قابل فهم برای عموم بازنویسی کرد. همچنین در برخی موارد، متن بازنویسی می شود تا دیدگاهی جدید و تفاوتی در نگرش نویسنده به موضوع ارائه شود.

از مزایای بازنویسی متن می توان به بهبود کیفیت و دقت مطالب، درک آن، جلب توجه بیشتر خوانندگان و افزایش صفحه یا وب سایت، افزایش اعتبار و اعتبار اطلاعات منتشر شده و افزایش رتبه موتور جستجو اشاره کرد. ماشین. در نهایت، بازنویسی متن به عنوان یک فرآیند مهم نوشتن و ارتباط، بهبود کیفیت محتوا و افزایش اعتبار و اعتماد است.

اهمیت نوشتن مطالب جدید

بازنویسی و بازنویسی راهی برای ارجاع به یک متن بدون اشاره مستقیم به آن است. تفسیر شیوای مقاله بسیار مهم است، زیرا تفسیر غلط و بد می تواند باعث ابهاماتی مانند سرقت ادبی یا کپی منبع بدون ذکر آن شود. بازنویسی مقاله به نویسنده این توانایی را می‌دهد که اظهارات افراد دیگر را خلاقانه بیان کند و از معنای کار آنها برای رسیدن به هدف نهایی خود استفاده کند.

نمونه ای از بازنویسی محتوا

ترجمه چگونه به ما کمک می کند؟

ترجمه و بازنویسی مطالب دقیق و اصیل برای کار دانش آموز بسیار مهم است و در زندگی حرفه ای و حرفه ای نیز بسیار مهم است. برای نویسندگان آثار مختلف بسیار ناخوشایند است که بدانند ایده ها و محتوایی که بیان کرده اند با آنچه در ذهن داشته اند متفاوت است. بازنویسی به معنای برداشتن کلمات از یک پاراگراف و جایگزینی آنها با کلمات دیگر نیست. این سوال هنگام بازنویسی مقالات ISI بسیار مهم است زیرا بسیاری از نویسندگان سرقت ادبی می کنند که منجر به علم می شود. در یک مقاله پایه، متن نباید ساختار یا پاراگراف اصلی داشته باشد.

یک بازنویسی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

نوشتن محتوای خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

1. بهبود ساختار متن: بازنویسی باید ساختار متن را بهبود بخشد و متن را به گونه ای ارائه کند که درک آن برای خواننده آسان باشد.

2. بهبود توانایی درک: نوشتن قابل قبول عبارت است از بیان محتوای متن به طوری که خواننده بتواند آن را با درک بالایی درک کند.

3. حفظ سبک نویسنده: هنگام بازنویسی مطالب، سبک نویسنده باید حفظ شود. و تغییرات را به گونه ای اعمال کنید که محتوای اصلی متن حفظ شود.

4. بهبود جریان متن: بازنویسی خوب همه چیز در مورد بهبود جریان متن و سازماندهی پاراگراف ها و جملات به گونه ای است که خواننده به راحتی آن را درک کند.

5. رعایت قوانین و مقررات: یکی از اصول بازنویسی، رعایت قوانین و مقررات مربوط به تحریر و نگارش اسناد مطابق با موازین علمی است.

6. تصحیح و به روز رسانی منابع و منابع داده: بازنویسی باید راهی برای به روز رسانی منابع و منابع داده استفاده شده و اطمینان از ذکر صحیح همه منابع باشد.

7. تاکید بر ارتباط بین قسمت های مختلف: یکی از اصول بازنویسی بهبود ارتباط بین قسمت های مختلف پایان نامه و سازماندهی متن به گونه ای است که خواننده به راحتی ارتباط بین قسمت های مختلف را درک کند.

چگونه مطالب را بازنویسی کنم؟

برای بازنویسی محتوا یا عبارت، جملات مجهول را به جملات شناخته شده یا برعکس تغییر دهید. کلماتی را با همان معنی جایگزین کنید. نکته مهم دیگر در بازنویسی تغییر فعل و فاعل است، تغییر کلمات کافی نیست، بلکه متن را بفهمید و از ابتدا به زبان خودتان بنویسید. اگر متن بازنویسی شده شما بیش از 50٪ با متن اصلی یکسان است، به این معنی است که شما سرقت ادبی کرده اید و باید به آن استناد شود. به این ترتیب، هنگام بازنویسی متون علمی، باید بازنویسی مقاله، بازنویسی مقاله و بازنویسی کتاب را در نظر داشته باشید.

تکنیک های مقاله نویسی

• استفاده از کلماتی با همان معنی: گاهی اوقات لازم است که برای تغییر وزن کلی متن، کلمات را با همان معنی جایگزین کنیم، مثلاً این جمله را از یک جمله رسمی، طنزآمیز اما رسمی کنیم

• تغییر ساختار جمله: در میان تکنیک های بازنویسی، ساختار جمله بیش از سایر روش ها تغییر می کند. همانطور که اشاره شد، در این روش، دلایل مختلفی برای تغییر ساختار رشته های نامحدود به نامحدود و بالعکس وجود دارد. مثلا، این تغییر را می توان انجام داد زیرا همه خطوط یک جمله با موضوع شروع نمی شوند. همچنین با بی‌نام کردن جملات، مفاهیم به‌صورت کلی‌تری منتقل می‌شوند.

• کاهش طول جملات: به عنوان یک قاعده کلی، می توان بیان کرد که هر چه جمله طولانی تر باشد، درک آن دشوارتر است. با بازنویسی متون می توانید یک جمله را به دو یا حتی کوتاهتر تبدیل کنید و در نتیجه متن خود را روانتر و مفهومی تر ارائه دهید.

• تغییر قسمت های مختلف جمله: یکی از تکنیک های بازنویسی متن، تغییر و جابجایی فاعل، اسم، صفت و قید است. این تکنیک برای انواع بازنویسی فارسی و انگلیسی و همچنین بازنویسی کتاب، بازنویسی مقاله و بازنویسی پایان نامه قابل استفاده است.

برای رونویسی یا توضیح، جملات ناآشنا باید به جملات آشنا یا برعکس تبدیل شوند. همچنین باید کلماتی را جایگزین کلماتی کنید که معنی مشابهی دارند. نکته مهم دیگر برای بازنویسی تغییر فعل و موضوع است، یعنی از ابتدا فقط با تغییر کلمات و درک متن به زبان خود شروع نکنید. اگر متنی که کپی کرده اید بیش از 50 درصد با متن اصلی یکسان است، به این معنی است که باید به آنچه سرقت کرده اید استناد کنید. بنابراین در بازنویسی مقالات علمی، مقاله نویسی، مقاله نویسی و تالیف کتاب باید این نکته را مد نظر قرار دهید. یک پیشنهاد کاغذی بنویسید و بنویسید

-

تکنیک های بازنویسی مقاله

• استفاده از کلمات هم معنی: گاهی لازم است برای تغییر وزن کلی متن، کلمات را با همان معنی جایگزین کنیم، مثلاً می توانیم این جمله را از کلمات غیر رسمی به یک جمله رسمی تبدیل کنیم.

• تغییر دستور زبان جملات: در میان تکنیک های بازنویسی، تغییر دستور زبان جملات بیشتر از سایر روش ها رایج است. همانطور که توضیح دادیم در این روش جملات غیرقابل شمارش به اشکال غیرقابل شمارش و متفاوت تبدیل می شوند. تغییر در ساختار دلایل مختلفی دارد، به عنوان مثال، این تغییر می تواند اتفاق بیفتد زیرا همه جملات در پاراگراف با یک موضوع شروع نمی شوند. علاوه بر این، با نامعین ساختن جملات، ایده ها به شکل کلی تری منتقل می شوند.

• کاهش طول جملات: به طور کلی پذیرفته شده است که هر چه یک جمله طولانی تر باشد، درک آن دشوارتر است. بازنویسی متون به شما این امکان را می دهد که یک جمله را به دو یا چند جمله کوتاه تر تبدیل کنید و در نتیجه متن را به شیوه ای روان تر و مفهومی تر ارائه دهید.

• تغییر قسمت های مختلف جمله: یکی از تکنیک های مورد استفاده برای بازنویسی متن، تغییر و جابجایی فعل، اسم، صفت و حرف اضافه است. این تکنیک در انواع بازنویسی فارسی و انگلیسی و بازنویسی کتاب، بازنویسی مقاله و بازنویسی پایان نامه قابل استفاده است.