لابیاپلاستی جراحی است که بر روی اندام تناسلی زنان انجام می شود. این جراحی برای اصلاح ظاهر لابیا مینور و لابیا بزرگ استفاده می شود. با انجام لابیاپلاستی علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و مناسب در واژن می توان از بسیاری از مشکلات مانند عفونت های زنانه، بوی بد و عدم اعتماد به نفس جلوگیری کرد. با ما همراه باشید تا در مورد لابیاپلاستی، مزایا و معایب آن بیشتر بدانید.


لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یکی از جراحی های جدید است که می تواند برای درمان ناهنجاری های لابیا مینور و لابیا بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. در این روش با کمک لیزر مونالیست یا جراحی با تیغه جراحی یا ترکیبی از هر دو ناهنجاری های قابل توجه به طور کامل برطرف می شود. همچنین در این عمل می توان لایه های اضافی کاپ کلیتورال را برداشت که به آن هدکتومی می گویند. با انجام عمل لابیاپلاستی می توانید چین و چروک های پوست و پوسته های غیر ضروری در ناحیه واژن را از بین ببرید. در جراحی لابیاپلاستی اگر از لیزر استفاده کنیم می توانیم نتایج تمیزتر و زیباتری بگیریم.

لابیا چیست؟

دو نوع لابیا در اندام تناسلی زن وجود دارد، لابیا کوچک و لابیا بزرگ، علاوه بر لب بزرگ، لابیا بزرگ نیز وجود دارد، لابیا بزرگ بخشی از اندام زنانه است که از استخوان شرمگاهی تا پرینه امتداد دارد. این قسمت از واژن از واژن در برابر عفونت و آلرژی محافظت می کند.لابیا بزرگ از قسمت داخلی آلت تناسلی و کلیتوریس محافظت می کند. لابیاهای کوچک از کلیتوریس تا دو طرف واژن این قسمت ها می توانند مشکلاتی مانند ناهمواری، ناهماهنگی، اندازه و تیرگی داشته باشند. لابیاپلاستی بهترین درمان برای زیباسازی لابیا است


چه کسانی باید لابیاپلاستی انجام دهند؟

لابیای بزرگ ناهموار، افتادگی پوست، درد و سوزش لگن در حین رابطه جنسی، درد در حین ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، دویدن یا سواری، میل جنسی کم به دلیل پوشیده شدن واژن با پوست دیگری، مشکل چسبیدن لابیا به لباس زیر، وجود آن. ظاهر نادرست هنگام پوشیدن شلوار و بوی بد ناشی از عفونت برای جراحی لابیاپلاستی مناسب است.

مزایای جراحی لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی همانطور که اشاره کردیم بخشی از جراحی زیبایی و درمانی زنان و دختران است. با انجام جراحی لابیاپلاستی فرد می تواند اندام تناسلی را زیبا و هماهنگ کرده و به افزایش اعتماد به نفس کمک کند. همچنین ایجاد جاذبه تناسلی، رفتار و رفتار جنسی می تواند افزایش یابد. زمانی که لابیاپلاستی انجام شود، مشکلات و مسائل مربوط به پوشیدن لباس های تنگ برطرف شده و فرد آزادی عمل خواهد داشت.

لابیاپلاستی در رفع چین و چروک های دستگاه تناسلی زنان و بهبود لذت جنسی با از بین بردن پوست اضافی ناحیه کلیتوریس بسیار موثر است. همچنین با برداشتن لابیاها احتمال تجمع عفونت های میکروبی و باکتریایی از بین می رود و فرد از بسیاری از بیماری ها و بوی بد رهایی می یابد.



چه کسانی کاندیدای مناسب برای لیپوساکشن هستند؟

زنان بالای 18 سال که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند و هیچ بیماری شناخته شده یا زمینه ای ندارند، می توانند لابیاپلاستی انجام دهند. علاوه بر این، کسانی که در حین مقاربت به دلیل بزرگی لابیای خود دچار خجالت، ناراحتی و تحریک می شوند و کسانی که از ناهنجاری های تناسلی رنج می برند، کاندیدای خوبی برای لابیاپلاستی هستند.

افرادی که هنوز از عفونت های ناشی از تجمع باکتری ها و قارچ ها در ناحیه تناسلی رنج می برند، باید لابیاپلاستی انجام دهند. همچنین افرادی که به دلیل بیماری لابیا نمی توانند فعالیت های خاصی مانند دوچرخه سواری یا ورزش های مختلف انجام دهند باید تحت عمل لاپاراسکوپی قرار گیرند.

اهمیت انتخاب پزشک مناسب

مهم ترین مرحله قبل از لیپوساکشن، انتخاب جراح مناسب است. با انتخاب جراح متخصص مناسب و دستیابی به نتایج فوق العاده و عالی می توان درصد عوارض و عوارض ناخواسته لاباپلاستی را کاهش داد. جراح متخصص پس از معاینه بیمار و در نظر گرفتن شدت عارضه، روش مداخله جراحی را بر اساس تجربه و دانش انتخاب می کند.

اقدامات قبل از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی اغلب با بی حسی موضعی انجام می شود، بنابراین مشکلات بیهوشی زیادی ندارد و روشی غیر تهاجمی است. بنابراین اقدامات بسیار خاصی قبل از جراحی لازم نیست.

هنگامی که تصمیم به جراحی شکم می گیرید، باید دو هفته قبل از جراحی سیگار و الکل را کنار بگذارید. همچنین باید از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کرد.

بیمار باید در روز جراحی دوش بگیرد و ناحیه باید تمیز و خشک باشد.

برای استراحت در دوران ریکاوری، باید 5 تا 1 هفته استراحت کنید.



انواع لابیاپلاستی

در روز عمل، پزشک پس از اعمال بی حسی موضعی، لابیای مشکل دار را برداشته و قسمت اضافی را با کمک لیزر یا تیغ جراحی برش می دهد. در طول جراحی، پزشک ممکن است از تکنیک‌های برش یا گوه استفاده کند

تکنیک تریم نتایج طبیعی تری می دهد. این روش در بین پزشکان بسیار محبوب است. در تکنیک برش خطی (Trim)، برش های منحنی ایجاد می شود و تیغه برای اصلاح عیوب خارجی تنظیم می شود.

تکنیک گوه برای خانم هایی با لابیاهای بزرگ و دورهای کوچک مناسب است. این عمل ظاهر غیر طبیعی تری نسبت به روش تزئینی دارد. در این روش برش هایی که روی لابیای بیمار ایجاد می شود به شکل w، z یا v است.

اصلاح لابیا با لیزر بدون سوزن

لابیاپلاستی با لیزر برای خانم هایی با مشکلات خفیف مناسب است. زیرا لیزر نمی تواند لابیایی که هم اندازه جراحی نیستند را درمان کند.


جراحی همزمان با لابیوپلاستی

انجام اعمالی مانند سفت کردن واژن، فرم دادن به واژن، تقویت نقطه جی، تغییر شکل واژن، سفید کردن واژن، تزریق ژل به واژن، تزریق فیلر به واژن، درمان خشکی واژن و غیره امکان پذیر است. . . از جمله درمان هایی که می توان همراه با لابیاپلاستی انجام داد.



مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

بعد از لابیاپلاستی باید از داروها و موارد تجویز شده به طور صحیح و طبق دستور پزشک استفاده شود تا از عفونت جلوگیری شود. تا یک ماه از فعالیت های ورزشی شدید، آمیزش جنسی و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. همچنین، منطقه باید همیشه با باد سرد سشوار خشک شود.

1-5 هفته پس از جراحی در منزل استراحت کنید و به مدت طولانی ننشینید.

استفاده از صندلی توالت برای کاهش فشار روی محل جراحی ضروری است.



عوارض لابیاپلاستی

تمامی روش های جراحی دارای عوارض جانبی متعددی همراه با اثرات درمانی هستند. عوارضی مانند درد، سوزش، التهاب و خارش، هماتوم (تجمع خون)، نکروز بافتی، درد مزمن ناشی از اختلالات عصبی، دیسپارونی، زخم اطراف لب، عفونت ناشی از عدم مراقبت در حین جراحی و پس از نارضایتی از نتیجه مداخله جراحی و نداشتن لب، برداشتن نامناسب لب ها، تشکیل فیستول و غیره. عوارض بالقوه ای هستند که در صورت انجام لابیاپلاستی توسط متخصص بعید به نظر می رسند.
 

ادامه نوشته: https://payju.ir/content/لابیاپلاستی-شیراز-و-دکتر-جوانسازی-واژن-در-شیرا