انزال زودرس (PE) یک مشکل جنسی بسیار شایع در مردان است که تقریباً 20 تا 30 درصد از مردان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می دهد. انزال زودرس که زودتر از حد انتظار اتفاق می افتد، می تواند باعث ایجاد مشکلات بین زوجین، کاهش لذت جنسی یا ایجاد ناامیدی شود. راه حل های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد که سمپاشی دیرهنگام یکی از راه های عملی برای بهبود این مشکل است. اما آیا از عوارض دیر انزالی می دانید؟ برای خرید ژل تاخیری به فروشگاه زوجیم سر بزنید و جنبه های مختلف اسپری درگ را بررسی کنید.

اسپری تاخیری چیست؟

اسپری های تاخیری طیف وسیعی از محصولات هستند که به درمان زود انزالی کمک می کنند. همانطور که از نام آنها پیداست، اسپری های تاخیری ارگاسم مردان را به تاخیر می اندازند و فعالیت جنسی را طولانی تر می کنند.

این عکس ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

بر پایه بنزوکائین

بر اساس لیدوکائین

اسپری های مبتنی بر لیدوکائین حاوی 10-11 میلی گرم لیدوکائین (بی حس کننده موضعی) هستند، در حالی که اسپری های مبتنی بر بنزوکائین حاوی 7.5٪ بنزوکائین غلیظ (یک بی حس کننده موضعی دیگر) هستند. لیدوکائین و بنزوکائین از ورود سدیم به انتهای عصبی آلت تناسلی جلوگیری می کنند و با مسدود کردن سدیم از ارسال سیگنال های انزال به مغز جلوگیری می کنند.

به طور خلاصه، مسدود کننده های لیدوکائین و بنزوکائین اثر بی حس کنندگی خفیفی دارند و زمان تماس را افزایش می دهند.

کدام اسپری دافع بین این دو دسته موثرتر است؟ پاسخ این است که اسپری تاخیری لیدوکائین است زیرا بی حس کننده قوی تر و موثرتر از بنزوکائین است. اما مزیت بنزوکائین این است که به اشکالی غیر از اسپری مانند دستمال مرطوب، کاندوم، کرم و ژل می آید.

لیدوکائین همچنین به لاتکس آسیب می رساند، بنابراین اگر می خواهید از کاندوم های طعم دار یا کاندوم های نوک دار استفاده کنید، آلت تناسلی باید کاملا شسته شود.

برخی از اسپری های تاخیری خاصیت حجم دهنده نیز دارند. اگر می خواهید علاوه بر انزال بعدی، اندازه آلت تناسلی خود را کمی افزایش دهید، بهترین اسپری تاخیری و حجم دهنده را در نظر بگیرید. به طور کلی، صادقانه بگویم، هر یک از این محصولات مزایای خاص خود را دارند. بنابراین، پیشنهاد می کنیم هر سه دسته محصول را تست کنید تا ببینید کدام یک برای شما مناسب تر است.

نحوه استفاده از اسپری تاخیری

اسپری را خوب تکان دهید.

محصول را از فاصله 30 سانتی متری روی آلت اسپری کنید. اگر سمپاشی را خیلی دور یا نزدیک انجام دهید، ممکن است بی اثر یا در برخی موارد حتی ناسالم باشد.

برای پاسخ به این سوال که محل اسپری واقعا تاخیری است، باید بگوییم که بهتر است روی درپوش و پایه آلت تناسلی اسپری کرده و به صورت دایره ای مالیده تا کاملا بدون اسپری جذب شود. روی بیضه ها و مجاری ادراری اطراف آن.

پس از استفاده از اسپری تاخیری دست های خود را بشویید.

15 دقیقه صبر کنید؛ مانند هر بی حس کننده دیگری، اسپری تاخیری برای اثربخشی به زمان نیاز دارد.

اگرچه برخی از برندها نیازی به شستشوی قبل از رابطه جنسی ندارند، اما بهتر است آلت تناسلی را با آب گرم بعد از 15 دقیقه بشویید تا در صورت عدم استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی، اثر آن به واژن منتقل شود. .

اگر از کاندوم استفاده می کنید، 10-15 دقیقه صبر کنید تا اسپری خشک شود و سپس کاندوم را روی آن قرار دهید. اما به خاطر داشته باشید که برخی از اسپری های تاخیری فقط با کاندوم لاتکس قابل استفاده هستند و با سایر جنسیت ها سازگاری ندارند، پس کاندوم لاتکسی را انتخاب کنید.

قبل از استفاده بیش از حد از محصول، سعی کنید با 2 یا 3 اسپری شروع کنید تا ببینید چقدر روی شما تأثیر می گذارد.

هرگز بیش از 10 بار اسپری نکنید و هرگز روی محل بریدگی اسپری نکنید.

فواید سمپاشی دیرهنگام

اسپری های تاخیری یکی از ایمن ترین و سریع ترین راه حل های زود انزالی هستند که به طور قابل توجهی شانس انزال زودرس (PE) را کاهش می دهند. مزیت دیگر آنها عمل سریع آنها است که در عرض 10-15 دقیقه شروع به کار می کند و اثر آنها بین یک تا سه ساعت طول می کشد. این داروها مدت زمان صمیمیت را 65 درصد افزایش می دهند. تحقیقات نشان می دهد که بسته به نوع داروی تاخیری، این محصول می تواند سه تا چهار دقیقه به مدت زمان رابطه اضافه کند. رضایت جنسی بسیاری از زوج ها پس از استفاده از داروهای ضد بارداری تا کنون افزایش یافته است. یکی از نقاط قوت دیگر آنها این است که می توان آنها را با کاندوم های تاخیری و روان کننده های مختلف استفاده کرد. مواد تشکیل دهنده بی ضرر و مهمتر از همه بی خطر هستند. آنها همچنین به طور کلی هیچ عوارض جانبی منفی ندارند. نحوه استفاده از آنها ساده است و به راحتی آماده می شوند.

مشکل اسپری تاخیری برای خانم ها و آقایان

استفاده صحیح از اسپری تاخیری عوارض جانبی نسبتا کمی دارد و اگر بیش از حد از آن استفاده نکنید، نسبتا بی خطر است.  علاوه بر ژل تاخیری می توانید از قرص تاخیری آمریکایی استفاده کنید. به طور کلی می توان از عوارض استفاده از اسپری تاخیری به شرح زیر نام برد:

عوارض احتباس اسپری در مردان

استفاده بیش از حد از اسپری های تاخیری می تواند باعث اختلال نعوظ و بی حسی موقت آلت تناسلی شود.

عوارض تاخیر در انزال در زنان

اگر قبل از رابطه جنسی دستورالعمل ها را به خوبی رعایت نمی کنید. در حین رابطه جنسی، لیدوکائین یا بنزوکائین موجود در اسپری زماندار وارد واژن می شود و باعث بی حسی واژن و کاهش میل جنسی می شود. علاوه بر تداخل در ارگاسم، می تواند باعث آلرژی نیز شود.

عوارض تاخیر در تزریق برای زنان باردار

از آنجایی که محصولات لیدوکائین و بنزوکائین در دوران بارداری ایمن نیستند، ممکن است در زمانی که همسرتان باردار است از اسپری تاخیری استفاده نکنید.

عوارض اسپری تاخیری در بارداری

ممکن است برای زوج هایی که قصد بارداری دارند مناسب نباشد. برخی از مطالعات نشان داده اند که قرص های ضد بارداری می توانند تاثیر منفی بر اسپرم داشته باشند و باردار شدن را سخت تر کنند.

اثرات تاخیری اسپری روی پوست

ممکن است باعث آلرژی و تحریک پوست شود، زیرا در برخی موارد پس از استفاده از اسپری تاخیری حساسیت، قرمزی، سوزش یا خارش پوست مشاهده شده است، در صورت بروز هر یک از این مشکلات باید سریعا موهای خود را بشویید.باید با حمام شسته شود. با آب و صابون.

اسپری تاخیری داروی جایگزین برای طولانی شدن رابطه جنسی

به طور کلی، محصولات زیادی برای حل مشکل انزال زودرس وجود دارد، از قرص ها، کرم ها، ژل ها، کاندوم ها، اسپری ها تا درمان های خانگی. اما علاوه بر اسپری های تاخیری، قرص ها نیز بسیار محبوب هستند. حالا قرص تاخیری موثرتره یا اسپری؟ هنگام خرید محصولات جنسی برای زود انزالی با چه کسانی مشورت کنیم؟

قرص‌های تاخیری می‌توانند مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)، مانند سرترالین، که با افزایش سطح سروتونین در مغز، اضطراب را کاهش می‌دهند و می‌توانند علائم انزال زودرس را تسکین دهند، یا مهارکننده‌های فسفودیستر 5 (PDE5) مانند سیلدنافیل (ویاگرا) باشند. و تادالافیل (سیالیس) نعوظ و جریان خون آلت تناسلی را افزایش می دهد.

نتایج قرص های کند رهش چندین برابر بیشتر از اسپری های کند رهش است. همچنین باید پتانسیل آنها را برای تداخلات دارویی بررسی کنید. در نتیجه پیشنهاد ما به تعویق انداختن سمپاشی است که هیچ تاثیری ندارد و بدون نسخه قابل تهیه است. اما باید به خاطر داشت که هم قرص ها و هم اسپری ها برای درمان زود انزالی مفید هستند و انتخاب بین آنها بستگی به وضعیت جسمانی فرد مبتلا به زود انزالی و نظر پزشک متخصص دارد.