نرخ تبدیل سایت برای کسب و کار های اینترنتی و سایت های فروشگاهی مفهوم بسیار مهمی است؛ در واقع نرخ تبدیل به استراتژی های درآمدی و پلن های مدیر وبسایت بستگی دارد.

نرخ تبدیل برای دیجیتال مارکتر هایی که در بخش فروش و بازاریابی فعالیت دارند، اهمیت فراوانی دارد؛ آن ها همواره سعی می کنند که ترافیک دریافتی از گوگل را به مشتری تبدیل کنند.

بهینه سازی نرخ تبدیل سایت چیست؟

بهینه سازی نرخ تبدیل سایت باعث می شود که افراد بیشتری از ترافیک ورودی سایت، خواسته شما را انجام دهند؛ برای مثال در سایت های فروشگاهی، در صورتی که نرخ تبدیل سایت بهینه شده باشد، درصد بالایی از ترافیک ورودی به مشتری تبدیل می شوند و کالایی را از آن سایت خریداری خواهند کرد.

یکی از مواردی که باعث ایجاد تمایز میان سایت های فروشگاهی می شود، همین نرخ تبدیل است؛ هدف اصلی مدیران وبسایت ها از بهینه سازی نرخ تبدیل، یافتن مشتری های هدف و با کیفیت است.

یکی از ویژگی های مثبت فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل این است که نیازی به پرداخت هزینه زیاد ندارید؛ این کار بسیار ارزان تر از تبلیغات خواهد بود و مطمئنا مشتری های بیشتری پیدا خواهند شد.

برای افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت چه باید کرد؟

برای افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت، ابتدا باید به سرعت سایت توجه داشته باشید؛ سایتی که سرعت پایینی دارد، بخش عظیمی از ترافیک خود را از دست خواهد داد.

همواره در تلاش باشید تا اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید؛ برای این کار می توانید تاییدیه و پیام رضایت مشتریان گذشته را انتشار دهید.

برای بهینه سازی نرخ تبدیل سایت حتما از جستجوی سریع در سایت خود بهره بگیرید؛ اکثر کاربران برای پیدا کردن محصول مورد نظرشان، نام آن را در قسمت جستجوی سایت وارد می کنند.

اگر سایت شما از روش های مختلف برای پرداخت استفاده کند، می توانید مشتریان بیشتری جذب کنید؛ پرداخت در محل، پرداخت آنلاین و ... روش های مختلف پرداخت هستند. این کار موجب افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت خواهد شد.

برای تبدیل ورودی به مشتری، حتما از کد های تخفیف استفاده کنید؛ کد های تخفیف و پیشنهاد های ویژه برای خرید محصولات یکی از موارد وسوسه انگیز برای کاربران خواهد بود.

همواره از یک یا چند پشتیبان آنلاین برای جواب دادن به سوالات مشتریان بهره بگیرید؛ وجود پشتیبانی 24 ساعته در سایت باعث افزایش رضایت کاربران و مشتریان یک سایت خواهد شد.

جمع بندی نهایی

اگر نکاتی که در این مقاله گفته شد را در سایت خود به اجرا درآورید، مطمئن باشید که می توانید فرایند بهینه سازی نرخ تبدیل سایت را انجام دهید؛ توجه داشته باشید که نرخ تبدیل سایت با افزایش درآمد و سرمایه شما رابطه مستقیم دارد و به همین دلیل است که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین یک هاست با کیفیت و مناسب را برای وبسایت خود خریداری کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.