نرم افزار پیام رسان واتس اپ در ماه های اخیر دستخوش تغییراتی شده است که از جمله مهم ترین آنها می توان به قابلیت انتقال تاریخچه چت iOS به اندروید اشاره کرد. به روز رسانی های واتس اپ اغلب بزرگ هستند و به سرعت اجرا می شوند.

این تعجب آور نیست، زیرا محبوب ترین پیام رسان در جهان است و تخمین زده می شود که هر ماه 2 میلیارد کاربر پیام های خود را ارسال می کنند. بنابراین سرویس متا به طور مداوم در حال بهبود و بهبود است و ویژگی های جدیدی برای آن پیاده سازی می شود.

گاهی اوقات تغییراتی در شرایط و شیوه های حفظ حریم خصوصی اعمال می شود تا کاربران بتوانند از امنیت داده های خود مطمئن شوند.

ویژگی های جدید واتس اپ؛ تغییرات اخیر

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که صادقانه از این اپلیکیشن استفاده می کنید، پس دانستن ویژگی های جدید واتس اپ و آگاهی از آخرین آپدیت ها و تغییرات اپلیکیشن و همچنین ویژگی های جدید و تغییرات احتمالی بسیار مهم است. ما همان اهداف را دنبال می کنیم و تغییراتی را که در این برنامه می بینیم دنبال می کنیم

1. چت های WhatsApp را از اندروید به iOS منتقل کنید

در نهایت، کاربران می توانند از اپلیکیشن Move to iOS در پلتفرم اندروید استفاده کنند و تمام تاریخچه چت خود را از گوشی اندرویدی قدیمی خود به آیفون جدید انتقال دهند. محدودیت هایی در این ویژگی وجود دارد و هنوز هم می تواند فرآیند کمی زمان بر باشد.

این ویژگی جالب به کاربرانی که در یک اکوسیستم گوشی هوشمند کار می کنند کمک می کند تا به اکوسیستم دیگری بروند. این ویژگی از ویژگی اضافه شده قبلی پیروی می کند که به شما امکان می دهد پیام های خود را از iOS به اندروید ارسال کنید.

2. به افراد در تماس گروهی WhatsApp گوش دهید

یکی از قابلیت‌های جدید واتس‌اپ این است که کاربران می‌توانند در تماس‌های گروهی دیگران را بی‌صدا کنند و در نتیجه صدای مخرب افرادی را که ممکن است درک نکنند حذف کنند. بنابراین نیازی نیست که از این کاربران بخواهید میکروفون خود را بی صدا کنند و خودتان می توانید آنها را بی صدا کنید.

ویل کاتکارت، رئیس گروه واتس‌اپ می‌گوید: «اکنون می‌توانید افراد خاصی را در یک چت بی‌صدا کنید یا برای آن‌ها پیام ارسال کنید تا خودشان این کار را انجام دهند. ما یک نشانگر مفید به برنامه اضافه کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر متوجه شوید که افراد بیشتری چه زمانی به مکالمه می‌پیوندند."

3. چت های گروهی را مخفیانه ترک کنید

این ویژگی جدید هنوز به طور رسمی به برنامه اضافه نشده است، اما توسعه دهندگان در کد برنامه متوجه شده اند که واتس اپ در حال آزمایش ویژگی است که به افراد اجازه می دهد مخفیانه از چت های گروهی خارج شوند.این ویژگی جدید ظاهرا به کاربران اجازه می‌دهد بدون دریافت اعلان نمایش همه گروه‌ها را ترک کنند. برای دانلود واتساپ جدید با لینک مستقیم می توانید به اپ ناب مراجعه نمایید.

بجای، نشان شما فقط برای مدیران علامت گذاری می شود. اکنون وقتی از گروه واتس اپ خارج می شوید، یک اعلان در چت ارسال می شود تا همه افراد گروه را از تصمیم شما مطلع کند. اغلب اوقات این مسئله مهمی نیست، اما اگر می خواهید ساکت باشید مفید است.

به این ترتیب دیگر از شما سوالی پرسیده نمی شود و احساس ناخوشایندی نخواهید داشت. خروج از سیستم همیشه یکی از مشکلاتی بوده که بسیاری از کاربران منتظر حل آن از واتس اپ بوده اند. انتظار می رود این ویژگی آزمایشی در نسخه بعدی و کامل واتس اپ به برنامه بیاید.

4. ویژگی های جدید واتس اپ این بار در مقیاس بزرگ

واتس اپ به منظور بهبود این سرویس و در برخی موارد به پیام رسان های رقیب نزدیک تر شده است، تغییرات قابل توجهی ایجاد کرده است. از جمله تغییرات می توان به امکان واکنش به پیام ها با کمک ایموجی های ارسال فایل تا 2 گیگابایت و چت در گروه های بزرگتر اشاره کرد.

تا کنون حداکثر 256 نفر می توانستند همزمان در چت های گروهی شرکت کنند. اما اکنون این تعداد بسیار بیشتر شده است و آخرین نسخه به شما امکان می دهد با 512 نفر چت ایجاد کنید تا افراد در آن شرکت کنند. بهتر است امیدوار باشید که همه این افراد نمی خواهند همزمان صحبت کنند زیرا این یک مکالمه کابوس است.

5. عکس نمایه خود را در اعلان iOS خود به روز کنید

تجزیه و تحلیل کد WhatsApp نشان می دهد که نسخه بتا 2.22.1.1 گزینه ای را برای ویرایش تصاویر پروفایل در اعلان های پیام ارائه می دهد. در حال حاضر، WhatsApp برای iOS فقط نام فرستنده را نمایش می دهد و بسته به تنظیمات اعلان شما در iOS 15، به جای پیش نمایش محتوای پیام، فقط عنوان اعلان زیر را نمایش می دهد.

به خودی خود چیزی را تغییر نمی دهد، اما حداقل داشتن عکس پروفایل فرستنده همراه با عنوان، اعلان را پویاتر می کند. این برنامه همچنین تجزیه و تحلیل سریع افرادی که برای آنها پست کرده اید را آسان می کند. خواندن سریع متن هنگام راه رفتن در یک خیابان شلوغ آسان نیست.

6. پیش نمایش پیام صوتی در واتس اپ قبل از ارسال آن

پس از خروج از مرحله پیش‌نمایش، واتس‌اپ اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پیام‌های صوتی خود را قبل از ارسال به برنامه پیام‌رسانی فوری پیش‌نمایش کنند.

با توجه به خطر قرار دادن اشتباه پیام های صوتی، این ویژگی جدید به کاربران کمک می کند تا صدای خود را با اطمینان بیشتری ارسال کنند و از کیفیت و یکپارچگی آن اطمینان حاصل کنند. همچنین ممکن است نت های تحریف شده زیادی در این صداها وجود داشته باشد و شما بتوانید قبل از ارسال تمامی خطاها را تشخیص دهید.

به همین ترتیب، کسانی که دوست دارند در صدای خود احساس اطمینان کنند، نیازی به استرس برای ارسال صدای ناگهانی ندارند و همیشه این فرصت را خواهید داشت که قبل از ارسال پیام خود به آن گوش دهید. .

7. اضافه شدن سازگاری چند دستگاه جدید

نسخه بتای عمومی WhatsApp در فرمت های مختلف اکنون از قابلیت اتصال چند دستگاه پشتیبانی می کند. همانطور که از عنوان این ویژگی پیداست، شما قادر خواهید بود از واتس اپ در چندین دستگاه بدون نیاز به انتقال اطلاعات هر بار استفاده کنید.

واتس‌اپ در یک پست وبلاگ توضیح داد: «Multi-Device Beta یک برنامه اختیاری است که به شما امکان می‌دهد نسخه جدید WhatsApp را برای وب، دسکتاپ و پورتال آزمایش کنید. "اگر در بتای چند دستگاهی شرکت می کنید، می توانید از دستگاه های تلفن همراه متصل بدون نیاز به اتصال تلفن خود استفاده کنید."

8. پشتیبان گیری چت را مدیریت کنید.

یکی از جنبه‌های آزاردهنده واتس‌اپ این است که اگر به زمان پشتیبان‌گیری چت توجه نکنید، می‌تواند زمان زیادی را بگیرد و مانع از توانایی شما در استفاده بهتر از برنامه شود. به خصوص اگر در یک چت هستید که در آن افراد عکس‌ها و ویدیوهای زیادی ارسال می‌کنند، این نسخه‌های پشتیبان می‌توانند گیگابایت فایل‌ها را در اختیار شما بگذارند و تغییر تلفن و بازیابی مکالمات را دشوار کنند.

با این حال، این روند ممکن است به زودی تغییر کند. همانطور که کسانی که به دنبال آخرین کد نوشته شده در بخش توسعه دهندگان برنامه هستند، متوجه چند نکته جالب در آخرین نسخه بتا WhatsApp شده اند.