کارت اقامت ترکیه یا کیملیک کارتی است که تمام اطلاعات مربوط به یک فرد را در خود دارد و راه خاصی برای یافتن آن وجود دارد. معمولا این کارت به افرادی داده می شود که تصمیم به سفر یا اقامت بیش از سه ماه در ترکیه دارند. اطلاعات این کارت شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، ملیت و خط ۱۱ می باشد که این رشته با پیش شماره ۹۹ شروع می شود و کد کشور محسوب می شود.

همچنین اطلاعات دیگری از جمله نوع اقامت، شهر محل سکونت و تاریخ صدور اقامت در پشت کارت درج شده است. این نوع کارت در ترکیه برای مدت معینی که فرد تصمیم به اقامت و اقامت در این کشور می گیرد، اعتبار دارد. بنابراین این مدت از 6 ماه تا 2 سال متغیر است و پس از انقضای مدت تعیین شده، کارت اعتباری باطل می شود. البته اقامت در ترکیه به این کارت محدود نمی شود، بلکه برای اقامت در این کشور باید کارت واکسیناسیون را ترجمه کنید و این موضوع را فراموش نکنید.

نوع id

Vårte Identity – شناسنامه

این نوع کارت یا کارت اقامت به دو صورت دائم و موقت موجود است.

کارت موقت

در رنگ های صورتی و آبی، رنگ صورتی برای مناطق توریستی ترکیه و رنگ آبی برای ساختمان های تجاری در نظر گرفته شده است. علاوه بر صدور این نوع کارت، شرایط ویژه و جذابی از جمله تحصیل زبان ترکی، اشتغال، خرید و اجاره ملک برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

کارت دائمی

برخی از متقاضیان پس از پایان اقامت موقت و دریافت پاسپورت و اقامت ترکیه می توانند برای دریافت کارت دائمی اقدام کنند. گرفتن کارت شرایط خاص خود را دارد که طی مراحل اداری قابل انجام است.

مزایای کارت کیملیک

در واقع دارندگان این کارت مجاز به انجام فعالیت های مختلف هستند و کشور ترکیه به کمک این کارت زندگی را برای افراد ارتباطی آسان کرده است تا بتوانند از آسایش مردم این کشور برخوردار شوند. بنابراین اگر قصد سفر یا اقامت طولانی مدت دارید، علاوه بر ترجمه رسمی ترکی مدارکی مانند شناسنامه و ترجمه کارت ملی، ترجمه سند ازدواج، برای دریافت این کارت اقدام کنید. مثل این.

 

 

برخی از مزایای دریافت کارت ترکیه از شرکت مهاجرتی عبارتند از:

برای اخذ کارت نیازی به انجام کارهای اداری خاصی نیست

امکان اتصال به بانک و افتتاح حساب بانکی

یک ماشین بخر

خرید و اجاره املاک و مستغلات در ترکیه

ثبت شرکت

شرکت در دوره های آموزشی

استفاده از امکانات پزشکی رایگان است

پرداخت قبوض و اطلاع از مبلغ بدهی

اجازه حضور در مدرسه

و…

راه های دریافت کارت Kymlik; زودتر کارت رو بگیر

کلید دریافت این نوع کارت، گرفتن محل اقامت است. اخذ اقامت ترکیه از راه های مختلفی مانند اجاره خانه، خرید ملک، تحصیل در ترکیه امکان پذیر است. اگر نمی توانید در ترکیه بمانید، ممکن است نتوانید کارت کیملیک دریافت کنید. از دیگر شرایط اخذ این نوع کارت می توان به خرید بیمه درمانی و عدم ارتکاب جرم به منظور مهاجرت به ترکیه اشاره کرد. قانون شکنی به معنای ارتکاب جرم نیست، بلکه هر عملی که قانون مهاجرت را نقض کند به عنوان یک هشدار شناخته می شود. به عنوان مثال، شما هیچ وقت برای این کارت اقدام نمی کنید و پس از اتمام مدت اقامت قانونی خود در ترکیه، این کار را انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت KIMLIC

دریافت این کارت بسیار آسان است. تنها نکته این است که برای طی مراحل و ارائه مدارک باید ترکی صحبت کنید. زیرا باید فرم های زیادی را پر کنید و اگر فرم را اشتباه پر کنید، پرونده شما گیج می شود و می توانید پس از یک سال دوباره درخواست را ارسال کنید. پس پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری مدارک را ارسال کرده و کارت را دریافت کنید و از یک فرد قابل اعتماد و با تجربه برای تهیه مدارک زیر کمک بگیرید:

مهمترین مدرک مورد نیاز برای دریافت این نوع کارت، اصل گذرنامه است که باید همراه با کپی رنگی و صفحه ای که در بدو ورود پرینت می شود ارائه شود.

اطمینان حاصل کنید که فرم تکمیل شده به صورت رنگی چاپ شده است

درخواست برای اجازه اقامت

تأیید آدرس شهرداری محلی

شماره مالیاتی

چهار قطعه عکس 6*4

گواهی صلاحیت مالی

کپی رنگی بیمه نامه با مهر و امضا

کارت اقامت

تایید اجازه اقامت

مجوز پلیس

اثبات اینکه شما به کمک مالی نیاز ندارید

در صورت گم شدن کارت کیملیک چه باید کرد؟

اگر این کارت را گم کردید، ابتدا باید با اداره پلیس شهرستان محل سکونت خود تماس بگیرید و مدارک مفقود شده را گزارش دهید. اگر گزارش نشود، احتمال برخورد نکردن پلیس امنیت با آن بسیار بالاست.

اگر آدرس منزل خود را در دفتر نفوس ثبت نکرده اید، به همراه مدارکی مانند کپی اعضای خانواده و اجاره خانه، به دفتر نفوس محل اقامت خود مراجعه کرده و آدرس خانه من را ثبت کنید.

مرحله سوم با تهیه گزارش پلیس، سند جرم، عکس تک تک اعضای خانواده و کپی پاسپورت به اداره مهاجرت مراجعه کنید و در صورت داشتن کپی کارت اقامت، کپی بدهید. بخشی از آن پس از تحویل مدارک باید مبلغ مشخصی را به بانک موجود در دفتر پرداخت کنید و رسید پرداخت را به همراه مدارک به دفتر تحویل دهید. پس از یک ماه، کارت شما دوباره صادر می شود. مراقب باشید اگر برای بار دوم کارت خود را گم کنید باید هزینه بیشتری بپردازید و زمان صدور کارت بیشتر از بار اول خواهد بود.

اخرین حرف

سفر به ترکیه یکی از هیجان انگیزترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی بیفتد. اما قبل از اینکه تصمیم به رفتن به این کشور بگیرید، باید کاملا با شرایط آن آشنا شوید. زیرا زندگی در هر کشوری غیر از کشور ما شرایط متفاوتی دارد و در صورت عدم آگاهی بدون شک با مشکلات و گرفتاری های زیادی مواجه خواهید شد. اخذ این نوع کارت یکی از موارد مهم برای علاقه مندان به سفر به ترکیه است که برای اقامت طولانی تر و زندگی راحت تری به آن نیاز دارند.