نماهای مشهد نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. شاید در گذشته بسیاری از ما این شهر را فقط به سرزمین مقدس، شاندیز و طرقبه می شناختیم و قصدمان این بود که با خرید بلیط هواپیما مشهد، از این مناظر دیدن کنیم. اما این روزها جاذبه های گردشگری مشهد متنوع تر از همیشه شده است. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری مشهد با گردشی تاپ همراه باشید.

منظره طبیعی مشهد

کوهستان صخره ای

کوه سنگی یکی از مهم ترین جاذبه های مشهد است. جالب است بدانید که قدمت کوهسنگی به دوران صفویه شاه عباس برمی گردد. البته در زمان های مختلف مجموعه کوهستانی به شکل امروزی در آمده است. می توانید از شرایط آب و هوایی مطبوع در منطقه کوهستانی لذت ببرید. لازم به ذکر است که این منطقه به دیزی خوش طعمش معروف است. پرورش دهندگان گل مروارید کوهی گل بابونه را در ظروف سنگی مخصوص تهیه می کنند. بنابراین دیزی به آرامی پخته می شود و طعم بی نظیری دارد.

البته به غیر از دیزی می توانید از طعم لذیذ بستنی معروف کوهسنگ نیز لذت ببرید. نگران سرگرمی نباشید. این پارک دارای پارک کودکان، بانجی، موزه، گالری تصاویر سه بعدی و چندین جاذبه جالب دیگر است که شما و فرزندانتان را گرم می کند. در صورت تمایل می توانید از مراکز خرید مشهد نزدیک این پارک خرید خود را انجام دهید. مغازه های اطراف کوهسنگ انواع ظروف سنگی یا لباس های زیبا را می فروشند. به خاطر داشته باشید که اینجا مکان مناسبی برای ساخت منقل نیست و در نهایت غذای خود را با اجاق پیک نیک گرم خواهید کرد.

پارک وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد یکی از بزرگترین اماکن طبیعی مشهد در خراسان رضوی است که در محدوده شهر واقع شده است. اگر به دلایل مختلف نمی توانید شهر مشهد را ترک کنید می توانید از پارک وکیل آباد مشهد دیدن کنید. این پارک در غرب مشهد و در امتداد بلوار وکیل آباد در منطقه ای خوش آب و هوا واقع شده است. بد نیست بدانید رودخانه ترگابا در مسیر خود از میان این پارک کوهستانی زیبا می گذرد. پس اگر علاقه مند به استراحت در کنار رودخانه و لذت بردن از این گونه مناظر هستید، حتما از پارک وکیل آباد مشهد دیدن کنید. این پارک 260000 متر مربع مساحت دارد و تمامی امکانات برای تفریح ​​خانوادگی در آن تعبیه شده است.

کسانی که می خواهند مرغ و کباب را در پارک قرار دهند می توانند به غرفه های ساخته شده در پارک وکیل آباد مراجعه کنند. اگر گریل خود را دارید، عالی است، یا می توانید از کباب پز آماده استفاده کنید. و البته زغال چوب را فراموش نکنید. راستی یک موزه حیات وحش هم دارد، یکی از بهترین موزه های مشهد که در آن می توانید انواع حیوانات تاکسیدرمی شده را ببینید. نگران حیوانات هم نباش. او در مصاحبه ای با صاحب موزه گفت که برای او حیوانات مرده را جمع آوری می کرد یا هیچ چیز دیگری تا زمانی که برای او مرد.

چالیدره

چالیدره یکی از تفرجگاه ها و کوه های غربی مشهد است. چولیدره در نزدیکی جگره و طرقبه در شمال شرق ایران و در 30 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد. این نقطه گردشگری یکی از بزرگترین مراکز تفریحی مشهد است. بر روی رودخانه جاغر بند ساخته شده تا از آب رودخانه برای شرب و کشاورزی استفاده شود. وجود این سد باعث ایجاد دریاچه مصنوعی شده است که زمینه را برای انواع تفریحات در این منطقه فراهم می کند.

ترکیبی از مناطق زیبای کوهستانی، مناطق سرسبز و دریاچه های مصنوعی را تصور کنید که محیط مناسبی را برای تفریح ​​خانوادگی فراهم می کند. در این مرکز می توانید فعالیت های جالب و سرگرم کننده مختلفی مانند تله کابین، قایق، بانجی جامپینگ، ماهیگیری از دریاچه مصنوعی، برج گردان، زیپ لاین و ... را تجربه کنید. لازم به ذکر است که می توانید با مراجعه به وب سایت های تخفیفانی مانند Discountan و Netberg طیف کاملی از سرگرمی ها را در این مرکز دریافت کنید. مرکز تفریحی چالیدره مکان مناسبی برای تفریح ​​چند ساعته در مشهد محسوب می شود.

ترگابا

طرقبه یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی مشهد است. این منطقه تفریحی و تعطیلات در جنوب غربی مشهد و در فاصله 30 کیلومتری از مرکز این شهر قرار دارد. آب و هوای طرقبه بی نظیر است و می توانید ساعت ها به تماشای جاذبه های طبیعی این منطقه بپردازید. روستاهای خالی از سکنه با مناظر طبیعی زیبا مانند نغندر و جاغرق در اطراف ترغبه وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست. برای مثال جنگل جیغ مشهد در روستای سربرج ترغبه یکی از دیدنی هایی است که پیشنهاد می کنیم وقت خود را برای بازدید از آن خالی کنید. البته اینها تنها روستاهای اطراف مشهد نیستند. اگر می خواهید لیست کاملی از این روستاهای زیبا داشته باشید به مقاله او سر بزنید. این روستاها بهترین تفرجگاه های مشهد در فصل بهار هستند.

در واقع، ده ها رستوران و کافه مختلف با هم در خیابان ترگابا کار می کنند. بیشتر این رستوران ها دارای فضاهای باز و آلاچیق هستند و غذا خوردن در آن ها می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد. شک نکنید بهترین رستوران های مشهد را در اینجا خواهید یافت. در صورت امکان می توانید زرشک تازه ترغبه را در بازار محلی خریداری کنید و یکی از بهترین سوغاتی های مشهد را به این شهر ببرید.

شاندیس

نام شاندیز اغلب همراه با نام طرقبه ذکر می شود. شاندیز و ترغبه را می توان دو رقیب دیرینه دانست. برخی از گردشگران سفر به شاندیز را به ترگاهبه ترجیح می دهند و دلیل آن راه رفتن روی شکم است. در منطقه شاندیز مشهد رستوران های معروف و معروف زیادی وجود دارد و گردشگران نیز برای امتحان غذاهای خود به شاندیز می روند. البته این به این معنی نیست که رستوران های ترگبه خوب نیستند. اما رستوران شاندیز بسیار محبوب است. منطقه شاندیز مشهد دارای رستوران هایی مانند شایان و پدیده شاندیز است که گردشگران را به این منطقه می کشاند. ذکر این نکته ضروری است که صرف حضور پدیده شاندیز باعث جذب گردشگران شد. توصیه می کنیم در سفر به این منطقه روستای آبرده شاندیز را از دست ندهید.

پارک ملت

پارک ملت مشهد یکی از زیباترین مکان های دیدنی مشهد به شمار می رود. این پارک و پارک وکیل آباد مشهد، یکی از بزرگترین پارک های مشهد، نفس شهر محسوب می شوند. پارک ملت دارای شهربازی، پارک کودک و پارک بانوان می باشد. در این پارک صدها درخت قدیمی و قطور خواهید دید که به زیستگاهی گرم و لطیف برای پرندگان پارک تبدیل شده اند. در بهار درختان شکوفا می شوند و مناظر زیبایی را خلق می کنند. پارک ملوت در تمام فصول سال زیباست و برای تفریحات خانوادگی و گردش های کودکان انتخابی ایده آل است. اگر می‌خواهید خانه‌تان همان گل‌ها و گیاهان معطر کاشته شده در پارک ملت را داشته باشد، از بازار گل خیام مشهد دیدن کنید.

پارک ملی چلبازه

پارک ملی 400 هکتاری مشهد یکی از مهم ترین و در واقع بزرگ ترین فضاهای سبز در کل مشهد به شمار می رود. این پارک در شمال مشهد و بلوار امام علی واقع شده است. پارک چل بازه چندین بخش دارد. اما هنوز قسمت های زیادی وجود دارد که باز نشده است. این پارک محیط خانوادگی خوبی دارد و بهترین گزینه برای گذراندن وقت محسوب می شود. محوطه سازی در پارک ملی چل بازه به خوبی انجام شده و تمامی امکانات تفریحی، خدمات و مراقبت های بهداشتی مورد نیاز خود را در محوطه پارک خواهید یافت.

پارک پردیس قائم

پارک پردیس یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود که طرفداران خود را دارد. این پارک یکی از پارک های تازه تاسیس مشهد است و 17 هکتار وسعت دارد. در طراحی سرسبزی پارک پردیس قائم مشهد، تنوع بی نظیری از گیاهان از قبیل چتر و اقاقیا معطر، سرو، ارس، صنوبر، افرا، چنار، راش، کاج، کاتالپا، تارون، انواع رز و گل های شیرین. استفاده شده. بنابراین می توان گفت این پارک یکی از زیباترین پوشش های گیاهی کل مشهد را دارد. لازم به ذکر است که پارک پردیس کائم دارای امکانات رفاهی و خدمات مختلفی مانند آلاچیق، زمین بازی، زمین ورزشی، کافه تریا، بسیاری از امکانات آبی و هر آنچه شما نیاز دارید را دارا می باشد.