تلفن شبکه با توجه به نیاز کاربر دارای مدل های زیر می باشد:

لیسانس:

آیفون های ارزان قیمت دارای حداقل امکانات هستند و به همین دلیل برای کارمندان عادی مناسب هستند.

اپراتور:

آنها برای منشی ها، اپراتورها، متخصصان مرکز تماس و کارکنان دفتر مدیر عامل ایده آل هستند زیرا دسترسی آسانی به تمام ویژگی های داخلی دارند.

مدیریت:

برای مدیران شرکت ها و سازمان ها مناسب هستند زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد و شکل زیبایی هستند.

تلفن تصویری

تلفن های ویدئویی برای برقراری تماس و کنفرانس های ویدئویی بین کاربران در یک کسب و کار یا سازمان استفاده می شود.

مزایای استفاده از تلفن شبکه چیست؟

شاید تعجب کنید که چرا بسیاری از مردم ترجیح می دهند از تلفن ثابت به تلفن های آنالوگ استفاده کنند. تلفن های همراه مزایای زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

نصب سریع و آسان

یکی از مزایای استفاده از تلفن شبکه، راه اندازی سریع و بدون دردسر است. این گوشی ها پس از اتصال به شبکه مورد نظر، تمامی تنظیمات لازم را از طریق IPPBX دریافت می کنند. به این ترتیب علاوه بر افزایش سرعت، از خطاهای احتمالی راه اندازی نیز جلوگیری می شود.

کیفیت بالا

بسیاری از اوقات ممکن است هنگام برقراری تماس با استفاده از تلفن ثابت سنتی کیفیت تماس ضعیفی را تجربه کرده باشید. معمولا به دلیل قدیمی بودن کابل ها و زیرساخت ها در این سیستم تماس ها با نویز و نویز همراه است. تلفن های همراه به لطف استفاده از سیگنال های دیجیتال می توانند صدای بهتر و تصاویر بهتری را برای شما به ارمغان بیاورند.

جابجایی آسان

در صورت نیاز به جابجایی، می توانید به راحتی اطلاعات و تنظیمات تلفن IP خود را انتقال دهید. فقط گوشی را بردارید و آن را در هر نقطه از پورت شبکه مورد نظر اسکن کنید. گوشی به محض اتصال به پورت شبکه تمامی تنظیمات را دریافت می کند. به این ترتیب شما نیازی به صرف زمان برای این کار ندارید.

توابع بیشتر

تلفن های تحت شبکه ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به تلفن های آنالوگ ارائه می دهند. این گزینه ها شامل امکان ایجاد کنفرانس صوتی، ارسال پیام متنی، انتخاب آهنگ زنگ و آهنگ، امکان اتصال هدست به جای تلفن و امکان پاسخگویی به چندین شماره داخلی با یک تلفن است.
برای راه اندازی تلفن تحت شبکه با دایان نت تماس بگیرید.
تماس همزمان نامحدود

در یک تلفن معمولی، اگر می‌خواهید زمانی که در آنجا هستید تماس بگیرید، برای برقراری تماس دوم به شماره دیگری نیاز دارید. با استفاده از سیستم تلفن اینترنتی، نیازی به چندین خط نیست.

محدودیت های تلفن چیست؟

علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد، تلفن های اینترنتی محدودیت هایی نیز دارند. به عنوان مثال، این نوع گوشی ها به اینترنت وابسته هستند و در صورت قطع یا از کار افتادن گوشی ها، استفاده از آن ها مشکل خواهد بود.

همچنین برق مورد نیاز برای تلفن های قدیمی از طریق کابل های مخابراتی تامین می شود اما برای تلفن های IP نه. این نوع گوشی ها به برق شهر بستگی دارند پس باید به آن وصل شوند. البته برخی از تلفن های تحت شبکه دارای ویژگی مهمی به نام POE هستند که به تلفن های VIP این امکان را می دهد که فقط از طریق کابل شبکه یا زمانی که به سوئیچ POE متصل می شوند برق دریافت کنند.