سوالی که شاید در ذهن بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند این است که تحصیل در ترکیه بهتر است یا قبرس! با این حال، هر کشوری در قبرس و ترکیه دارای مزایا و ویژگی های خاص خود است و دانشگاه های هر کدام کیفیت و استاندارد خاصی را اجرا می کنند. اما در این بین اگر از کارشناسان و مشاوران مجموعه آرتان بورس تاپ استفاده کنید، به راحتی می توانید با مزایا یا معایب تحصیل در ترکیه یا قبرس آشنا شوید و کشوری معتبر با منابع بیشتر برای تحصیل خود انتخاب کنید.

تحصیل در ترکیه بهتر است یا قبرس؟

پاسخ به این سوال به انتظارات شما از دانشگاه محل تحصیل، هزینه زندگی، کشوری که می خواهید به آن بروید و غیره بستگی دارد. در زیر به مقایسه مهاجرت تحصیلی بین ترکیه و قبرس پرداخته ایم. و از هزینه تحصیل در ترکیه و قبرس گرفته تا کیفیت دانشگاه ها را بررسی خواهیم کرد. با اطلاعات خود می توانید انتخاب درستی داشته باشید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

اگر بین این دو راه گیر کرده اید که تحصیل در ترکیه بهترین است یا قبرس بهترین کشور است، باید بدانید که تحصیل در ترکیه نیز مزایای خود را دارد، مثلا نیازی به دریافت ویزای تحصیلی و همچنین انگلیسی ندارید. مدرک زبان مدرک مهمی برای تحصیل در کالج است، ترکی رشته تحصیلی محسوب نمی شود. اگر ماشین حساب و کتاب شست دارید، می توانید به راحتی هزینه زندگی دانشجویی در ترکیه را ارزان تر از بسیاری از کشورها حتی قبرس محاسبه کنید. . سیستم آموزشی دانشگاه های ترکیه تا حدودی شبیه به سیستم آموزشی دانشگاه های اروپایی در نظر گرفته می شود و همچنین می توانید انتظار داشته باشید که برای تحصیل رایگان در ترکیه اقدام کنید.

مدرک فارغ التحصیلی در هر رشته ای در دانشگاه های ترکیه واقعا مدرک قابل قبول و قابل اعتمادی است و از طریق آن می توانید شغل خوبی در ایران پیدا کنید. تنوع مناطق با سطوح مختلف تحصیلی و همچنین شرایط اقلیمی مساعد را نباید نادیده گرفت. در نهایت نزدیکی ترکیه به ایران که یکی از مزیت های اصلی و قابل قبول ترکیه برای تحصیل محسوب می شود را می توان به صورت زیر بیان کرد. اگر این شرایط برای شما مناسب تر است، می توانید تحصیل در ترکیه یا قبرس را در نظر بگیرید.

مزایای تحصیل در دانشگاه های قبرس

شاید هنوز شک داشته باشید که تحصیل در ترکیه بهتر است یا قبرس، البته با نگاهی به مزیت های تحصیل در قبرس می توانید به راحتی تصمیم بگیرید، مثلا نمی توانید شرایط ورود به دانشگاه ها را در نظر بگیرید. در قبرس بسیار سخت است و شما به راحتی می توانید بورسیه تحصیلی بگیرید. می بینید که این موارد برای بسیاری از داوطلبان شرایط قابل قبولی در نظر گرفته می شود. همچنین ارائه درخواست پذیرش تحصیلی رایگان، با ویزای تحصیلی غیر ضروری را می توان از جمله مزایای تحصیل در قبرس نام برد; اما دوره های زبان انگلیسی برای برخی از افرادی که این زبان را دوست دارند یک مزیت بزرگ محسوب می شود و در مقایسه با دانشگاه های استرالیا، انگلیس و آمریکا می توانید زندگی دانشجویی را با قیمت کمتری در دانشگاه های قبرس در نظر بگیرید. تخفیف های ویژه هنگام ثبت نام و پرداخت هزینه های مدرسه در درجه اول برای دانش آموزانی در نظر گرفته می شود که با برنامه آموزشی با کیفیت بالا می توانند گواهی دیپلم معتبر دریافت کنند. همچنین قبرس یکی از دانشگاه های دارای قوی ترین تجهیزات آزمایشگاهی می باشد.

جزیره قبرس که به عنوان جزیره دانشگاه ها نیز شناخته می شود، از سال 2017 تقریبا 90000 دانشجو پذیرفته است و این واقعیت که این تعداد متقاضی دارد گواهی بر کیفیت آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه های قبرس است. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه آداکونت اشاره کرد که امکانات زیادی را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد. یکی از این امکانات، مرکز شغلی دانشگاه است که دانشجویان می توانند در رویدادهای مختلف مانند نشریات، سمپوزیوم ها و کارگاه ها شرکت کنند تا دانش خود را افزایش دهند و تجربیات شغلی ارزشمندی کسب کنند.

آیا مهاجرت به ترکیه یا قبرس آسان است؟ euromy

تحصیل در ترکیه بهتر است یا قبرس؟ شما می توانید قبرس شمالی را تا حدودی ترکی بدانید. زیرا اکثریت مردم قبرس شمالی مانند ترک ها اکثرا مسلمان هستند و به زبان ترکی صحبت می کنند.

مقبره جنوبی تا حدودی توسط مسیحیان ارتدکس ساخته شده است. برای مهاجرت به قبرس شمالی می توانید بدون ویزا به ترکیه مهاجرت کنید. اما برای مهاجرت به قبرس جنوبی باید از ویزا استفاده کنید. اگر بخواهیم به طور کلی موضوع را برای شما روشن کنیم، مهاجرت به قبرس به خصوص قبرس جنوبی ممکن است تا حدودی برای شما دشوارتر از ترکیه به نظر برسد.

دانشگاه های ترکیه بهتره یا قبرس؟

با توجه به سوالی که در ذهن بسیاری از متقاضیان وجود دارد، تحصیل در ترکیه بهتر است یا قبرس، باید به مواردی توجه کنید که برای قبرس شمالی و ترکیه ویزای تحصیلی لازم نیست، اما اگر قصد تحصیل در قبرس جنوبی را دارید. ، از دانشگاه ها استفاده کنید، قبل از هر چیز دیگری باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید هر دانشگاه دوره های متفاوت و البته بسیار متنوعی را ارائه می دهد. اما آنچه در اینجا متفاوت است هزینه شهریه است که باید دانشگاه قبرس شمالی را با هزینه های بالاتر نسبت به دانشگاه های ترکیه در نظر بگیریم.

عزیزانی که در بازار کار به خصوص در بازار کار بین المللی اهداف خود را با وضوح بیشتری مشخص می کنند، بهتر است دانشگاه های ترکیه را برای تحصیل انتخاب کنند. زیرا علاوه بر هزینه کمتر، با اعتبار بالاتر می توانید مدرک مقرون به صرفه تری دریافت کنید. زبان تحصیل اغلب نقش مهم و تعیین کننده ای در شهریه دانشگاه ایفا می کند و هزینه 100% زبان انگلیسی بالاتر از ترکی است.

نتیجه

تحصیل در ترکیه یا قبرس بهتر است، باید موارد ذکر شده در این مقاله را در نظر بگیرید. اما اساسا برای ما ایرانی ها شاید ترکیه گزینه قابل قبول تری باشد چون فاصله کمتری بین ایران و ترکیه وجود دارد و تا حدودی فرهنگ و مذهب مردم ترکیه شباهت زیادی به فرهنگ و مذهب ما دارد. در هر صورت ما وظیفه داشتیم مزایای تحصیل در هر کشور ترکیه و مقبره های آن را ارائه کنیم. حالا انتخاب با شماست. بهتر است با مشاوران گروه برتر آرتان بورس در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید تصمیم معقول تری برای تحصیل خود بگیرید و نتیجه قابل قبولی بگیرید.