پیچ و مهره های صنعتی در شکل ها، اندازه ها و درجه های مختلف تولید می شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از جنرال استیل، پیچ ها و مهره های استاندارد متریک با استفاده از استاندارد DIN آلمان یا EN تولید می شوند، در حالی که استاندارد ASTM آمریکا برای پیچ و مهره های اینچی استفاده می شود. . پرمصرف ترین انواع پیچ و مهره های صنعتی، پیچ های شش گوش هستند که به صورت دنده کامل DIN933 و نیم دنده DIN931 تولید می شوند. مدل های مدرن پیچ های صنعتی به صورت سر استوانه ای به قطر میلی متر و به صورت پیچ آلن ساخته شده بر اساس استاندارد DIN912 ساخته می شوند.

پیچ و مهره های صنعتی در معرض کشش شدید، آسیب و گاهی اوقات استرس گرمایی هستند. متداول ترین مواد مورد استفاده در تولید پیچ ​​و مهره های صنعتی آلیاژهای فولادی هستند که معمولاً در کلاس 8.8 تولید می شوند که به پیچ خشک معروف هستند و کلاس های بالاتر مانند 10.9 و 12.9 می باشند. آلیاژهای فولادی مورد استفاده در تولید پیچ ​​و مهره صنعتی دارای مقاومت حرارتی بالاتر و استحکام و مقاومت در برابر سایش بیشتر نسبت به پیچ و مهره فولادی هستند. با این حال، به دلیل درصد بالای عنصر فلزی آهن در ترکیبات آلیاژی، آنها می توانند الکترون های خود را از دست بدهند یا چابک کنند. یکی دیگر از راه های افزایش مقاومت پیچ و مهره فولادی در برابر خوردگی، گالوانیزه است که به دو روش سرد (مقاومت در برابر خوردگی کم) و گرم (مقاومت در برابر خوردگی بالا) انجام می شود.

برخلاف پیچ و مهره های فولادی، عناصر فلزی فعال مانند کروم و نیکل در ترکیبات آلیاژی پیچ و مهره های فولادی استفاده می شوند که تمایل بیشتری به از دست دادن الکترون نسبت به آهن دارند. بنابراین پیچ و مهره های فولادی در تماس با آب و رطوبت در برابر زنگ زدگی مقاومت بیشتری دارند. در مقایسه پیچ و مهره فولادی و پیچ و مهره فولادی گالوانیزه باید گفت که پیچ و مهره فولادی دارای استحکام کششی 700 نیوتن بر میلی متر مربع است و مقاومت کششی پیچ و مهره های فولادی گالوانیزه را می توان در طول عملیات حرارتی تا 1100 نیوتن بر میلی متر مربع افزایش داد. . اما از نظر مقاومت در برابر زنگ زدگی، فولاد نسبت به پیچ و مهره به خصوص گرید 316 ظرفیت بیشتری دارد.
 برای اطلاع از قیمت پیچ و مهره استیل با پیچ و مهره آرتا تماس بگیرید.
انواع گیلاس و آجیل

راه حل عملی پوشش فولاد و پیچ و مهره آهنی برای افزایش مقاومت سطحی آنها در برابر تأثیرات مضر محیطی، به ویژه رطوبت و اسیدهای رقیق شده و باران اسیدی، مدت هاست که از بین رفته است. برخی از فرآیندهای اعمال پیچ و مهره که در گذشته متداول بودند، مانند آبکاری کادمیوم، دیگر رایج نیستند و به دلیل آسیب های زیست محیطی منسوخ شده اند. روش‌های پوشش پیچ و مهره‌ای که امروزه نیز رایج هستند عبارتند از گالوانیزه (سرد و گرم)، آبکاری آلومینیوم یا سیاه و داکرومات. هر یک از روش های پوشش دهی دارای مزایا و معایبی می باشد که در بین آن ها کم نقص ترین و مقاوم ترین آن که روشی نوین در پوشش پیچ و مهره به شمار می رود، پوشش داکرومات است.

در فرآیند پوشش داکرومات، روی به عنوان عنصر آبکاری مانند گالوانیزه سرد و گرم استفاده می شود. در عین حال لایه سطحی اضافه شده در روکش داکرومات پیچ و مهره دارای ضخامت کمتری نسبت به پوشش گالوانیزه گرم است که مانع از بسته شدن نهایی مهره روی پیچ نمی شود و برخلاف پوشش گالوانیزه سرد به داخل آن نفوذ می کند. عنصر مقاومت اندکی به لایه های سطحی پیچ و مهره نفوذ می کند و بر خلاف پوشش های گالوانیزه سرد، با ایجاد خراش روی سطح پیچ خوردگی نمی کند. واضح است که پیچ و مهره های فولادی به دلیل خواص فیزیکی مقاومت به دلیل وجود دو عنصر کروم و نیکل نیازی به روکش ندارند.