وجود چنین سد زیبایی باعث شده تا این منطقه تبدیل به یک منطقه گردشگری مهم در رامسر شود. در زبان محلی با نام “پری او” نیز شناخته میشود و نام آن را از یک افسانه کهن گرفته اند. حالا این روستای زیبا با آن ساحل ماسه ای، رودخانه پر آب وسط شهر و آن تالاب بینظیرش آغوش خود را به روی تمام گردشگران باز کرده است. اگر دوست دارید میتوانید به بالای آبشار ویسادار نیز بروید و از روی صخرهی نیمدایرهای شکل به این آبشار نگاه کنید. این آبشار که بستری نیمدایرهای شکل دارد، شامل یک محل ریزش اصلی و چند محل ریزش فرعی است. از جانورانی که در منطقه شکار ممنوع چلچلی زندگی می کنند می توان به خوک وحشی، پلنگ، قوچ و خرس اشاره نمود و همچنین پرندگانی که این منطقه را برای زیستگاه خود انتخاب نموده اند، شامل کبک دری و شوکا می شوند که به همین دلیل بایستی در صورت سفر به این منطقه حتما مراقب خود باشید و از رفتن به مناطق دور دست خود داری کنید. وی همچنین اظهار داشت که همه ساله با ماشین آلات مدرن بازدیدهایی از زیر پل انجام و مصالح فرسوده حذف میشود تا مصالح مقاوم جای آنها را بگیرد و تمام فعالیتها برای نگهداری پل ورسک که در زمره وظایف راهآهن شمال بوده، انجام شد و مشکل خاصی در شرایط فعلی برای این سازه با عظمت تاریخی وجود ندارد. گروه استانها- نماینده پلدختر و معمولان در مجلس با اشاره به کم شدن آب رودخانه کشکان گفت: به دلیل خشکسالی باغداران منطقه بن لار و زیودار با کمبود آب مواجه شدهاند که متولیان امر باید فکری برای حل این مشکل داشته باشند. خانههای روستایی این منطقه از کاهگل یا چوب ساخته شدهاند و سقف کانهپوش و شیبداری دارند. شهرارا، روستایی است ازروستاهای چالوس از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است.

Falls Grove in Dorud- آبشار بیشه دورود Trekking tour, Travel fun, Desert tour چاف و چمخاله یکی از شهرهای استان گیلان است که در بخش مرکزی شهرستان لنگرود واقع شدهاست. قلعه رودخان در شهرستان فومن از توابع استان گیلان قرار دارد. حال که جاهای دیدنی فومن را شناختید، اگر به طبیعتگردی و البته کوهنوردی علاقه دارید، باید به مناطق کوهستانی فومن بروید و آرامش را در آنجا جستوجو کنید. شهر فومن در نزدیکی رشت و در مسیر ماسوله قرار دارد. اندکی آن طرفتر از آبشار، یکی از زیباترین رودخانه های گیلان قرار دارد. قلعه مارکوه امروزه به لطف عوامل طبیعی و انسانی در طول صد ها سال و همچنین عدم مراقبت و حتی مرمت، تنها ویرانه هایی از آن باقی مانده اما مهم ترین دلیلی که گردشگران بین جاهای دیدنی رامسر تصمیم می گیرند از قلعه مارکوه بازدید کنند نه خود قلعه، بلکه موقعیتی است که این بنای تاریخی در آنجا قرار دارد. برای درمان بیماری های پوستی و رماتیسم، همچنین برای درمان دردهای عصبی و عضلانی، می توانید به استخر و وان هایی که در شهرهای کتالم و سادات محله رامسر وجود دارد، بروید. برخی از آنها عبارتند از پیرپشته، پایین پاپگیاده، پلت گله، حسینآباد چاف، تازه آباد چاف، چاف، چمخاله، تپه، سلطان مرادی، رادارکومه، گالش کلام، کمال الدین پشته و میان محله پاپکیاده. چمخاله از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود قرار داشت و در تاریخ ۱۳۸۸/۰۷/۱۲ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، پس از ادغام با روستاهای پایین پاپگیاده، تپه، پلت گله، پیرپشته، تازهآباد چاف، چاف، چاف پایین، حسینآباد چاف، رادارکومه، سلطان مرادی، کمال الدین پشته، گالش کلام و میان محله پاپکیاده از توابع همین دهستان در شهرستان لنگرود استان گیلان به عنوان شهر چاف و چمخاله شناخته شد. در تاریخ ۱۳۸۸/۰۷/۱۲ با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور، روستای چاف پایین از توابع بخش مرکزی شهرستان لنگرود پس از ادغام با روستاهای پایین پاپگیاده، تپه، پلت گله، پیرپشته، تازه آباد چاف، چاف، چمخاله، حسینآباد چاف، رادارکومه، سلطان مرادی، کمال الدین پشته، گالش کلام و میان محله پاپکیاده از توابع همین دهستان در شهرستان لنگرود استان گیلان به عنوان شهر چاف و چمخاله شناخته شد.

برای رسیدن به لیلاکوه باید پیش از رسیدن به شهر لنگرود از تالش محله به سمت ملاط و پرشکوه حرکت کنید. از غرب گیلان جاده ساحلی که از کیاشهر عبور میکند در نهایت به چمخاله میرسد و از شهر رشت نیز میتوانید به لنگرود برسید. برای رسیدن به سلیم چاف در مسیر جاده ساحلی به سمت غرب و کیاشهر قرار بگیرید و با کمک تابلوهای راهنما خود را به این روستای زیبا برسانید. پل چوبی، نیزار و رودخانه، جاده خاکی دریا، ساحل ماسه ای از دیدنی های بکر این روستا است. این پل چوبی با نمای خاص خود که از خانههای قدیمی روستایی گیلان الهام گرفته شده است، یکی از زیباترین جاهای دیدنی چمخاله و از مناسبترین لوکیشنهای عکاسی است. روستایی کوچک با حدود 100 خانوار که کنار دریای خزر واقع شده و رودخانه و نی زارهای زیبایش گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. روستایی بکر و دیدنی، مابین رودخانه و دریا که جاده ای ساحلی از میان شالیزارهای سرسبز و محلی می گذرد. مسیر اول از جاده چالوس و مسیر دوم از آزادراه کرج قزوین و قزوین رشت میگذرد. یکی از جاذبههای منحصر به فرد این کوه، سنگ سماور بوده که به طور عمود در مسیر علم کوه قرار دارد. رستوران گلشاهی: رستوران گلشاهی در روستای دستک و جاده ساحلی قرار دارد. این تالاب در 60 کیلومتری شهر گنبد کاووس و شرق جاده آق قلا به اینچهبرون قرار گرفته است. پیشتر برایتان از قایق سواری در تالاب و شنا در رودخانه و شن بازی در ساحل چمخاله گفتیم؛ اما تفریحات این سفر پایانی ندارد.

یادتان باشد این بازی کودکانه بین بزرگسالان مجالی فراهم میکند برای هنرنمایی. عبدوس افزود: شورای راهبردی پارک ملی گلستان به تازگی فراهم کردن زمینه حضور بازدیدکنندگان در این منطقه حفاظت شده را مورد تاکید قرار داده که امیدواریم با همراهی گروه های مردمی و جوامع محلی از این ظرفیت برای جذب گردشگر و افزایش درآمد ساکنین بومی استفاده کنیم. با افزایش بازدید از این دریاچه متأسفانه مناطق اطراف آن کمی آسیب دید. البته متناسب با زمانی که شما در سفر هستید ممکن است قیمت برخی از محصولات کمی گران به نظر بیاید. میتوانید به عنوان سوغاتی کمی از عسل لاویج بخرید. وی، شناسایی معیشتهای پایدار، سبز و توسعه ظرفیتها را از اهم برنامههای این اداره کل عنوان کرد و گفت: بر این اساس، چند کار به موازات هم در پارک ملی گلستان شروع شده است. تنها هدف او این بود که خود بر سر کار بماند و شاه و افراد مورد نظر شاه را راضی نگهدارد. پارک ملی بختگانپارک ملی بختگان بخشی از مجموعه حفاظتی بختگان واقع در استان فارس است که بخشی از شمال دریاچه بختگان را نیز در بر میگیرد. مجموعه پینت بال مجتمع تکمیل کننده همه این تفریحات است تا در کنار دوستانتان رقابتی شاد و هیجانانگیز را تجربه کنید. راستی تا به حال ماهی کبابی کنار دریا را تجربه کردهاید؟ اگر میخواهید از دیدن تالاب، رودخانه و ساحل لذت ببرید نیمه دوم بهار و تابستان را برای سفر به چمخاله انتخاب کنید. شهرت جهانی این پارک ملی موجب شده گردشگران خارجی هم از تنوع گونه های جانوری و گیاهی آن دیدن کنند. گستره مثال زدنی طبیعت این منطقه که نمونه های آن گردشگران خارجی را انگشت به دهان گذارده است از آثار ثبت ملی کوه ساوالان و غاریخگان گرفته تا آبشارهای بی نظیر در جای جای این استان، جنگل فندقلو، دریاچه شورابیل و دریاچه نئور، رود همیشه خروشان ارس، وجود قلل با ارتفاع بیش از سه هزار متر و مرغوب ترین مراتع کشور مهرورزی طبیعت به استانی است که مهمان دوستی مردمان آن شهرت جهانی دارد.

روستای حیرتانگیز سوباتان آبوهوای بسیار خنکی در فصول گرم سال دارد و چشماندازهای خارقالعادهاش جان میدهند برای عکسبرداری و ثبت خاطرات بیادماندنی در کنار دوستان و همراهانتان. این جنگل درباره فصل بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و در تابستان نیز آبوهوای گرم و شرجی شما را آزار نمیدهد؛ البته درصورتیکه میخواهید در تابستان هوای کاملاً خنک و دلپذیری را تجربه کنید، باید روستاهای جنت رودبار و گرسماسر و قسمتهایی ییلاقی آنها را برای کمپ زدن یا اقامت انتخاب کنید.پاییز جنگل دالخانی بهمعنای واقعی کلمه حیرتآوری است و هنگام ورود به آن در این فصل تصور میکنید در حال تماشای تابلوی بینقصی از مناظر پاییزی هستید؛ البته ممکن است بارشهای تند، لغزنده بودن جاده و گلآلود بودن مسیرهای پیادهروی، شما را با مشکلاتی مواجه کند. پارک ساحلی زرین شهر با مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع، آبوهوای خنک و مطلوبی دارد و از اینرو یکی از مکانهای ایدئال برای تفریح خانوادهها در روزهای گرم تابستان به شمار میرود. منبع عکس: سایت تیشینه، عکاس نامشخصییلاق درازنو از بهترین گزینههای سفر در فصلهای گرم سال است. میدانیم الان بهانه روزهای گرم و شرجی را میگیرید. قابل ذکر است که در روزهای بسیار سرد زمستان آبشار یخ میزند. از اوایل پاییز و با شروع سرما اقامت در این روستا بسیار سخت میشود؛ با رسیدن زمستان و بارش برف، ساکنان روستا این منطقه را ترک میکنند و به شهرها و روستاهای گرمتر در حومه فیلبند میروند.

از صنایع مهم این منطقه می توان به صنایع غذایی، ریسندگی، سبد بافی، حصیر بافی، پرورش کرم ابریشم، کشت برنج، چای و صیادی اشاره کرد. جاذبه های گردشگری چمخاله بسیار متنوع است و از جمله مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه های آن می توان به تالاب و ساحل زیبای چمخاله اشاره کرد. بزرگترین تالاب طبیعی به نام سلوکلی نیز در این منطقه قرار دارد. دریاچه ولشت ۲۰ متر عمق دارد که این عمق در اطراف دریاچه ۹ متر و در وسط آن ۱۸ متر است. به جز چند روستا در اطراف و کلبههایی که دامداران در میان دشتها ساختهاند، دیگر هیچ نشانهای از زندگی شهری در این منطقه نیست. دامنی رنگین از طبیعت و ساحلی رؤیایی انتظار می کشد تا سفری به یادماندنی در تقویم زندگی تان رقم بخورد. صدای موج دریا که به ساحل برخورد میکند، ویوی کوهستان در آن سوی پنجره، آرامش و آرامش و آرامش است. روستای معروف و جذاب ماسوله سالیان سال است میلیونها گردشگر را از سراسر ایران و حتی جهان به سوی خود میکشاند. حالا اینجا به بهترین میزبان گیلان، یعنی میزبانان کُردِ گیلکی تبدیل شده است. این طبیعت بکر و زیبا، با ارتفاعی که نسبت به شهر دارد یکی از بهترین مقاصد برای دور شدن از شلوغی و غرق شدن در آرامش محض است. یکی از طویلترین آبشارهای ایران، آبشار آق سو در جنگل گلستان است که حدود ۷۰ متر ارتفاع دارد. اما نظریه ای دیگر این است که سو به معنی گلپر و وتون به معنی روییدن است و چون در سراسر قسمتهای مختلف این ییلاق گلپر رشد میکند به همین دلیل نام آن را سوباتان گذاشتهاند.با نوجه به پیشینه تالشنشین بودن این منطقه، گزینه دوم مستندتر بوده و به دلیل گسترش زبان ترکی در این ناحیه نام سووتون کم کم به سوباتان (که به زبان ترکی معنی دار تر است) تبدیل شدهاست.

جاهای دیدنی این منطقه بیشمارند و ما میخواهیم در ادامه از منحصربهفردترین قسمتهای آن برایتان بگوییم. اگر اهل اندکی هیجان هستید، حتما قایقهای پدالی موجود در دریاچه قو را امتحان کرده و از همه قسمتهای این دریاچه دیدن کنید. ساحل چمخاله مقصد نهایی شما است؛ اما در مسیر از سایر جاهای دیدنی چمخاله غافل نشوید و زمان خود را برای دیدن این جاذبهها مدیریت کنید. تنوع و تراکم پوشش گیاهی در این منطقه بسیار زیاد و جالب توجه است؛ تا جاییکه اداره محیط زست این استان توجه ویژهای به منطقه دارد. مناطق غنی عموما مقصد دستبرد حفاران غیرمجاز است؛ افرادی که جهش اقتصادی خود را در یافتن گنجهای باستانی دنبال میکنند و در این راه، اگر تاریخ این سرزمین در فلزات گرانبها نگنجد ویران میشود. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چطور ، آبشار لونک که در جادۀ سیاهکل بهسمت دیلمان جا خوش کرده، یکی از همین مناطق بهشتی ایران است. حتما نظر و تجربه خودتان را از دیدن جاده اسالم به خلخال برای ما بنویسید. از زیباییها و طبیعت بینظیر اسالم خلخال میتوانید در فصول مختلف سال دیدن کنید. پس پیشنهاد میکنیم حتماً شما هم از گیتورن ایران دیدن کنید. برای رفتن به شمال ایران و بازدید از جاهای دیدنی اش بهتر است با ماشین شخصی خود بروید تا مدیریت زمان دست خودتان باشد. قلعه از دو قسمت ارگ و قورخانه تشیل شده که هر یک از اینها مکانهایی ویژه را به خود اختصاص دادهاند. وجود چشمههای پرآب و روان، آبهای حاصل از ذوب برفها که در طول سال هرگز پایان نمییابد، و همچنین بارشهای جوی، رودخانههای پرشمار کمآب اما دائمی را در لار تشکیل دادهاند که از جملۀ آنها چشمۀ دوبرار، چشمۀ خرسنگ، هفتچشمه، و رودخانههایی نظیر دلیچای، الرم، آبسفید، سیاهپلاس، چهلبره و امامپهنکاند. ساحل تمیز است و درختانی پراکنده در اطراف خود دارد؛ همچنین آلاچیقهایی نیز برای استراحتتان تدارک دیده شده؛ کافی است نیت کنید تنی به آب بزنید یا همچون کودکان، پابرهنه روی ماسهها قدم بردارید و شروع به ساختن مجسمه و قلعه شنی کنید.

همچنین می توانید از خانه های بومگردی که در این منطقه ساخته شده اند استفاده کنید. رستوران سنتی آسیایی گیلار یکی دیگر از رستوران های واقع در پارک جنگلی گیسوم می باشد که علاوه بر رستوران اقامتگاه بومگردی با همین نام در این پارک جنگلی واقع شده است. چمخاله نیز مانند دیگر شهرهای گیلان معروف به غذاهای سنتی و محلی اش است. از غذاهای محلی چمخاله به شمار می روند. ظاهر رستوران کاملا معمولی است اما از نظر کیفیت غذا حرفی برای گفتن دارد و به گفته کسانی که قبلا این رستوران را تجربه کردهاند، یک تجربه بینظیر است. ساحل چمخاله مکان بسیار مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در میان افراد یک خانواده، محیط دوستانه و… در زمستان اما معمولا منطقه سپیدپوش از برف است و با این که مناظر بسیار زیبایی پدید میآید، شرایط سفر به آن به آسانی دیگر فصلهای سال نیست. این قله حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینههای کوهنوردی در زمستان به شمار میرود. دریاچه قو از جمله جاهای دیدنی رامسر است که در نزدیکی جواهرده قرار دارد. پل چوبی چمخاله، در نزدیکی ساحل این شهر و در ورودی پارک جنگلی توسکا قرار دارد. جالب است بدانید سلیم چاف که در نزدیکی چمخاله واقع شده طبیعتی نظیر همینجا را دارد؛ با این تفاوت که با نی زار، پل چوبی و جاده خاکی دریایش دیدنیتر شده است.

این جنگل طبیعتی بسیار تماشایی دارد و یکی از مناطق گردشگری اصلی این شهر محسوب می شود. روستای دیگر روستای باغرود است که از مناطق سرسبز و حیرت انگیز نیشابور با طبیعتی خارق العاده است. این شهر ساحلی در یکی از مناطق بسیار زیبا، منحصر به فرد کشور،استان گیلان، و در بخش مرکزی شهرستان لنگرود قرار گرفته شدهاست. روستای سلیم چاف یکی از جاهای دیدنی چمخاله است که در بخش چاف قرار دارد. شاهرود را بهشت طبیعت گردان می دانند چون هم کویر دارد هم رودخانه و آبشار، هم جنگل های سرسبز هم آثار باستانی و مذهبی. از زیبایی ها و شکوه لیلا کوه برایتان نگویم که از باغ های پرتقال و چای گرفته تا جنگلی مخملی و سرسبز با قهوه خانه های محلی که عطر خوش چای را از فاصله دور به مشام می رساند و گردشگران را به سمت خود می کشد. هر دوی این آبشارها به حوضچهای میریزند که باعث میگردد زیبایی آنها چندبرابر جلوه کند. همین موضوع باعث شد دهکدهها و روستاهای کوچکی ایجاد شوند. این موضوع سبب رونق بازارهای اطراف این منطقه نیز شدهاست چراکه اکثر گردشگرها برای لذت بردن از این شهر ساحلی همواره از رستورانها، هتلها و سایر مراکز دیگر این شهر استفاده میکنند که در رونق و پیشرفت این منطقه مؤثر است. به طور معمول بهترین زمان بازدید از آبشارها فصل تابستان است اما این موضوع در مورد آبشار یخی متفاوت است. پس شاید بهترین زمان سفر به این شهر برای اینکه بتوانید از تمام جاهای دیدنی چمخاله استفاده کنید، بهار تا اوایل تابستان و اواخر تابستان تا اواسط پاییز باشد. در هر صورت بعد از رسیدن به لنگرود مطابق نقشه بالا پیش بروید. شاید تا چند سال پیش کمتر کسی بود که اسم چمخاله را شنیده باشد، اما حالا کاملا برعکس است و کمتر کسی است که اسم این نگین ساحلی را نشنیده باشد!

البته این آرامگاه را باید جزو جاهای دیدنی کمتر شناختهشده لاهیجان دانست. با این کار میتوانید لحظات خوش و البته کمتر دستیافتنی را هم برای خود و همراهانتان ثبت کنید. چاف وچمخاله با دارا بودن محیطی بسیار فعال و پویا همواره محل بسیار مناسبی برای ایجاد شغل و کسب و کار است، از این رو مردان و زنان در این منطقه به شغل کشاورزی و صیادی مشغول هستند و یکی از مهمترین محصولات کشاورزیی این منطقه میتوان به هندوانه اشاره داشت. پیدا کردن یک مکان مناسب جهت اقامت در چمخاله کار سختی نیست، اجاره ویلا در چمخاله، پس از چند دقیقه از ورودتان به شهر امکان پذیر است. یک زیارتگاه در جنوب شرقی آلاشت و در جوار روستای گلیان به نام «معبد دختر پاک» وجود دارد که تنها زنان میتوانند از آن دیدن کنند و مردان حق ندارند وارد این مزار شوند. آیا از روستای زیارت و آبشار معروفش دیدن کردید؟ بخشی که زیبایی این منطقه را تضمین می کند، صخره های پوشیده شده از خز در اطراف این آبشار است که احتمالا در نگاه اول شما را هم از زیبایی بهت زده می کنند! بههیچ وجه در این جنگل یا حتی اطراف آبشار آتش روشن نکنید. آبشار آقسو با ارتفاع تقریبی ۱۵متر، یکی از آبشارهای خزهای زیبای ایران در مرز استانهای گلستان و خراسان شمالی است.

یکی از زیباترین جادههای ایران خصوصاً در شمال کشور جاده اسالم به خلخال است. اسالم، هشتپر، تالش، کله سرا، روستای گیجاو، گردنه الماس، اندبیل، منطقه جنگلی بیلدیر و روستای ناو از جمله معروف ترین روستاهایی هستند که در مسیر اسالم به خلخال قرار دارند. آبشار بیشه لرستان جزو معروف ترین آبشارهای ایران محسوب می شود و در استان لرستان و مجاورت روستای بیشه قرار گفته است. امامزاده قاسم روستای فیلبند، یکی از مرتفع ترین امامزاده های ایران و مازندران است که در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است بطوریکه قله ای را به این نام گذاشته اند. این آبشار در ارتفاع ۴۷۶ متری از سطح دریا و در کیلومتر ۲۰ سیاهکل دیلمان واقع شده است. با خط شماره دو تله کابین نمک آبرود نیز با سرعتی دو برابر سرعت خط یک به ارتفاع ۷۰۰ متری دست می یابید. پوشش گیاهی متراکم جنگل و مه غلیظی که گاهی سراسر فضا را میپوشاند، جنگل را به یک بهشت دیدنی تبدیل کرده که شما را به سفر به جنگل دالخانی ترغیب میکند. برای رسیدن به رستوران گلشاهی، باید در جاده ساحلی به سمت شمال غربی حرکت کنید. برای رسیدن به ساحل چمخاله کافیست به جاده ساحلی برسید و وارد یکی از مسیرهای دسترسی به ساحل شوید. چاف و چمخاله را پس از انزلی به عنوان دومین قطب توریستی و گردشگرپذیر استان گیلان مینامند که هرساله این منطقه شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است. به گزارش گروه فضای مجازی ، پارک ملی گلستان نخستین پارکی است که عنوان پارک ملی را در کشور به خود اختصاص داده است. از همین روی اگر می خواهید در ارتفاعات ییلاقی فیلبند کمپ کنید پیشنهاد ما به شما این است به هیچ عنوان به صورت تکی به این منطقه نرفته و حتما با افراد حرفه ای که شناخت خوبی از این منطقه دارند سفر کنید.

اقامتگاه، خورد و خوراک و تفریحاتی که تجربه خواهید کرد همه در تعیین هزینه موثر هستند. با حرکت بهسمت شرق، و عبور از روستاهای سندس و حاجیده، همین طور که از دامنههای سبز البرز بالا میروید و از منطقهی حفاظتشده سیاهرود میگذرید، قدم در ییلاقهای سرسبز و وسیع و رویاگونی خواهید گذاشت که از اواسط بهار تا اوایل پاییز، میزبان گلههای کوچک و بزرگ گوسفندان است. جنگل های متراکم و سرسبز این روستا در کنار ساحل دیدنی آن از مهم ترین جاذبه های گردشگری چلندر می باشد. قلعه رودخان در فصول بهار و تابستان به دلیل تازه شدن طبیعت همیشه سرسبز است و آب و هوای بسیار دلپذیری دارد. فوتبال ساحلی و والیبال هم که معمولاً طرفداران بسیاری دارد. این ساحل یکی از سواحل قدیمی و زیبای منطقه میباشد که قبل از انقلاب ۱۳۵۷ دارای پلاژها و ویلاهای بسیار زیبا و جالبی بوده که پس از انقلاب به تدریج از رونق آن کاسته شد. زمانی را که قرار است به دیدن و گشت و گذار در دشت لار یا به عبارتی پارک ملی لار بگذرانید، میتوانید با تفریحات هیجانانگیز و لذتبخشی همچون کوهنوردی، دوچرخهسواری، ماهیگیری، آفرود، پیکنیک و عکاسی در طبیعت ترکیب کنید. برای اینکه بتوانید به دشت دریاسر سفر کنید، ابتدا باید به استان مازندران بروید. برای رسیدن به شهر ساحلی و دلربای چمخاله، باید ابتدا به لنگرود بروید.