شستن ظروف با ماشین ظرفشویی کار در آشپزخانه را بسیار آسان کرده است. البته باید بگوییم که در برخی موارد عملکرد ماشین ظرفشویی کنترل شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. در این مقاله از سایت IP MDAD دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش را به شما خواهیم گفت. اگر شما هم از ماشین ظرفشویی بوش استفاده می کنید، خواندن این مقاله را فراموش نکنید. 

8 دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش

دلایل مختلفی منجر به خرابی ماشین ظرفشویی بوش می شود. گاهی اوقات یک مشکل رایج در این دستگاه روشن نشدن آن است. 8 دلیل زیر برای روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش در نظر گرفته شده است. بررسی این موارد به شما کمک می کند تا با حل دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی از مشکلات جدی جلوگیری کنید. این دلایل عبارتند از:

برق ماشین ظرفشویی قطع شد

خرابی میکروسوئیچ و گیر کردن درب

چرخه شستشو مشکل دارد

آب مورد نیاز برای شستن ظروف را تامین نکنید

امکانات خشکشویی

فیوز دما معیوب است

خرابی موتور درایو ماشین ظرفشویی

خرابی تایمر یا کنترل الکتریکی

چرا ماشین ظرفشویی بوش روشن نمی شود؟

در زیر به بررسی هر یک از دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش می پردازیم و در مورد راهکارهایی برای رفع این مشکلات صحبت می کنیم. لطفا توجه داشته باشید که برخی از مشکلات جدی هستند و نیاز به بررسی دقیق دارند. در چنین مواقعی توصیه می کنیم از مهارت و تجربه افراد متخصص کمک بگیرید.

1. برق ماشین ظرفشویی قطع است

آیا منبع تغذیه ایمن وصل شده است؟ گاهی اوقات افراد ادعا می کنند که ماشین ظرفشویی بوش آنها خراب است و روشن نمی شود، اما مشکل اتصال برق است. بنابراین، قبل از صحبت با اطمینان در مورد خرابی ماشین ظرفشویی، اتصالات را بررسی کنید. ممکن است پریز برق مشکل داشته باشد. ابتدا جریان خروجی را با استفاده از فازمتر بررسی کنید. اگر مشکلی وجود ندارد، ممکن است سیم کشی ماشین ظرفشویی مشکل داشته باشد. اگر تأیید کنید که کابل سالم است، ممکن است کابل داخلی دستگاه شما آسیب دیده باشد.

راه حل:

همانطور که گفتیم سیم کشی داخلی ماشین ظرفشویی بوش ممکن است معیوب باشد. در این حالت تنها تکنسین های متخصص قادر به تشخیص و عیب یابی مشکل هستند. در نتیجه باید بلافاصله با تعمیرکاران متخصص آی پی امداد تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

2. میکرو سوئیچ و قفل در

در بیشتر موارد دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش قفل بودن در و خرابی میکرو سوئیچ آن است. خوشبختانه، این مشکل در ماشین ظرفشویی بوش رایج است و با تعویض میکروسوئیچ یا تعمیر سایر قطعات قابل حل است. عملکرد میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی این است که درب را تا پایان کار ماشین ظرفشویی بسته نگه می دارد. اگر درب به درستی قفل نشده باشد. ماشین ظرفشویی روشن نمی شود زیرا جریان الکتریکی به پنل نمی رسد.

راه حل:

برای اطمینان از اینکه قفل درب دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش است، درب ماشین ظرفشویی را ببندید. اگر صدای تق تق مانند بسته شدن در را نمی شنوید، بدون شک مشکل جدی است و باید برای تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی از متخصص کمک بگیرید.

3. چرخه شستشو مشکل دارد

آیا مطمئن هستید که ماشین ظرفشویی مناسبی را انتخاب می کنید؟ در برخی موارد نادر، دلیل کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش، مشکل شستشو است. یکی از پیشرفته ترین ویژگی های ماشین ظرفشویی بوش امکان تنظیم برنامه های خاص برای دستگاه است. در صورتی که این نرم افزار به درستی نصب نشود با مشکلاتی مانند از کار افتادن دستگاه مواجه خواهید شد.

راه حل ها:

برای حل این مشکل نیازی به کمک حرفه ای ندارید. کافی است دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش را بخوانید و چرخه شستشو را همانطور که در دفترچه راهنما ذکر شده است تنظیم کنید.

اگر تمام موارد ذکر شده در دفترچه راهنما را رعایت می کنید، اما همچنان مشکل دارید، برای ارزیابی فنی و تجزیه و تحلیل دقیق مشکلات ماشین ظرفشویی با کارشناسان IP Emdad تماس بگیرید.

4. تامین نکردن آب مورد نیاز برای شستشوی ظروف

علاوه بر برق، تامین آب ماشین ظرفشویی بوش نیز مهم است. اگر آبرسانی به درستی انجام نشود، حتی ماشین ظرفشویی بوش هم روشن نمی شود. چند دلیل احتمالی وجود دارد که چرا آب از ماشین ظرفشویی خارج نمی شود. به عنوان مثال، ممکن است یک شیر آب آسیب ببیند یا شیلنگ تامین آب فرسوده و مسدود شود. در هر صورت تمام نمونه های معتبر در تامین آب باید بررسی شوند.

راه حل:

اگر مشکل ماشین ظرفشویی نیست، تعویض شیر آب می تواند مشکل را حل کند. البته اگر مشکل از قطعات داخلی ماشین ظرفشویی بوش بود، این گونه مشکلات توسط تعمیرکاران مجرب قابل حل است.

5. قطعات ماشین ظرفشویی شکسته

هنگامی که ماشین ظرفشویی روشن است اما کار نمی کند، احتمال زیادی وجود دارد که قطعات داخلی آن فرسوده و شکسته شوند. از آنجایی که عملکرد قطعات در ماشین ظرفشویی بوش بسیار به یکدیگر وابسته است، شکستگی قطعات می تواند باعث روشن نشدن ماشین ظرفشویی شود.

راه حل:

راه حل، بازرسی فنی ماشین ظرفشویی بوش است. سرویس حرفه ای داشته باشید و عملکرد قطعات دستگاه را بررسی کنید و در صورت نیاز قطعات شکسته یا فرسوده را تعمیر یا تعویض کنید.

6. فیوز حرارتی معیوب

متوجه خواهید شد که وقتی فیوز حرارتی آسیب می بیند جریان الکتریکی به موتور نمی رسد و دستگاه روشن نمی شود. یکی دیگر از علائم فیوز حرارتی معیوب، گرم شدن دستگاه است. از طرفی سوختن فیوز حرارتی از رسیدن جریان الکتریکی به برد برق جلوگیری می کند.

پاسخ:

بهتر است فیوز داغ ماشین ظرفشویی بوش را به صورت حرفه ای بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن این قطعه را تعویض کنید.

7. خرابی در موتور ماشین لباسشویی

جالب است بدانید که وظیفه گردش آب در ماشین ظرفشویی بوش بر عهده موتور محرک است. تایمر و رله استارت توان لازم برای این قطعه را تامین می کند. در نتیجه خرابی تایمر و رله استارت به طور قابل توجهی بر عملکرد موتور محرک تأثیر می گذارد. در همین حالت ابتدا باید عملکرد تایمر و رله استارت بررسی شود. اگر این دو قسمت اوکی باشند به این معنی است که برق رسانی به درستی انجام شده است اما مشکل از کارکرد موتور درایو است.

درمان:

از آنجایی که موتور محرک یک جزء بسیار تخصصی است، شما نمی توانید شخصاً عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کنید. بنابراین توصیه می کنیم از تکنسین های مجرب آی پی امداد کمک بگیرید. اگر قسمتی از موتور محرک معیوب بود، متخصص با تعمیر و در نهایت تعویض قطعه، مشکل احتمالی را برطرف می کند.

8. خرابی تایمر یا کنترل برق

از دیگر دلایل روشن نشدن ماشین ظرفشویی بوش، می توان خرابی تایمر و کنترل الکتریکی را برجسته کرد. در واقع خرابی این دو قسمت باعث قطع جریان برق سایر قسمت های ماشین ظرفشویی و توقف کار دستگاه می شود. وقتی ماشین ظرفشویی بوش خود را روشن می کنید اما صدایی از پمپ تخلیه نمی آید، احتمالا تایمر خراب است. اگر تایمر ماشین ظرفشویی را تعمیر یا تعویض نکنید، سایر قسمت های ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده و از کار می افتد.

راه حل:

ساده ترین راه حل ممکن کمک گرفتن از کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی است. اگر مهارت های فنی را نمی دانید، در اسرع وقت از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید. لازم به ذکر است در صورت استفاده از سرویس ظرفشویی بوش سالی یک بار با چنین مشکلات احتمالی مواجه نخواهید شد.
برای انتخاب بهترین تعمیرگاه مجاز بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/بوش-سرویس/