هزینه هر سبزی برای کوکو چقدر است؟ سبزی نارگیل یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است زیرا سریع آماده می شود. هر شهر سبزی نارگیل مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال سبزی نارگیل مازندرانی با نارگیل تبریزی متفاوت است اما ماده اصلی این غذا یا میان وعده تخم مرغ است. . و سبزیجات معطر و برای تغییر طعم و خوش طعم شدن سبزی نارگیل به پایه آن گردوی خرد شده، زرشک یا لوبیا اضافه می کنند.

کوکو سبزیجات و کوکو سیب زمینی از جمله کاکائوهایی هستند که بیشتر مردم دوست دارند و طبق قولی که داده شده اغلب برای شام یا صبحانه استفاده می شود و همچنین پخت آن بسیار راحت است. مهم ترین ماده این غذا دانه های کاکائو است.

مواد لازم برای سبزی نارگیل بسیار ساده و به راحتی در دسترس است، اما مقدار استفاده از آن بسیار مهم است و طعم و عطر غذا را تعیین می کند. نوع و مقدار سبزیجات استفاده شده می تواند در دستور پخت های مختلف بسیار متفاوت باشد و واقعا به ذائقه شما بستگی دارد.

سبزیجات سبزیجات کوکو

حاوی گیاهان معطری مانند گشنیز، ریحان، ترخون، سیر، تره فرنگی، جعفری و شوید. این کامل ترین نوع سبزی کوکویا است. در برخی موارد، یک یا چند سبزی مشخص شده حذف می شود.

سبزی نارگیل یک سبزی ساده است

یک مقدار سبزی نارگیل تبریزی

ترکیب و نسبت 600 گرم سبزیجات

ویرایش کنید

مقدار دانه کاکائو تبریزی (گرم)

تره فرنگی 300 گرم

گشنیز - گرم 200

جعفری 100 گرم

کاکائو اول تبریز

کوکو تبریز حاوی مایه خمیر و اسفناج است، مقداری سیر و کلم پیچ به کوکو اضافه می شود و آن را خوشمزه می کند.

کوکو نوعی سبزی است که مواد اصلی آن تخم مرغ و سبزیجات معطری مانند تره و شوید است و گاهی به سبزی گشنیز، شنبلیله، اسفناج (یا چغندر) و کاهو برگ اضافه می کنند. این مواد را با سیر و پیاز، نمک و ادویه مناسب در تابه با روغن سرخ می کنند.

مقدار سبزی کالاپا تبریزی

ترکیب و قسمت های 1 کیلوگرم سبزیجات

ویرایش کنید

سبزی کوکو تبریزی (گرم)

چنینن 800 گرم

اسپینایا 200 گرم

حقوق مازندران

ادویه نارگیل در مازندران شامل نعناع و پونه کوهی است. از جمله جعفری و گشنیز.

تعدادی سبزی کالاپا مازندران

ترکیب به نسبت 500 گرم برگ کوکو است

اصلاح کننده

مقدار سبزی کوکو تبریزی (گرم)

نعنا و پونه کوهی 100 گرم

گشنیز 250 گرم

جعفری 150 گرم

طرز تهیه سبزیجات کاکائویی

مواد لازم برای تهیه کوکوی گیاهی خوشمزه

400 گرم سبزیجات نارگیل شامل:

یک دسته جعفری

به دو گروه تقسیم کنید

یک دسته گشنیز

یک دسته تره فرنگی

مقداری پیاز سبز

دو عدد میخک تازه خرد شده

4 عدد تخم مرغ

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

1/2 فنجان زغال اخته

1/2 فنجان گردوی خرد شده

کمی روغن برای سرخ کردن

ادویه ها

فلفل مک سیاه

زردچوبه و پاپریکا

می توانید زرشک و گردو را به آن اضافه کنید یا نه

گشنیز گیاهی است که در دنیا به عنوان ادویه و چاشنی یا برای تزئین بشقاب غذا استفاده می شود. برگ گشنیز عطری مطبوع و آشنا دارد و معمولاً در پخت و پز به صورت خام یا خشک استفاده می شود.

1. به کاهش سطح قند خون کمک می کند

دانه ها، عصاره ها و روغن های گشنیز می توانند به کاهش سطح قند خون کمک کنند. در واقع، افرادی که قند خون پایین دارند یا داروهای دیابت مصرف می کنند، باید مراقب مصرف گشنیز باشند، زیرا در کاهش قند خون بسیار موثر است. تخم گشنیز با افزایش فعالیت آنزیم هایی که به حذف قند از خون کمک می کنند، سطح قند خون را کاهش می دهد.

2. سرشار از آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی را تقویت می کند

گشنیز چندین آنتی اکسیدان دارد که از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره گشنیز التهاب را کاهش داده و رشد سلول های سرطانی ریه، پروستات، سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد.

3. از مغز خود محافظت کنید!

بسیاری از بیماری های مغزی، از جمله بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و مولتیپل اسکلروزیس، خواص ضد التهابی گشنیز می تواند از مغز در برابر این بیماری ها محافظت کند. عصاره گشنیز تقریباً به اندازه دیازپام که یک داروی رایج ضد اضطراب است در کاهش علائم مؤثر است.

عصاره گشنیز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود از نورون ها در برابر آسیب پس از اعتیاد به مواد مخدر محافظت می کند. سبزی گشنیز به بهبود حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.

4. دشمن عفونت

گشنیز حاوی ترکیبات ضد میکروبی است که می تواند به مبارزه با برخی عفونت ها و بیماری های ناشی از غذا کمک کند.

روغن گشنیز به دلیل توانایی آن در مبارزه با بیماری های ناشی از غذا و عفونت های بیمارستانی باید در فرمولاسیون های ضد باکتری استفاده شود. گشنیز دارای خواص بی شماری است که در این مقاله نمی توان به طور کامل به آنها پرداخت.