اینورتر چینی ارزان یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت هستند که وظیفه اصلی آنها دریافت برق DC با ولتاژ 220 ولت و فرکانس 50 هرتز می باشد. سپس آن را به جریان مستقیم تبدیل کنید و سپس برق متناوب AC با فرکانس و ولتاژ متغیر تولید کنید. در گذشته استقبال از مدل های اروپایی و ژاپنی در کشور ما بسیار زیاد بود. اما در حال حاضر به دلیل افزایش شدید نرخ ارز و قیمت محصولات ژاپنی و آمریکایی، بسیاری از کاربران از اینورترهای چینی در کنار اینورترهای ساخت ایران استفاده می کنند. اگر قصد خرید اینورتر را دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم در این زمینه و مقایسه اینورتر چینی و ایرانی ثامن را بدانید.

ویژگی های اینورتر چینی

قیمت اینورترهای خارجی به دلیل تحریم ها و گرانی ارز سر به فلک کشیده و واردات مدل های چینی به ایران را مجبور کرده است. یکی از دلایلی که اینورترهای چینی مورد توجه مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفتند، قیمت پایین آنها نسبت به نمونه های اروپایی و سایز کوچک آنها نسبت به اینورترهای اروپایی بود. البته شرکت های بزرگ چینی برای دستیابی به فروش بیشتر پول زیادی را صرف تحقیق، تبلیغات و توسعه کرده اند. سپس محصولاتی باکیفیت و با طراحی و مشخصات خاص تولید کردند. یکی از فاکتورهای منحصر به فردی که سازندگان شرکت های چینی اینورترهای چینی را نصب کرده اند اندازه کوچک آنها است، آنها مجهز به دفترچه راهنمای قابل حمل هستند که پارامترهای اصلی را ذخیره می کند، می تواند بیش از هفتاد هزار ساعت به طور مداوم کار کند و از نوع موتور آن پشتیبانی می کند. مجهز به محدود کننده جریان بر روی سیم پیچ ورودی، دارای محدوده توان نسبتا وسیعی است، قابل برنامه ریزی کامپیوتری است و مجهز به بازوی کنترل از راه دور است. از کاربردهای اینورترهای چینی می توان به پمپ بالابر، پمپ آب، آسانسور و تسمه نقاله اشاره کرد.

ویژگی های اینورتر ایرانی

در سال های اخیر با توجه به استفاده گسترده از اینورترها و افزایش تقاضای داخلی و همچنین افزایش قیمت نمونه های مشابه خارجی، برندهای متعددی در کشورمان به تولید اینورترهای ایرانی روی آورده اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند. . از نظر کیفیت و محصولات آنها با کیفیت بالا و برابر نمونه های خارجی و مطابق با استانداردهای جهانی و رقابت با آنها می باشد.

از ویژگی های مهم مدل های اینورتر ایرانی می توان به راندمان بالای موتور، قابلیت برنامه ریزی ترمینال ها، قابلیت نصب چهار آپشن مختلف، مجهز بودن به سیستم کنترل PID، کتابچه راهنمای فارسی، سیستم کنترل کشش و کنترل گشتاور اشاره کرد. و دارای یک کنترل پنل ساده است. و نمایش مقادیر پارامترها و مجهز بودن به سیستم تهویه مطبوع پیشرفته با تکنولوژی پیشرفته و ... را ذکر کرد.

از اینورترهای ایرانی در نیروگاه های بادی، پمپ ها، تسمه نقاله، کمپرسورها، میکسرها، فن ها و موتورهای الکتریکی نیز استفاده می شود.

نکته مهم هنگام خرید اینورتر

یکی از مواردی که در هنگام انتخاب و خرید اینورتر باید در نظر گرفت این است که اینورتر برای چه کاربردی مورد نیاز است؟ ابعاد موتور الکتریکی مورد استفاده چقدر است؟ ابعاد و الزامات محل نصب اینورتر چیست؟ آیا به یک یا سه مرحله نیاز داریم؟ آیا از موتور الکتریکی برای کارهای سبک استفاده می شود یا سنگین؟ اینورتر چقدر کار می کند؟ سرعت و قدرت مورد نظر موتور الکتریکی چقدر است؟ ولتاژ، فرکانس و سرعت موتور چقدر است؟ چه باری به موتور وارد می شود؟ و…

اینورتر چینی بهتر است یا ایرانی؟

عواملی مانند قدرت اینورتر، ولتاژ ورودی و خروجی، ویژگی های کنترل های صنعتی از جمله سطح تکنولوژی و تعداد دستگاه ها برای جلوگیری از آسیب به اموال و جان و بسیاری از پارامترهای دیگر نقش موثری در تعیین قیمت دارند. مبدل. اکثر برندهای ایرانی و چینی در حال حاضر قابل اعتماد هستند. آنها علاوه بر بهبود کیفیت و تکنولوژی، گسترش گزینه ها و به روز رسانی محصولات خود، باید قیمت محصولات خود را نیز در مقایسه با سایر رقبا در سطح معقول و رقابتی نگه دارند. این مشکل باعث می شود خریدار در هنگام خرید و انتخاب الگوهای چینی و ایرانی دچار سردرگمی شود.

علیرغم اینکه قیمت اینورترهای چینی به دلیل وجود نیروی کار ارزان و مواد اولیه نسبتا ارزان نسبت به نمونه های مشابه اروپایی کمتر است. افزایش نمونه های تقلبی برندهای چینی در بازار و بعضاً در دسترس نبودن برخی قطعات با کیفیت چینی، از سوی دیگر کیفیت بالای نمونه های ایرانی تمایل کاربران ایرانی را به خرید اینورترهای ایرانی افزایش داده است. جدای از آن، گارانتی و پشتیبانی مطمئن، در دسترس بودن قطعات داخلی در صورت آسیب، گستره وسیع برندهای باکیفیت، سازگاری عالی با دستگاه های ساخت داخل در کنار قیمت مناسب و مقرون به صرفه از مهمترین دلایل آن است. محبوبیت اینورترهای ایرانی در بین مصرف کنندگان افزایش یافته است.