تفاوت بین یک کارتریج پایه و یک کارتریج طراح

کارتریج های چاپگر یکی از مهم ترین و قابل مصرف ترین قطعات پرینترهای لیزری و جوهرافشان هستند. اما تهیه و خرید آنها همواره یکی از دغدغه های اصلی کاربران بوده است. اگر نمی دانید طرح حامی چیست و چه تفاوتی با یک حامی اصلی دارد، ادامه این مقاله را تا حد امکان با دقت بخوانید. در این مطلب در مورد انواع کارتریج های طراحی شده و کارتریج های اورجینال و نحوه تشخیص آن ها از یکدیگر و مزایا و معایب هر کدام صحبت کردیم. پس تا آخر با ما باشید.


کارتریج اصلی چیست؟

تونر اصلی یا OEM (Original Equipment Manufacturer) تونر تولید شده توسط سازنده اصلی چاپگر است. کارتریج اصلی با بالاترین کیفیت و دقت ساخته شده است و سازندگان آن معتقدند این تونر راه حل ایده آلی برای اطمینان از بالاترین کیفیت چاپ و بهترین عملکرد چاپگر است. همه برندهای اصلی چاپگر، کارتریج، تونر و جوهر محصولات خود را تولید می کنند. این بدان معناست که کارتریج های چاپ HP توسط شرکت اچ پی، کارتریج های چاپ کانن توسط شرکت کانن و کارتریج های چاپ سامسونگ توسط شرکت سامسونگ تولید می شوند.



مزیت کارتریج اصلی

به گفته سازندگان این محصول، کارتریج های اورجینال پس از تست های فنی فراوان تولید می شوند و به همین دلیل خطر ایراد آن بسیار کم است. در زیر 6 مزیت استفاده از کارتریج اورجینال را با توجه به اعتقادات سازندگان مورد بحث قرار داده ایم:

1- برای ساخت کارتریج های اصلی از تونر، جوهر و قطعات با کیفیت بالا استفاده کنید

2- ارائه چاپ با کیفیت و عالی

3- سازگاری 100% با دستگاه های برند مشابه

4- پس از استفاده از کارتریج اصلی، سلامت چاپگر را تایید کنید

5- شناسایی قطعه توسط چاپگر و یافتن خطا در هنگام نصب

6- عمر پرینتر را افزایش دهید



بزرگترین عیب کارتریج اصلی

بزرگترین و البته تنها مشکل کارتریج اصلی که باعث می شود برخی از کاربران نتوانند کارتریج چاپگر اصلی را خریداری کنند، قیمت بالای این قطعه است. اکثر کاربران چاپگر هر روز با اسناد زیادی برای چاپ مواجه هستند. در چنین مواقعی قیمت بالای کارتریج اورجینال می تواند در تصمیم گیری این افراد برای استفاده از کارتریج اصل بسیار تاثیرگذار باشد; به خصوص زمانی که می توان همان الگو را با هزینه مناسب تری دریافت کرد.

گاهی اوقات این تصور وجود دارد که قیمت بالای کارتریج اصلی فقط به اعتبار و اعتبار برند سازنده مربوط می شود و کارتریج طرح نیز می تواند کارایی یکسانی را برای کاربران داشته باشد. اما آیا این فرض درست است و آیا می توان از کارتریج های طراحی برای صرفه جویی در هزینه استفاده کرد؟ برای درک پاسخ این سوال، ابتدا مفهوم طراحی کارتونی را درک می کنیم.


طراحی کارتریج چیست؟

کارتریج های دیزاینر به کارتریج هایی اطلاق می شود که توسط سازندگانی غیر از برند اصلی تولید می شوند. طراحی و مشخصات این کارتریج ها شباهت زیادی به کارتریج های اصلی و بعضاً با کیفیت دارند. شرکت های سازنده کارتریج های طراح تمام قطعات کارتریج خود را تولید می کنند و سعی می کنند این قطعات را با برندهای مختلف چاپگر سازگار کنند.

یک طرز فکر مشترک در بین کاربران وجود دارد که طراحی کارتریج تقلبی و کیفیت چاپ پایینی دارد، که ممکن است کاملاً درست نباشد. زیرا انواع کارتریج های دیزاینر از نظر کیفیت و کارایی در سطوح مختلفی قرار دارند و تنها موضوع مهمی که در هنگام خرید کارتریج های طراح باید در نظر بگیرید خرید از یک فروشنده معتبر است.

به یاد داشته باشید که اگر هنگام خرید کارتریج پرینتر به نمایندگی های معتبر مراجعه کنید و کارتریج طرح درجه یک تهیه کنید، نه تنها کیفیت کارتریج اصلی را خواهید داشت، بلکه می توانید از این قطعه در پرینترهای مختلف استفاده کنید. زیرا کارتریج طرح درجه یک با پرینترهای مختلف سازگار بوده و محدودیتی در این زمینه ندارد.



مزایای استفاده از طراحی کارتریج

اگر کارتریج دیزاین را از یک مرکز معتبر خریداری کرده اید، می توانید از اکثر مزایای کارتریج های اورجینال بهره مند شوید و در عین حال هزینه کمتری برای خرید خود بپردازید. هزینه استفاده از کارتریج طرح حداقل 50 درصد کمتر از هزینه کارتریج اصلی است. این بدان معنی است که شما می توانید چاپ با کیفیت بالا را با قیمتی مقرون به صرفه تجربه کنید.

یکی دیگر از مزایای نوار طراحی این است که در زمان صرفه جویی می کند. داشتن انواع کارتریج های طراحی شده با کیفیت بالا که با اکثر چاپگرهای قدیمی و جدید سازگار است، دردسر پیدا کردن کارتریج مناسب را کاهش می دهد و زمان بیشتری را برای خرید کارتریج مناسب صرف می کند.



معایب استفاده از کارتریج های طراح

خرید کارتریج های طراحی از منابع نامعتبر می تواند برای چاپگر شما مشکل ایجاد کند. کارتریج های بی کیفیت ارائه شده توسط این مراکز ضمن ارائه چاپ بسیار محدود و بی کیفیت، احتمال آسیب رساندن به چاپگر را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد و می تواند برای شما گران تمام شود.

مهمترین دلیل نگرانی کاربران در مورد استفاده از کارتریج تونر، آسیب دیدن چاپگر است. شاید بارها شنیده باشید که اگر چاپگر شما مشکل داشته باشد و از کارتریج تونر استفاده کنید، نمی توانید از دوره گارانتی استفاده کنید. اما واقعیت این است که هیچ برندی بدون بررسی چاپگر و تنها با استفاده از کارتریج طراحی نمی تواند گارانتی را باطل کند.

نمایندگان فروش برندهای سازنده باید بتوانند دخالت کارتریج طراحی در آسیب به چاپگر را اثبات کنند، تنها در این صورت از خدمات گارانتی محروم خواهید شد. البته فراموش نکنید که احتمال ایجاد مشکل در چاپگر از روی کارتریج بسیار کم است.
 

 

3 روش برای تشخیص کارتریج اصلی از کارتریج طراح

بهتر است هنگام خرید کارتریج، نیازها و مصرف خود را با فروشنده در میان بگذارید. همچنین قبل از خرید، در مورد کارتریج مورد نظر خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. دانستن بیشتر در مورد کارتریج ها و سازگاری آنها با چاپگر می تواند به شما در خریدهای بعدی کمک کند. در این مرحله، باید بین کارتریج اصلی و کارتریج جایگزین تمایز قائل شوید. برای تشخیص کارتریج اصلی از کارتریج جایگزین، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

1- در عملکرد خوب کارتریج های اصلی شکی نیست; اما اگر کارتریج شما در فرآیند چاپ دچار مشکل شد و کیفیت چاپ مورد انتظار را ارائه نکرد، می توان در نظر گرفت که کارتریج از یک تامین کننده نامعتبر طراحی شده و در نتیجه کار بسیار کمی دارد.

2- نام شرکت سازنده اصلی روی بدنه جعبه اصلی درج می شود. این زمانی است که هولوگرام شرکت با تکنولوژی پیشرفته و ویژه در بسته بندی قرار می گیرد. نام سازنده و تامین کننده نیز روی کارتریج درج شده است. اما هولوگرام او به خوبی نمونه اصلی نیست.



هولوگرام کارتریج HP اصل

3- کارتریج اصلی بسیار گران است و همانطور که بارها شنیده ایم شرکت های تولید کننده تجهیزات اداری با فروش تجهیزات گران قیمت غرامت کاهش قیمت تجهیزات خود را پرداخت می کنند. اما قیمت کارتریج پرینتر بسیار پایین و حدود 50 درصد کمتر از نوع اصلی است.



چرا بهتر است از کارت های طراحی استفاده کنیم؟

همانطور که چندین بار در این مقاله ذکر کرده ایم، یک کارتریج طرح برتر می تواند به اندازه یک کارتریج اصلی قابل اعتماد باشد. البته اگر از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. بد نیست بدانید که برخی از کارتریج های طراحی موجود در بازار استانداردهای برندهای برتر مانند HP را دارند و مورد تایید کارشناسان این صنعت هستند. مهم ترین دلایلی که چرا می توانید با خیال راحت از کارتریج های طرح برتر برای دستگاه های چاپ خود استفاده کنید عبارتند از:

کارتریج طراحی با قیمت مناسب نسبت به کارتریج اصلی

استفاده از کارتریج طراح می تواند بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه های چاپ باشد. این کارتریج ها به طور قابل توجهی هزینه های شما را کاهش می دهند زیرا جوهر بیشتری نسبت به کارتریج های اصلی در خود نگه می دارند.


بازده کارتریج طراح و عملکرد قابل قبول

ترکیب جوهر و تونر مورد استفاده در کارتریج پریمیوم نزدیک به کارتریج اصلی است که می تواند هر گونه تفاوت در کیفیت تصویر را از بین ببرد. بنابراین در بیشتر موارد یک کارتریج جدید می تواند ارزش و کارایی مشابه نوع اصلی را به شما بدهد. هزینه پایین و کیفیت چاپ قابل قبول مهم ترین دلایل انتخاب کارتریج های طراح نسبت به کارتریج های اصلی است.


چاپ نمونه با کارتریج اصلی و سازگار

برخی از کاربران ممکن است نگران خشک شدن جوهر و گرفتگی سر چاپ کارتریج طراحی باشند. کارتریج های اصلی برای جلوگیری از این امر از مواد شیمیایی استفاده می کنند. با این حال، باید بدانید که با این مشکل می توانید از یک کارتریج طرح برتر استفاده کنید. برای جلوگیری از این آسیب کافی است در هنگام استفاده از کارتریج طراح هر سه تا چهار بار یک بار از کارتریج اصلی استفاده کنید.


کارتریج طرح دارای گارانتی معتبر می باشد

نوارهای طراحی درجه یک دارای پتانسیل شکست و نقص هستند. اما داشتن گارانتی معتبر می تواند خیال شما را راحت کند. نوارهای طرح ممتاز با گارانتی معتبر به مشتریان ارائه می شود و این مشکل یکی از نقاط قوت اصلی آن محسوب می شود.


اخرین حرف

خرید کارتریج طرح برتر یک جایگزین اقتصادی بسیار خوب برای محصول اصلی است. امیدواریم با مطالعه این مطالب بتوانید ضمن درک اهمیت این موضوع، بین الگوی واقعی و الگوی طراحی تمایز قائل شوید. اگر قصد خرید کارتریج طرح با کیفیت و با گارانتی معتبر را دارید حتما به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید.

 

مطالعه مقاله کامل: https://avafarhang.com/compatible-vs-original-toner-cartridges/