وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته می شود. البته این بدان معنا نیست که این سیستم ایراداتی ندارد. وردپرس در کنار کاربران فعال منتقدان زیادی دارد. این منتقدان به شدت از این سیستم انتقاد می کنند و معتقدند که نباید از  افزونه وردپرس برای ساخت هیچ وب سایتی استفاده کرد. بنابراین، اگر می خواهید بدانید وردپرس چه معایبی دارد و چه زمانی نباید از آن برای مدیریت وب سایت های خود استفاده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

با معایب وردپرس آشنا شوید

در مقاله ای جداگانه با عنوان مهم ترین مزایای وردپرس را بشناسید به بررسی مزایا و نقاط قوت این سیستم پرداخته ایم. اما در این قسمت از مقاله تصمیم گرفتیم به سیستم مدیریت محتوای وردپرس از دیدگاه منتقدان نگاه کنیم. زیرا برای اینکه ببینیم وردپرس برای ما مناسب است یا خیر، باید ویژگی ها و مزایا و همچنین معایب آن را بدانیم. در ادامه به مهم ترین معایب وردپرس اشاره می کنیم که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

آسیب پذیری وردپرس

امنیت در وردپرس

آسیب پذیری یکی از مهم ترین معایب وردپرس است. همانطور که در مزایای اصلی مقاله وردپرس ذکر شد، تیم توسعه وردپرس امنیت را در اولویت قرار می دهد. اما در دنیای هک و هک هیچکس نمی تواند از امنیت 100% صحبت کند، زیرا امنیت در دنیای اینترنت امری نسبی است. با این حال، این سوال اغلب در بین کاربران وردپرس مطرح می شود: آیا وردپرس امن است؟ آیا می توانیم از امنیت وردپرس مطمئن باشیم؟

اگر بخواهیم در یک جمله به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که وردپرس در صورتی امن است که تمام دستورالعمل های مربوط به امنیت آن را رعایت کنید. این نه تنها برای وردپرس بلکه برای سایر سیستم های تولید محتوا نیز صادق است. اما نکات ایمنی چیست؟  ژاکت برای حفظ امنیت سایت وردپرس خود چه کاری باید انجام دهید یا نکنید؟

از آنجایی که وردپرس یک سیستم متن باز است و جامعه بزرگی دارد، توسط افراد زیادی در سراسر جهان توسعه داده شده است. به همین دلیل، هنگام ایجاد یا کشف هک های اصلی وردپرس، کاربران به سرعت مطلع می شوند، بنابراین کاربران می توانند دستورالعمل های امنیتی را در ذهن داشته باشند. سپس در کمترین زمان ممکن و با یک آپدیت ساده از نفوذ جلوگیری می کنند. از این طریق می توانیم امنیت وردپرس را تضمین کنیم.

اما ایمن سازی سایت های وردپرس همیشه آسان نیست. زیرا امنیت وردپرس فقط به هسته آن مربوط نمی شود، زیرا همه افزونه ها و قالب ها می توانند امنیت سایت را تحت تاثیر قرار دهند. یک افزونه یا قالب ممکن است دارای نقص های امنیتی باشد که می تواند امنیت وب سایت شما را به خطر بیندازد. زیرا مطلقاً همه افزونه ها و قالب های وردپرس استاندارد و قابل اعتماد نیستند. بنابراین وردپرس همیشه از نظر امنیت آسیب پذیر خواهد بود.