به طور کلی نصب دیوارپوش یکی از پیش نیازها و مراحل مهم برای استفاده بهینه از مزایای این وسیله گرمایشی است. از طرفی برای عملکرد صحیح دستگاه، نحوه صحیح نصب پک دیواری بسیار مهم است.

در حال حاضر عایق کاری دیوار به عنوان یک روش گرمایش کارآمد و موثر در بسیاری از کارگاه های ساختمانی استفاده می شود. اشغال فضای بسیار کم، داشتن اندازه و اندازه مناسب، صرفه جویی در مصرف انرژی و راندمان و راندمان حرارتی، از مهمترین عوامل گرایش مصرف کنندگان و مصرف کنندگان به خرید و استفاده از لوازم دیواری است. پایه های دیواری با توجه به نیاز و کارایی به روش های مختلف ساخته شده و در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین قوانین هنگام نصب پک دیواری، انتخاب مکان و فضای مناسب است. بنابراین قبل از هر اقدامی برای نصب پکیج، اطلاع از محل نصب مهم تلقی می شود.

در این زمینه باید توجه داشت که اتاق هایی مانند بالکن، زیر پله ها، حمام و فضای آشپزخانه مکان های مناسبی برای نصب پکیج هستند. عدم تامین فضاهای مناسب برای نصب پک های دیواری علاوه بر کاهش کارایی و کارایی دستگاه، خطر بروز حوادث خطرناک و جدی را افزایش می دهد.

به طور کلی نصب کیت دیواری یک کار تخصصی است و نصاب کیت باید با شرکت در دوره های آموزشی کیت دیواری دانش و مهارت کسب کند. در ادامه این مقاله تهران سرویس کاران، می خواهیم اصول و توصیه های اصلی پکیج دیواری و روند سرویس پکیج را به طور کامل توضیح دهیم. 

اصول و قوانین اصلی نصب پکیج دیواری

بدون شک یکی از مهمترین مسائل هنگام نصب جعبه امنیتی، ترکیب فضا و مکان مناسب برای نصب دستگاه است.

انتخاب مکان مناسب:

لازم به ذکر است که محل تعبیه شده برای نصب پک دیواری باید حداقل 15 سانتی متر از کابینت های کنار دستگاه فاصله داشته باشد. ضمناً حداقل فاصله پکیج از دیوارهای مجاور تقریباً 100 سانتی متر در نظر گرفته می شود. از طرفی فاصله تا بسته از کف 120 سانتی متر است.

از دیگر نکات مهم در این زمینه عدم وجود پنجره دوجداره، ارتفاع سطح نصب و فاصله پکیج دیواری از وسایل گازسوز می باشد. در این زمینه لازم به ذکر است که حداقل 8 متر مربع برای نصب پکیج دیواری در نظر گرفته شده است.

اگر فضای تعبیه شده کمتر از مقدار تعیین شده باشد، باید از نصب پکیج در محل مشخص شده خودداری شود. معمولا برای هر کیلووات بخاری یک متر مکعب فضا محاسبه می شود.

پکیج نصب شومینه:

یکی از اصول مهم دیگر در نصب پکیج، نصب صحیح دودکش دستگاه می باشد. لازم به ذکر است که قطر دودکش در نظر گرفته شده برای پکیج باید تقریباً 15 سانتی متر باشد. همچنین حداقل ارتفاع شومینه 4 متر و محل مناسب برای نصب دستگاه 40 سانتی متر زیر دهانه شومینه می باشد.

علاوه بر این، توصیه می شود که دودکش نشتی یا سوراخ نداشته باشد. علاوه بر این، برای اطمینان از مکش کافی دودکش، بررسی مداوم مسیر لوله برای جلوگیری از انسداد بسیار موثر و کارآمد است.

ناگفته نماند که نصب پکیج دیواری در محیط بسته و کوچک با کاهش میزان اکسیژن هوا باعث بروز پدیده های ناخوشایند و خطرناک بعدی می شود.

نکات مهم هنگام نصب بسته ماهیانه

شایان ذکر است نصب پک دیواری در محیط های زیر 60 متر مربع بر اساس مقررات ملی ساختمان ممنوع می باشد. زیرا در این مکان ها به دلیل آلودگی و تولید آلاینده ها و از دست رفتن اکسیژن هوا سلامت افراد در خطر جدی قرار دارد.

شایان ذکر است که زیرزمین، سرویس بهداشتی و حمام محل مناسبی برای نصب پک دیواری نیستند. تهویه ناکافی و کاهش اکسیژن هوا از مهمترین دلایل عدم استفاده از بسته بندی در این مناطق است. تامین هوای لازم برای احتراق پکیج از محیط بیرون ساختمان امکان نصب پکیج را در چنین محیط هایی فراهم می کند.

نکته مهم دیگر در نصب کیت دیواری عدم نصب این دستگاه در اتاق های مرطوب و مرطوب است. قرار دادن پکیج نزدیک به رطوبت و آب، محیط مساعدی را برای رسوب و فرسایش گرمایش دیوار فراهم می کند.

علاوه بر این، تراز بودن محل نصب پکیج نیز بسیار مهم است. همچنین از نصب روکش های دیواری در اطراف مواد و تجهیزات قابل احتراق باید به شدت خودداری شود.

آموزش مدیریت پکیج دیواری

برای جلوگیری از افت کارایی و آسیب و فرسایش، سرویس پکیج نما راه حل مفیدی محسوب می شود. ورود رسوب و جرم به قطعات و متعلقات پک دیواری یکی از عوامل اصلی خرابی و استهلاک اجزای این وسیله گرمایشی می باشد.

از سوی دیگر، وجود املاح و مواد مختلف در آب شهری، یکی از علت های اصلی ایجاد رسوب در پکیج های دیواری می باشد. با سرویس پکیج به صورت سالیانه علاوه بر از بین بردن هرگونه جرم و رسوب، در عملکرد و طول عمر مفید دستگاه نیز تاثیر بسزایی از خود برجای می گذارد.

تعمیر و نگهداری منظم و دوره ای واحد پس از نصب پک دیواری در محل نصب شده یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه های تعمیر و سرویس محصول است. از این نظر باید توجه داشت که بهترین و مناسب ترین زمان برای سرویس بسته بندی دیواری قبل از شروع فصل سرما می باشد.

برداشتن ترازو، رها کردن دستگاه، اطمینان از عملکرد پکیج و تنظیم دما از جمله اقدامات لازم برای سرویس این مدل سیستم گرمایشی است. برای تعمیرات پکیج تهران با تهران سرویس کاران تماس بگیرید.

سرویس پک دیواری نیز مانند نصب آن، امری تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت لازم در این زمینه دارد و تعمیرکاران حرفه ای معمولا با شرکت در دوره های آموزشی تعمیر پک دیواری، مهارت های لازم برای عیب یابی و تعمیر پک را کسب می کنند. در زیر بهترین آموزشگاه فنی برای کسب مهارت های لازم برای نصب و سرویس پک دیواری را معرفی خواهیم کرد.