این نوع درب که مخصوص بیمارستان ها، مراقبت های بهداشتی و محیط های حفاظتی طراحی شده است، در اتاق های عمل، رادیولوژی، کلینیک ها، آزمایشگاه ها، اتاق های سرور و سازمان های انرژی اتمی استفاده می شود و امکان ایمنی کاربر را در برابر اشعه های مضر فراهم می کند. بدون نویز طراحی شده است. مناطق پر فعالیت مانند رادیولوژی، اتاق عمل، اتاق سرور سازمان انرژی اتمی و آزمایشگاه.

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک بیمارستانی در انواع مختلفی تولید می شود زیرا به دلیل استفاده از آن مزایای زیادی برای زندگی انسان دارد. به همین دلیل درب بیمارستانی یا درب اتوماتیک بیمارستانی برای بیمارستان ها، مناطق حساس تولید می شود. در بیمارستان ها از آنجایی که هر نوع آلودگی محیطی وجود دارد، رعایت مسائل بهداشتی بیش از سایر مکان ها ضروری است. بنابراین استفاده از درب های اتوماتیک که نیازی به باز و بسته شدن دستی ندارند برای بیمارستان ها بسیار مناسب است.

علاوه بر مشکلات بهداشتی در این مراکز، به دلیل حساسیت بالای کار، نیاز به واکنش سریع کارگران است. به همین دلیل سرعت باز و بسته شدن این درها باعث تسهیل در کار کارکنان بیمارستان شد. یکی دیگر از مواردی که استفاده از درب های اتوماتیک بیمارستانی را توجیه می کند، سهولت باز و بسته شدن درب ها برای بیماران است و افرادی که از ویلچر و عصا استفاده می کنند به راحتی از این درها عبور می کنند.

انواع درب اتوماتیک بیمارستانی

درب های اتوماتیک بیمارستانی ایپاکو در انواع مختلف برای بخش های مختلف بیمارستان و میزان نصب مورد نیاز برای این نوع درب ها ساخته می شوند. در این قسمت به معرفی انواع درب هوشمند بیمارستانی می پردازیم.

درب اتوماتیک لولایی بیمارستان

این در از دو طرف و از یک طرف باز و بسته می شود. این نوع درب در دو لنگه و تک لنگه تولید می شود. این درب در بسیاری از مناطق بیمارستان استفاده می شود. جنس این مدل درب ورق گالوانیزه و استیل می باشد.

درب اتوماتیک لولایی ضد تشعشع

این نوع گیت در قسمت هایی مانند اتاق های رادیولوژی و پرتودرمانی که در آنها اشعه ایکس در معرض دید قرار می گیرد نیز استفاده می شود و این لایه صفحه نمایش این نوع گیت ضد تشعشع را ایجاد می کند. این نوع درب به صورت دو پانل و یک طبقه ساخته می شود. همچنین این نوع درب دارای روشی برای بسته شدن و باز شدن خودکار افسر مربوطه جهت جلوگیری از بروز مشکل می باشد.

ICU مستقیماً درب منزل

درب های مورد استفاده در ICU بیمارستان ها درب اتوماتیک کشویی و درب اتوماتیک تلسکوپی با توجه به حساسیت این قسمت می باشد. این نوع درب دارای سنسور چشمی بوده و به صورت خودکار باز و بسته می شود. این امر از گسترش عفونت ها و بیماری ها جلوگیری می کند و رفت و آمد کارکنان بیمارستان و بیماران را تسهیل می کند.

درب مناسب برای اتاق عمل بیمارستان

این نوع درب به راحتی باز و بسته می شود و به افراد اجازه عبور می دهد. از طرفی این درب ها دارای استحکام بسیار خوب و مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه هایی هستند که در اثر ضربه تخت بیمار، ویلچر و سایر تجهیزات بیمارستانی به آن ها وارد می شود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی

ایمنی

استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی مکانی امن را برای افراد فراهم می کند. از طرفی جلوگیری از شیوع بیماری ها و ویروس ها و همچنین تضمین سلامت پرسنل بیمارستان نیز در بهبود بیماران بسیار موثر است.

افزایش سرعت عمل کارگران

علاوه بر این، این نوع محاسبات در افزایش سرعت کار کارکنان بیمارستان در حین کار بسیار مفید است. این درب ها به کارکنان بیمارستان اجازه می دهد تا به سرعت بیماران را در داخل بیمارستان و بین مناطق مختلف بیمارستان بدون نیاز به باز و بسته کردن دستی درها جابجا کنند.

حفاظت از محیط در برابر آتش

یکی دیگر از مزایای استفاده از درب های اتوماتیک در بیمارستان ها جلوگیری از نشت اشعه به دلیل وجود سرب در لایه میانی آن است. از آنجایی که این نوع درب را می توان از راه دور کنترل کرد، تردد افراد با استفاده از این نوع درب بسیار آسان است.

سکوت در جو

نکته دیگری که در محیط درمانی باید به آن توجه کرد، حفظ آرامش محیط است. این درب ها به خوبی عایق صدا هستند. بنابراین بیماران با وجود این درها در آرامش هستند و پزشکان و پرستاران در سکوت به درمان بیماران می پردازند.

تنظیم خودکار درب

یکی دیگر از مزایای استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی این است که حتی در زمان قطع برق نیز کار می کند و می توان آن را به صورت دستی باز و بسته کرد. طراحی این نوع درب ها به شما این امکان را می دهد که با جلوگیری از هدر رفتن انرژی سرما و گرما در هزینه های انرژی صرفه جویی قابل توجهی داشته باشید. همچنین از نظر مصرف انرژی خود درب اتوماتیک نیاز بسیار کمی دارد.

امکانات درب اتوماتیک بیمارستان

بهترین درب اتوماتیک شیشه ای باید دارای مزایا و ویژگی های زیر باشد:

1. سرعت و کارایی: درب باید با سرعت معقول و کارآمد باز و بسته شود تا در زمان صرفه جویی شود و تاثیر مثبتی در سفرهای جاده ای داشته باشد.

2. امنیت: درها باید دارای سیستم های امنیتی مانند سنسور، قفل و سیستم های کنترل دسترسی باشند تا از دسترسی غیرمجاز به ساختمان جلوگیری شود.

3. برای همه قابل دسترسی است: درب باید طوری طراحی شود که برای همه از جمله کودکان، سالمندان و معلولان قابل دسترسی باشد.

4. کم صدا و لرزش: درب باید بی صدا عمل کند و در هنگام باز و بسته شدن لرزش را کاهش دهد تا آسایش و آرامش کاربران تضمین شود.

5. مقاومت در برابر عناصر جوی: درب برای عملکرد بهینه و حفظ دوام خود باید مقاومت کافی در برابر باد، باران، گرد و غبار و تغییرات دما داشته باشد.

6. طراحی زیبا: درب باید طراحی جذاب و ساده ای داشته باشد که با سایر عناصر ساختمان همخوانی داشته باشد و به زیبایی فضای داخلی کمک کند.

7. ظرفیت اطلاعاتی: در صورت نیاز، درب باید قابلیت نصب سیستم های اطلاعاتی مانند چراغ، صفحه نمایش LCD یا LED و ... را داشته باشد.

8. قابل استفاده در فضای محدود: در صورت نصب در فضای محدود، درب باید طوری طراحی شود که فضای کمتری را اشغال کند.