چرا باید یک صرافی خوب برای تراکنش های دیجیتالی خود انتخاب کنیم؟ هنگام انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود، اما برای بسیاری از سرمایه گذاران؛ نقدینگی؛ راحتی در استفاده؛ و ایمن بودن یا نبودن مبادله از عوامل کلیدی هستند. این نکات باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

اگرچه همه سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مهم‌ترین چیزها را در انتخاب صرافی مناسب ندارند، بیشتر افراد در فضای ارزهای دیجیتال می‌توانند به موارد زیر فکر کنند، از بالا به پایین، افتتاح حساب و شروع به معامله. این متغیرها با تحلیل نیازها و ویژگی های مختلف و نیازهای کاربران محترم تعیین شدند.

صرافی دیجیتال چیست؟

صرافی‌های ارز دیجیتال یا ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌هایی هستند که به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اجازه می‌دهند تا ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات (مانند دلار آمریکا) را برای ارزهای دیجیتال خریداری یا بفروشند. آنها معمولاً مانند یک حساب کارگزاری کار می کنند که در آن کاربران حسابی را باز کرده و سرمایه گذاری می کنند. سپس می توانند اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه یا ETF را معامله و خرید و فروش کنند.

صرافی های دیجیتال چگونه کار می کنند؟

آیا می خواهید بدانید صرافی های ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟ خوشبختانه، به عنوان یک کاربر، لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشید، زیرا اکثر این صرافی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا فرآیند معاملات را تا حد ممکن آسان کنند تا کاربران را جذب و حفظ کنند.

اما باز هم، این بورس بسیار شبیه به یک حساب کارگزاری است که به شما امکان خرید و فروش اوراق بهادار در بازار سهام را می دهد. آنها به طور موثر به عنوان بازارساز عمل می کنند و خریداران را با فروشندگان جفت می کنند. آنها ارزهای دیجیتال واقعی را به شما می فروشند (همه ارزهای دیجیتال در همه صرافی ها در دسترس نیستند!) به قیمت فیات (مثلا USD)، و همچنین یک ارز دیجیتال دیگر را می فروشند.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولاً از طریق یک برنامه تلفن همراه یا مرورگر وب قابل دسترسی هستند و به کاربران امکان می‌دهند یک کیف پول دیجیتال یا کیف پول دیجیتال را به هم متصل کنند یا از کیف پول دیجیتال داخلی صرافی برای انجام معاملات استفاده کنند.

14 عامل کلیدی برای انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال

همانطور که گفته شد، چندین عامل وجود دارد که سرمایه گذاران باید قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال و برای تجارت یا سرمایه گذاری خود در نظر بگیرند. در اینجا این 14 عامل به ترتیب نزولی از اهمیت آنها برای سرمایه گذاران معمولی ارزهای دیجیتال آورده شده است.

1. صلاحیت و صلاحیت قانونی

ابتدا، دریابید که آیا صرافی مورد نظر به کاربران کشوری که در آن زندگی می کنید خدمات می دهد یا خیر. قوانین و مقررات زیادی در هر کشور و برای هر شرکتی وجود دارد، بنابراین اگر پاسخ منفی است، نمی توانید از صرافی مربوطه استفاده کنید.

برخی از صرافی‌ها نشانی‌های اینترنتی خاص کشور دارند. به عنوان مثال، به جای "exchange.com"، کاربران مستقر در ایالات متحده ممکن است به "exchange.us" مراجعه کنند. صلاحیت یک صرافی نه تنها به بازار هدف آن‌ها اشاره دارد، بلکه به مکان‌هایی نیز اشاره دارد که به دلیل قوانین و مقررات خاص ارزهای دیجیتال، مجاز به انجام تجارت نیستند.

2. سهولت استفاده

چقدر این تجارت را می شناسید؟ این یک نکته مهم در هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب است. سرمایه‌گذاران جدید ممکن است از صرافی‌هایی که ویژگی‌هایی مانند دفترچه سفارش یا رابط‌های پیچیده با نمودارها و سایر اطلاعات را نشان می‌دهند، احساس ترس کنند.

اگر چنین است، یک مبادله ساده و مبتدی ممکن است بهترین گزینه شما باشد. برخی از وب‌سایت‌های صرافی ارزهای دیجیتال حالت‌های استفاده «پایه» و «پیشرفته» دارند که به کاربران اجازه می‌دهند طراحی خود را انتخاب کنند. برخی دیگر به طور خاص برای کسانی طراحی شده اند که تازه وارد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می شوند تا از دام های احتمالی جلوگیری کنند.

3. نقدینگی

معامله گران برای معامله در هر زمان نیاز به نقدینگی دارند. این بدان معناست که یک صرافی باید هر روز حجم زیادی از سفارشات را از طریق دفترهای سفارش خود ارسال کند. برای به دست آوردن این حجم، صرافی باید کاربران زیادی داشته باشد یا کاربرانی که دارایی زیادی را در صرافی نگهداری می کنند و به طور منظم آن دارایی را معامله می کنند. اگر فقط مقدار کمی سفارش در دسترس باشد، کاربران فرصت معامله را از دست می دهند.

نقدینگی همچنین در زمان نوسانات بالا، که اغلب در بازار ارزهای دیجیتال رخ می دهد، مهم است. نقدینگی کمتر می تواند باعث نوسانات شود تا جایی که قیمت ها به طور چشمگیری بالا و پایین برود.

4. انتخاب دارایی

آیا برای ملک مورد نظر خود خرید می کنید؟ با هزاران نوع، هیچ صرافی ارز دیجیتال نمی تواند جفت معاملاتی را برای همه ارزهای دیجیتال ارائه دهد. به عنوان مثال، اکثر صرافی ها دارای ارزهای محبوبی مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا، کاردانو و بایننس کوین هستند، اما محبوبیت کمتری ندارند.

به طور کلی، سکه هایی با ارزش بازار بالاتر احتمال بیشتری برای فروش در صرافی بیت ارز محبوب دارند. سرمایه‌گذارانی که به دنبال بازدهی بالاتر و معاملات بزرگ‌تر هستند، ممکن است برای معاملات خود نیاز به تجارت خرد داشته باشند. این ممکن است نیاز به تحقیق داشته باشد، بنابراین فهرستی از نیازهای مختلف معاملاتی را نگه دارید و ببینید چه پولی در این معاملات وجود دارد.

5. امنیت

چندین صرافی در چند سال گذشته مشکلات امنیتی داشته اند، بنابراین هنگام انتخاب صرافی، امنیت را در نظر داشته باشید. نگه داشتن سکه روی صرافی به معنای اعتماد به شخص دیگری برای نگهداری آن پول است. در بیشتر موارد، اگر بازار سهام هک شود یا کارمندی دارایی‌ها را بدزدد، سرمایه‌گذاران چیزی ندارند. و بله، کاملاً ممکن است!

اکثر صرافی ها اطلاعاتی در مورد اقدامات امنیتی خود در جایی از وب سایت خود ارائه می دهند. اگرچه هیچ صرافی 100% ایمن نیست و دشوار است که بگوییم کدام صرافی امن‌تر است، اما می‌توانید بررسی کنید کدام صرافی طولانی‌ترین کار را داشته است، بیشترین مشتری را مدیریت کرده و کمترین مشکل را داشته است.