شاید شما هم متوجه شده باشید که هنگام شستشوی خودرو، آب مصرفی در کارواش بسیار متراکم و فشرده است و برخلاف جریان آب معمولی، فشار زیادی دارد. این مشکل با استفاده از واتر جت های صنعتی که به پمپ های کارواش نیز معروف هستند میسر می شود. با استفاده از این پمپ می توان فرآیند شستشو را به بهترین شکل ممکن انجام داد. اگرچه این پمپ ها اغلب پمپ کارواش صنعتی نامیده می شوند. اما جالب است بدانید که زمینه های استفاده تنها در شستشوی خودرو نیست و در شرایط و موقعیت های مختلف قابل استفاده است.

با استفاده از این پمپ ها می توان به شستشوی خودرو، شستشوی محیط، شستشوی قطعات ساختمان های صنعتی و هر مکانی که برای شستشو نیاز به آب بالایی دارد اشاره کرد. در این مقاله به بررسی دقیق پمپ های کارواش به خصوص پمپ کارواش اینتر می پردازیم و کاربرد آن را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

پمپ کارواش چیست؟

واتر جت یا پمپ کارواش دستگاهی است که برای اهداف شستشو و نظافت طراحی و ساخته شده است. این دستگاه در واقع سیستمی متشکل از چند قسمت است که انرژی مکانیکی الکتروموتور را به آب می دهد و آن را فشرده و محکم می کند و از نقطه ای با فشار بسیار بالا رها می کند و به اپراتور اجازه می دهد پس از ورود به لوله حرکت کند. . دستگاه می تواند با فشار آب سنگین کار کند یا فرآیند شستشو را انجام دهد. در این دستگاه الکتروموتور با پمپ آب جت ترکیب شده و با چرخش پیستون های داخل سیلندر جریان آب با فشار بالا پمپاژ می شود. این امکان دسترسی به جریان آب با فشار بالا را فراهم می کند.

کاربرد پمپ کارواش

عموماً کاربرد پمپ کارواش برای شست و شوی ماشین با فشار آب زیاد است و این مشکل چندان سخت نیست. اما از آنجایی که واتر جت ها کاربردهای زیادی دارند و محدود به شستشوی خودروها نمی شوند، در مکان هایی که نظافت بسیار مهم است یا کارخانه ها و تولیداتی که تمیزی قطعات ماشین آلات برای حفظ کارکرد آنها اهمیت دارد، منطقی است که این دستگاه یک پاک کننده موثر باشد. و استحمام جایگاه مهمی دارد.

نکته جالب استفاده از این پمپ ها این است که دستگاه های ذکر شده می توانند تمیزی بالاتری را بدون آسیب رساندن به محیط زیست یا ماشین های با فشار آب بالا ارائه دهند. به طور کلی برای شستشوی اتومبیل، شستشوی ساختمان و نما، شستشوی کارگاه ها و محیط های صنعتی، استخرها و کارخانه ها، سالن ها، پارکینگ ها، راهروها، بالکن ها، پشت بام ها، شستشوی تجهیزات صنعتی و کارگاهی، رسوب زدایی و نظافت عمیق و ... می باشد. به طور مشابه برای پمپ های کارواش و غیره استفاده می شود.
https://ni3movie.com/news/%d9%be%d9%85%d9%be-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%a2%d9%86-%d8%b1/
مزایا و معایب استفاده از پمپ های کارواش

شیلنگ های آب نیز به دلیل نوع استفاده از مزایای بسیاری برخوردار هستند که آنها را به بهترین ابزار برای شستشو و نظافت تبدیل می کند. در اینجا به برخی از مزایای این پمپ ها می پردازیم.

قدرت شستشوی بیشتر

پمپ کارواش به دلیل مزیت جریان آب با فشار بالا، قدرت بیشتری برای شستشوی قطعات یا قطعات اطراف به شما می دهد. همانطور که می دانید قطعات زیادی در صنایع مختلف به مواد شوینده شیمیایی حساس هستند. بنابراین تنها گزینه آب ساده است. فشار بسیار بالای این دستگاه هنگام پمپاژ آب، بیش از 99 درصد آلودگی و کثیفی را بدون نیاز به مواد شوینده شیمیایی از بین می برد.

مصرف آب را کاهش دهید

این روزها در زمان کم آبی زندگی می کنیم و باید در مصرف این ماده حیاتی حساسیت بیشتری داشته باشیم. پمپ کارواش علاوه بر تامین جریان آب با فشار بالا، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب دارد. اگر نیاز به شستن قسمت های بزرگ یا قسمت های زیادی دارید، قطعا به هزاران لیتر آب نیاز خواهید داشت. پمپ های کارواش جریان آب را فشرده می کنند و مصرف این عمر را به طور چشمگیری کاهش می دهند.

انواع پمپ کارواش صنعتی

پمپ های کارواش صنعتی در انواع مختلفی موجود می باشد. مهمترین پارامترها در طبقه بندی و ارزش گذاری این دستگاه ها عبارتند از:

فشار آب

حجم پمپ آب

نوع پمپ

تهیه کننده

نوع کاربرد و وظیفه

تلفن ثابت یا موبایل

البته اینها همه معیارهای طبقه بندی و قیمت گذاری پمپ کارواش صنعتی نیستند و متغیرهای زیادی می توانند در قیمت نهایی نقش داشته باشند.

آخرین کلمه

واتر جت یا پمپ کارواش صنعتی از مهمترین ابزارهای صنعتی در زمینه شستشو و نظافت می باشد. استفاده از این ابزارها به دلیل کاربردهای متنوع و مزایای بی شماری که ارائه می دهند به یک الزام تبدیل شده است و می تواند در دراز مدت تاثیر بسزایی در کاهش هزینه کیت داشته باشد.

مرکز مهندسی بازرگانی آب نیرو نه تنها تامین کننده انواع تجهیزات صنعتی و کشاورزی، بلکه یکی از تامین کنندگان پمپ های کارواش صنعتی به ویژه پمپ کارواش اینتر می باشد. این مجموعه با بهره گیری از متخصصین مجرب می تواند مشاوره و راهنمایی تخصصی در انتخاب و خرید پمپ کارواش مورد نیاز شما ارائه دهد.