در سالیان اخیر، با توسعه گوشی های هوشمند، شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از ملزومات مهم تبادل اطلاعات شده اند و اکنون بیشتر افراد در دنیا از سوشیال مدیا به عنوان یک بستر ارتباطی بهره برداری می کنند.

شبکه اجتماعی ایتا از جمله پیام رسان های بومی ایران می باشد که در سال 96 به جمع شبکه های اجتماعی پیوست و تا کنون  چند ملیون نفر جذب این پیام رسان شده اند.

پیام رسان ایتا برای اعضای خود امکان فرستادن پیامهای متن، صوت و ویدیو را در کنار قابلیت ساخت گروه و کانال فراهم کرده است.

در این مطلب قصد داریم شما را با کانال ایتا و تولید محتوا و تبلیغات که به افزایش سین ایتا و رشد کانال می انجامد آشنا کنیم.

 

کانال ایتا چیست و چه کاربردی دارد؟

ساخت کانال توسط کاربران، یکی از ویژگی های خوب ایتا می باشد. پیام رسان ایتا این قابلیت را دارد که به شما صفحه ای اختصاص دهد تا مطالب و محتوای خود را در آن منتشر کنید که به آن کانال می گویند.

شما امکان این را خواهید داشت که در این جایگاه به هر تعداد مطلب ارسال کنید. آدرسی یگانه به شما اختصاص می یابد تا آن را به دیگران بدهید تا از کانال شما دیدن کنند.

از حسن های پیامرسان ایتا این است که بدون اعمال محدودیت در موضوعات مطالب و محتوا قادر به ایجاد یک یا چند کانال می باشید.

شما امکان این را خواهید داشت که بر پایه موقعیت شغلی، علم و دانش، تجربه و مهارتی که دارید یک کانال در پیام رسان ایتا ایجاد کنید. دراین کانال می توانید نکته ها و نظرات روزانه خودتان را منتشر کنید. در چنین کانالی می توانید به آگاهی رسانی در زمینه های مختلف مثلا لوازم قنادی بپردازید.

همچنین چنانچه تصمیمتان به ایجاد کانال آموزشی است، آموزش هایی مانند کار با اپلکیشن ها آماده کرده و در کانال بگذارید. یا با ساختن کانالی در زمینه مشاوره، به اعضای دیگر مشاوره بدهید.

همچنین تولیدی های صنعتی می توانند با ساخت کانال فروشگاهی، تولیدات خودشان را به دیگران بفروشند.

همچنین قادر هستید با ایجاد کانال عمومی در ایتا همانند کانال های اطلاعات عمومی، پس از آن که آمار ممبرهایتان افزایش پیدا کرد تبلیغات کنید و برای خود درآمدزایی کنید.

کانال شما می تواند عمومی یا خصوصی باشد. کانال عمومی برای همه در دسترس بوده و قابل مشاهده می باشد در صورتیکه  کانال خصوصی فقط برای اعضا قابل مشاهده می باشد.

این خصوصیت فراهم شده که یک یا چند نفر را به عنوان مدیران کانال تخصیص دهید و فرمتهای متنوع محتوا اعم از تصویری، ویدئویی، متنی، صوتی را در این کانال نشر دهید.

 

تعداد مشترکین کانال را افزایش دهید

شیوه های متعددی برای افزایش اعضا ایتا موجود می باشد. برای شروع قادرید 200 نفر از کنتاکت های گوشی شما موجود است به کانال اد کنید.

علاوه بر این، ممبرفیک ایتا یکی از راهکارها دیگر می باشد و نیز می توانید اعضای اجباری را به کانال بیفزایید. معمولا میزان ریزش این نوع از ممبر زیاد و بازدید آن پایین است به این علت که با میل خود به عضویت کانال در نیامده اند.

شما برای ترقی کانال نیاز به اعضای فعال دارید و برای همین ضروری است با کمک تبلیغات تعداد عضوهای کانال را افزایش دهید.

انواع گوناگونی از تبلیغات در دسترس است و تبلیغات پاپ آپ ایتا یکی از مدل های بالا بردن ممبر اختیاری در ایتا می باشد. درصد ریزش در این روش پایین می باشد چون که کانال روی صفحه نمایشگر موبایل کاربر نشان داده می شود و ممبرها به صورت اختیاری و با رضایت ممبر کانال می شوند.

 

برای تولید محتوا برنامه داشته باشید

ضروری است این نکته را بدانید که تولید محتوای تاثیر گذار برای کانال ممکن است از بالا رفتن اعضا و تبلیغ کردن نیز مهم‌تر است. جالب نبودن مطالب کانال سبب می شود که اعضای جذب شده کانال سریع ریزش کنند.

به زبان دیگر عاملی که سبب می شود عضو در کانال شما همچنان بمانند و پست های شما را برای دیگران بفرستند پستهای شماست. اشتراک‌گذاری، ارسال یا ارسال برای دیگران باعث می‌شود که آن‌ها دنبال کننده و عضو کانال شما شوند.

پیشنهاد ما این است آماده کردن یک دستور کار برای ساختن محتوا و انتشار به ترتیب آن در کانال توجه ویژه داشته باشید. تا بر ممبرها معین شود که چه ساعتی بهتر است کانال را ببینند تا پستهای محبوب شان را ببینند.