چگونه پمپ کف به انتقال آب کمک می کند؟

حرکت موتور داخلی پمپ باعث ایجاد انرژی جنبشی در آب می شود و این انرژی باعث می شود آب از سطح پایین تر به سطح بالاتر حرکت کند. این پمپ ها فشار آب خروجی را افزایش می دهند و به این ترتیب می توان از آن برای مکان هایی که نیاز به پاشیدن مقدار زیادی آب داریم استفاده کرد. برای توضیح این سوال می توان به استخرهای پرورش ماهی قزل آلا اشاره کرد. در این استخرها می توان آبنماهای مصنوعی را با استفاده از پمپ میله ای شناور برای هوادهی آب و ایجاد گردش و جریان در آب استخر ایجاد کرد. نکته جالب توجه در طراحی و ساخت این سری از پمپ ها جدا شدن محفظه سیل از موتور الکتریکی است. این جداسازی از ورود آب و آسیب رساندن به قطعات الکتریکی پمپ جلوگیری می کند. گروه صنعتی راد با تیمی متشکل از کارشناسان طراحی صنعتی، مهندسین مواد و کارشناسان مکانیک و برق همواره در تلاش برای تولید انواع پمپ کفی میله ای با کیفیت می باشد. با توجه به اینکه یک پمپ شناور باید بتواند برای مدت طولانی در اعماق آب کار کند، کیفیت ساخت بالای پوشش بدنه پمپ یکی از مهمترین نکات در ساخت و طراحی آن است.

انواع پمپ های کف پوش کدامند؟

محصولات عمده پمپ کفی راد شامل موارد زیر است:

پمپ گریز از مرکز: بدنه و قسمت های داخلی این پمپ از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود. پمپ میله گریز از مرکز را می توان در مناطق مرطوب استفاده کرد. کاربرد اصلی این پمپ انتقال آب با دمای پایین (40 درجه به پایین) و مایعات خوراکی است و در برخی از مدل های بهینه آن (سری W) پمپ می تواند شناور باشد. از جمله نکات قابل توجه این پمپ کاهش صدای پمپ می باشد. مصرف انرژی این پمپ با حذف فن خنک کننده بهینه شده و دمای الکتروموتور پمپ به دلیل عبور آب از موتور الکتریکی کاهش می یابد. پمپ گریز از مرکز را می توان در زیر زمین یا در تاسیسات بسته استفاده کرد.

پمپ شناور: پمپ شناور جاده ای از فولاد ضد زنگ و آهن فرفورژه ساخته شده است. این پمپ ها در مدل های مختلفی تولید می شوند. برای راحتی کاربران این پمپ صدای آن تا حد امکان کاهش یافته است. این پمپ دارای حداقل آمپر راه اندازی است. همچنین آمپر دائمی این پمپ ها با استفاده از پروانه های بیشتر کاهش می یابد.
 

پخش کننده کف 3 اینچی - ویژگی منحصر به فرد این خانواده محصولات راد، نسل جدید فن های داخلی به کار رفته در آن است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این نوع فن کاملا متعادل عمل می کند و این مشکل به کاهش مصرف دستگاه کمک می کند. بوش های استفاده شده در این پمپ مقاوم در برابر سایش بوده و به ندرت فرسوده می شوند. شفت و محفظه آب بندی کاملا از موتور دستگاه جدا شده و روانکاری خوب محفظه الکتروموتور باعث طول عمر بیشتر دستگاه می شود. از دیگر مشخصات فنی که در هنگام تولید دستگاه برای جلوگیری از خوردگی و اکسید شدن آن لحاظ می شود، استفاده از آلیاژهای ضد زنگ و توری های پلاستیکی می باشد. روتور و استاتور این پمپ بر اساس ابزارهای استاندارد بین المللی طراحی و ساخته شده است. مدل های مختلف این سری از پمپ های میله ای قابل استفاده در کشاورزی، چاه های عمیق، استخرها، ساختمان سازی و ... می باشد.

پمپ 2 اینچی: این سری از پمپ های قرمز دارای مشخصات مشابه پمپ سه اینچی هستند با این تفاوت که دبی خروجی کمتر است. بدنه پمپ، قطعات داخلی و پروانه از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. این ملخ کاملاً متعادل است و شفت تعبیه شده و یاتاقان های استاندارد کمتر در معرض خوردگی هستند. طراحی بهینه محفظه سیلاب و جداسازی کامل آن از موتور الکتریکی، عمر طولانی پمپ را تضمین می کند. همچنین کاربرد این پمپ ها در چاه های عمیق در مزارع کشاورزی، پرورش ماهی، استخرها، ساختمان سازی و ... می باشد. این طیف از پمپ های میله ای در مدل های مختلفی ارائه می شود.

Screed 1.1/4: این خانواده از پمپ های کف میله ای دارای ویژگی های ساختاری داخلی و طراحی مشابه پمپ های میله ای 2 و 3 اینچی هستند. کیفیت طراحی و استفاده از آلیاژهای ضد زنگ از ویژگی های منحصر به فرد این خط تولید گروه صنعتی راد است. این پمپ بسیار عالی و با دبی آب خروجی کمتری نسبت به دو مورد قبلی به دلیل طراحی کاربردی، برای آبرسانی چاه در مزارع و باغات کشاورزی کم عمق، ساختمانی، استخرها و صنایع تولیدی استفاده می شود.
 

مراجعه به صفحه مقاله: https://abniro.com/water-pump/raad-pump/