جنگ، چه آزاد و چه قانونی، در واقع قدیمی ترین شکل رقابتی است که بشر تاکنون با آن روبرو بوده است. زمانی ابزاری برای بقا (کشتن یا کشته شدن) بود و به همین دلیل بسیار مهم است. بنابراین سینماها نیز به این موضوع علاقه دارند که منجر به تولید فیلم های رزمی می شود. زیر ژانر هنرهای رزمی تعدادی از بهترین و منحصر به فردترین فیلم های تاریخ را به ما داده است. من برای شما تاریخ سینما را جستجو کردم و "برخی از بهترین فیلم های رزمی جهان" را پیدا کردم که برخی از آنها از بهترین فیلم های اکشن آسیایی نیز هستند. این شاهکارها داستان های خوب (گاهی حتی شگفت انگیز) را با بهترین مبارزاتی که تا به حال در صفحه نمایش بزرگ دیده شده است، ترکیب می کنند. بدون شک فیلم زیر بهترین فیلم اکشن تمام دوران است (بدون سکانس خاصی). در زیر لیستی از بهترین فیلم های هنرهای رزمی جهان که بالاترین رتبه را در IMDb دارند آورده شده است:

هفت سامورایی (امتیاز: 8.6)

ماتریس (امتیاز: 8.7)

بیل را بکش (امتیاز: 8.2)

Ip Man (تعداد: 8)

ببر خیزان، اژدهای پنهان (امتیاز: 7.9)

"کیک بوکسور"

اگر به عنوان یکی از عاشقان سینمای رزمی به فیلم های اکشن علاقه دارید، نام ژان کلود ون دام یا فرانکی معروف قطعا برای شما نامی آشناست و آثار او باید در لیست بهترین فیلم های رزمی قرار گیرد. جهان. او یکی از مهم ترین ستاره های هالیوود در دهه های 1980 و 1990 بود که در برخی از مهم ترین فیلم های رزمی آن زمان بازی کرد. او همیشه به عنوان یک رزمی کار محبوب بوده و استعداد بازیگری او باعث افزایش مهارت های او شده است.

اما ژان کلود ون دام، فتوژنیک ترین ستاره سینمای اکشن است و کیک بوکسر بهترین فیلم او از نظر هنرهای رزمی ناب است. هیچ فیلمی بهتر از این ظرافت و قدرت «عضله بروکسل» را در اوج فیزیکی خیره‌کننده‌شان نشان نمی‌دهد. این فیلم جذاب ترین شیرینی دهه 1980 با موسیقی متن خاص آن دوران سینماست که با ملودرامی با طعم هنرهای رزمی، ریسمان هر بیننده ای را به خود جذب می کند. در ظاهر این اثر یک هالیوود ناب است اما کیک بوکسر اولین فیلم رزمی بود که موی تای واقعی را به مخاطبان آمریکایی معرفی کرد و پایه و اساس سینمای غیر شرق آسیا بود و به همین دلیل یکی از بهترین فیلم های رزمی محسوب می شود. فیلم

"پاندای کونگ فو کار"

ژانر فیلم رزمی یا کونگ‌فو همیشه محدودیت‌های فیزیکی بدن انسان را نادیده گرفته است، چه از طریق تمرینات بسیار تخصصی و چه از طریق رشته‌های مخصوصی که به آن‌ها متصل شده است. بنابراین، جای تعجب است که تا سال 2008 این ژانر وارد جریان اصلی انیمیشن نشد. جایی که به معنای واقعی کلمه هر چیزی ممکن است و این یکی از معدود انیمیشن های لیست ما از بهترین فیلم های هنرهای رزمی در جهان است. اما پاندای کونگ فو کار روی پو تمرکز دارد، پاندایی که عاشق کونگ فو و کوفته است که به طور تصادفی برنده یک قهرمانی هنرهای رزمی می شود و بنابراین تبدیل به مدافع پیش بینی شده دره صلح در برابر یک پلنگ شیطانی می شود.

این طرح مسیر روشنی را دنبال می کند تا پایان خوشی داشته باشد، حتی اگر داستان تلگرافی یک فرد ضعیف باشد که سقوط می کند، باز هم کشتار کلیشه ها اولین چیز جالب است. و اگر تماشای پاندای جک بلک که با گفتن اسکادوش یا حامی انگشت موش حریف را نابود می کند، احساس خوبی به شما دست نمی دهد، باید کمی وقت خود را در اینترنت صرف کنید.

"تانگ بیل"

کوئنتین تارانتینو Bill Bill Parts 1 و 2 را یک داستان می‌داند، بنابراین هر دو فیلم را به‌عنوان آثار چهار ساعته مستقل در نظر می‌گیریم. نامه عاشقانه کوئنتین تارانتینو به سینمای اکشن ترکیبی بسیار پویا و متنوع است. اما چرا؟ زیرا داستان‌ها و تصاویر اکشن از حماسه‌های کونگ فو گرفته تا وسترن اسپاگتی و هیجان‌انگیز اروپایی را شامل می‌شود. مانند بسیاری از فیلم‌های تارانتینو، بیل را بکش، ارجاعات زیادی به فرهنگ پاپ و سرنخ‌های پنهان زیادی دارد که در تماشای تکراری متوجه آن‌ها می‌شوی. اکشن این فیلم بیش از هر فیلم دیگری از این کارگردان است

بسیاری از لیست های شناخته شده، حماسه دو قسمتی کوئنتین تارانتینو، "بیل را بکش" را به عنوان بهترین فیلم کونگ فو و بهترین فیلم اکشن تمام دوران نامزد می کنند. «بیل را بکش» واقعاً درکی از هنرهای رزمی ارائه می دهد که فقط یک فیلمبردار واقعی می تواند آن را تولید کند. داستان یک عروس (اوما تورمن) را در مقابل شریک سابق جنایی و معشوق سابقش بیل قرار می دهد. تارانتینو قبل از فیلمبرداری به وضوح می خواست در بین کارگردانان بزرگ اکشن قرار بگیرد و موفق شد. این فیلم او به بهترین شکل ممکن حس فیلم B محصول تارانتینو را دارد. به همین دلیل دیدن او حس فوق العاده ای است.

"ورزش خونین"

به گفته بسیاری از طرفداران، بهترین فیلم رزمی تن به تن ژان کلود، حلقه خون کلاسیک اوست، از صحنه های مبارزه زیرزمینی گرفته تا صحنه های اکشن مکرر. علاوه بر این، این فیلم او را از یک بازیگر مکمل به یک ستاره اصلی تبدیل کرد. علاوه بر ویژگی های بازیگری این شخصیت، دیالوگ ها و بازی های احساسی او نشان دهنده استعداد بازیگری ژان کلود است. حلقه خون مدتهاست که فیلم مورد علاقه هنرهای رزمی برای بسیاری از سینمادوستان کهنه کار بوده است. «کیک بوکسر» فیلم بهتری از ژان کلود ون دام است، اما «حلقه خونین» بود که تماشاگران جهانی را با بزرگترین قهرمان اروپای تاریخ سینما آشنا کرد. جالب است بدانید که این اثر باعث شد تا نام فرانکی در زبان ایرانیان برای این بازیگر مطرح شود.

"I-Matrix"

بدون شک The Matrix در هنرهای رزمی رتبه بسیار بالایی دارد و باید در لیست بهترین فیلم های رزمی جهان قرار گیرد. اما چرا؛ چرا که واچوفسکی ها با الهام گیری از داستان های علمی تخیلی، انیمه، سایبرپانک، سینمای اکشن هنگ کنگ، مذهب، فلسفه و اسطوره، سعی کردند با فیلم خود در آن زمان یک اثر واقعا منحصر به فرد از هنرهای رزمی را تجربه کنند. جالب اینجاست که The Matrix توانست سبک "Wire fu" را در هالیوود به اوج خود برساند. زیبایی شناسی سکانس مبارزه از این فیلم سال ها بر این ژانر حاکم بوده است. برای مثال، صحنه‌های پیچیده مبارزه تن به تن در ماتریکس تجسم سینمای ناب هنرهای رزمی هنگ کنگ است.

"تاریخچه پلیس"

برای اینکه بفهمید خود جکی چان با ژانر اکشن چه کرد، باید به دوران کمدی صامت هارولد لوید و باستر کیتون و البته بازی های مهم این بازیگران افسانه ای برگردید تا معادل مبارزه جکی چان در اوج او در سینمای اکشن هنگ کنگ . جکی چان یکی از آن بازیگرانی است که برای رسیدن به تصویری که می خواست، جان و اندام خود را به خطر انداخت. پایان این جنون مهم ترین اثر جکی چان در تاریخ پلیس است.

البته، علاقه‌مندان به سینما که می‌خواهند چیزی درباره فیلم‌شناسی جکی چان بدانند، باید با این فیلم هیجان‌انگیز شروع کنند. داستان پلیس نشان می دهد که چرا جکی چان یک افسانه در این ژانر است.

"ببر خیزان، اژدهای پنهان"

یکی دیگر از هنرهای رزمی مهم در تاریخ سینما، فیلم فراموش نشدنی انگلیسی Mudgar است. این اثر که از رمانی به همین نام نوشته وانگ دولو اقتباس شده است، شاهکاری از ژانر wuxia است که پس از سال ها به دلایل بسیاری هنوز مورد تحسین قرار می گیرد. سکانس های مبارزه ای که برای این فیلم ساخته شده اند، دیدنی هستند. بنابراین، ببر خیزان، اژدهای پنهان آنگ لی که در سال 2000 منتشر شد، بهترین فیلم wuxia است که تا به حال ساخته شده است.

"روزی روزگاری در چین"

اگر جکی چان جانشین بروس لی باشد، پس در نسل بعدی ستارگان هنرهای رزمی چین، استاد بزرگ کونگ فو ضربات سنگین قطعا جت لی است. در سال 1991، "روزی روزگاری در چین" جت لی را به عنوان قهرمان مردمی چین وونگ فیهونگ به دنیای سینما معرفی کرد. این شخصیت مانند نسخه شرقی رابین هود یا شاه آرتور است و قبلاً در فیلم افسانه ای جکی چان در هنگ کنگ میمون مست به تصویر کشیده شده بود. در این فیلم شخصیت فی هونگ با بازی جت لی در حدود سال 1900 میلادی به عنوان یک پزشک به تصویر کشیده شده است، زیرا در آن زمان انگلیسی ها این شهر را به دولت مستقل تحویل دادند.

شخصیت فی هونگ باید برای محافظت از مدرسه هنرهای رزمی خود در برابر مستعمره‌گران شیطانی و شروران محلی بجنگد، در حالی که پس از بازگشت از انگلیس عاشق پسر عموی دور (رزاموند کوان) پر از استعداد غربی می‌شود. اما خود جت لی به عنوان نیمه دیگر جنگجو، ژیمناستیک باز است، و جای تعجب نیست که می چرخد، می چرخد ​​و از درها و دیوارهای فیلم پر از هنر چینی بالا می رود. هیچ گرافیک کامپیوتری اوایل دهه 90 وجود ندارد، فقط تعداد زیادی وایرفریم و انیمیشن های خوب از طراح اکشن یوئن وو پینگ و فیلمبردار چینی تسوی هارک وجود دارد تا آن را به یک تماشایی تبدیل کند.

اتاق سی و ششم شائولین

هیچ کس نمی داند که میدان های نبرد باستانی چه شکلی بوده است. حتی مورخان نمی دانند چه اتفاقی می افتد وقتی هزاران سرباز زرهی به میدان فرستاده می شوند و آنها می جنگند. همین امر در مورد مکانیک شمشیر انفرادی نیز صدق می کند. از آنجایی که نمی‌توانید این هنر باستانی را بدون کشتن کسی با سرعت تمام انجام دهید، فیلم‌هایی مانند «اتاق شائولین 36» محصول 1978 سبک داستانی مبارزه را رایج می‌کنند که جلوی دوربین عالی به نظر می‌رسد اما کمترین اعتبار را دارد. با این حال، این سبک به عنوان یکی از پایه های ثابت سینمای هنرهای رزمی شناخته می شود.

اتاق سی و ششم شائولین به طور گسترده به عنوان یکی از مهم ترین فیلم های هنرهای رزمی کونگ فو در نظر گرفته می شود. این شاید طولانی‌ترین سکانس تمرینی در هر فیلم هنرهای رزمی باشد، و سکانس آن چنان الهام‌بخش بود که به صحنه مرجع برای جلسه تمرین طولانی کوئنتین تارانتینو در مورد نامزد اوما تورمن، بیل را بکش، تبدیل شد. با توجه به اینکه این فیلم در مرکز سبک ووشیا جایگاه تحسین برانگیزی دارد، می توان این اثر را یکی از ستون های اصلی هنرهای رزمی دانست.

"اونگ باک: جنگجوی موی تای"

دیگر هنرمندان رزمی از شرق آسیا؛ تونی جا یکی از رزمی کاران با استعدادی است که قدم به قدم به سوی موفقیت پیش می رود و خود را در بهترین فیلم های رزمی دنیا ثابت می کند. در این میان فیلم Ong Bak سرآغاز درخشش تونی جا در دنیای فیلم های رزمی بود. او پس از این فیلم در آثاری چون «جوجیتسو»، «شکارچی هیولا»، «سریع و خشمگین ۷» و «تهدید سه گانه» بازی کرد. این فیلم اکشن چند سری شما را به روستایی در تایلند می برد. جایی که مجسمه بودا باستانی به سرقت رفت.

پس از این اتفاق، تینگ (استاد هنرهای رزمی) حاضر به سفر برای بازیابی این مجسمه ارزشمند و مهم می شود. اما در طول سفر متوجه می شود که با دزدهای معمولی و ساده سر و کار ندارد و باید با یک باند سازمان یافته و قدرتمند روبرو شود. داستان اونگ باک رویکردی ساده و بدون پیچیدگی دارد، اما تونی جا صحنه های اکشن را به خوبی مدیریت می کند و نشان می دهد که چرا پس از این به سینمای بین المللی رفته است.