یخچال یکی از مهمترین لوازم برقی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. زیرا قرار است برای مدت طولانی از این دستگاه استفاده کنید. بنابراین باید یخچالی تهیه کنید که بعد از 10-15 سال استفاده با مشکل خاصی مواجه نشود و نیاز به نگهداری کمتری داشته باشد. بسته به سایز یخچال، برند یخچال، امکانات آن، مدل یخچال و ... تمرکز بسیار مهم است هنگام خرید برای کسب اطلاعات لازم در زمینه خرید یخچال و انتخاب بهترین برند با تعمیر اول همراه باشید.

اندازه یخچال

اولین چیزی که در راهنمای خرید یخچال و انتخاب بهترین برند به آن نگاه می کنیم اندازه یخچال است. بهتر است به بزرگی خانواده توجه کنید. حجم یخچال را طبق استاندارد زیر در نظر بگیرید:

اگر 1 یا 2 نفر باشد 250 تا 380 لیتر.

اگر 3 تا 4 نفر هستید 350 تا 530 لیتر.

اگر بیش از 5 نفر هستید، 440 لیتر و بیشتر.

بهتر است از خرید یخچال های کوچک خودداری کنید. یخچال های کوچک به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و راندمان کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند.

فضای مورد نظر

یخچالی متناسب با فضای آشپزخانه خود بخرید. به یاد داشته باشید که یخچال شما برای سالم ماندن و عملکرد بهتر به فضای مناسب نیاز دارد. محیط اطراف و به خصوص پشت آن را حداقل 10 سانتی متر از دیوارها و لوازم خانگی دور نگه دارید. پس ابتدا فضای خالی آشپزخانه را برای قرار دادن یخچال در نظر بگیرید. برای تعمی یخچال به نمایندگی تعمیرات سامسونگ در مازندران مراجعه نمایید.

مدل یخچال

یخچال ها در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند. فریزر بالا، فریزر پایین، یخچال ساید بای ساید، یخچال درب فرانسوی و یخچال دو نفره انواع یخچال فریزر هستند. شما می توانید هر محصولی را با توجه به نیاز و سلیقه خود خریداری کنید. در این موارد قصد داریم مزایا و معایب هر یک از موارد ذکر شده را توضیح دهیم.

یخچال فریزر در بالا.

اگر به دنبال یخچالی هستید که مقرون به صرفه باشد و فضای کمی را اشغال کند، بهترین انتخاب خرید یک یخچال فریزر سقفی است. با برشمردن مزایا و معایب این یخچال، اجازه دهید آن را بیشتر بررسی کنیم:

مزایای یخچال فریزر با نمای بالا

نسبت به سایر یخچال ها قیمت مناسبی دارد. از آنجایی که یخچال در قسمت پایینی قرار دارد، برای استفاده از غذا باید همیشه خم و راست شوید.

از نظر مصرف انرژی هزینه کمتری دارد.

مدل های مختلفی وجود دارد.

درب یخچال فریزر از زیر

از آنجایی که یخچال در پایین قرار دارد، به راحتی می توان به مواد غذایی موجود در یخچال دسترسی داشت. این یخچال‌ها نسبت به یخچال‌های درب مدرن‌تر هستند.

مزایای یخچال فریزر از پایین. معایب یخچال فریزر از زیر.

طرح خوبی است. قیمت بالاتر از فریزر بالاست.

بخش فریزر کشویی کار را آسان می کند. مصرف برق آن بالاست.

انواع زیادی وجود دارد. سرعت سرمایش آن کمتر از فریزر بالای سر است.

یخچال کنارش

یخچال های ساید بای ساید طراحی مدرن تری نسبت به یخچال های ذکر شده دارند. بنابراین طرفداران بیشتری دارند. همچنین فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی دارند.

مزایای یخچال ساید بای ساید. معایب یخچال ساید بای ساید

گزینه های زیادی مانند آبسردکن و یخ ساز وجود دارد. فضای زیادی برای اقامت مورد نیاز است.

طراحی شیکی دارد. وسط باریک است و ممکن است نتوانید یک غذای پهن را جا دهید.

فضای داخلی بیشتری دارد. دمای بالا و پایین ممکن است متفاوت باشد.

یخچال فریزر فرنچما

این یخچال ها که به صورت انتهای فریزر دو در هستند طراحی جالب و مطلوبی دارند. اگر قصد خرید یک یخچال متفاوت و زیبا را دارید می توانید از یخچال های درب فرانسوی استفاده کنید.

مزایای یخچال فرنچ معایب یخچال فرنچ

کولر یخ و آب موجود است. فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کند.

فضای داخلی جادار دارد. قیمت بالاتری دارد.

یخچال فریزر دوقلو

دو یخچال تقریبا همیشه قدیمی هستند. امروزه بیشتر از یخچال های ساید یا یخچال های زیر استفاده می شود. اما این یخچال جای خوبی هم دارد; بنابراین آنها هنوز هم طرفداران خود را دارند.

مزایای یخچال و فریزر دوبل

هر کدام را می توان در یک فضای جداگانه قرار داد. اگر در کنار هم قرار گیرند، فضای زیادی را اشغال می کنند.