برای گرفتن گواهینامه رانندگی باید درآزمون آیین نامه شرکت کنید و در آن قبول شوید. البته برای دریافت گواهینامه و شرکت در این آزمون ها احراز شرایط و ارائه مدارک لازم الزامی است. اگر شما هم قصد دریافت گواهینامه خود را دارید تا انتها با ما همراه باشید تا از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهینامه و شرکت در آزمون رگولاتوری مطلع شوید.

برای گرفتن گواهینامه چه باید کرد؟ آزمون آیین نامه رانندگی(قبولی ۱۰۰٪)

رانندگی مهارتی است که بسیاری از افراد دوست دارند آن را یاد بگیرند. برای دریافت گواهی باید مراحل را به خوبی بدانید. انواع مختلفی از گواهی ها وجود دارد. به طور کلی ما در ایران 5 نوع گواهی داریم:

گواهی اولیه یکی است

مدرک سطح 2

گواهینامه سطح 3

گواهینامه موتور سیکلت

گواهی ویژه

برای داشتن گواهینامه رانندگی وسایل نقلیه با ظرفیت حداکثر 9 نفر و یا حداکثر بار 3.5 تن، اخذ سه گواهینامه پایه الزامی است. برای اخذ مدرک سال سوم پس از مراجعه به مرکز آموزشی و ارائه مدارک لازم، ثبت نام شما انجام می شود.

پس از تکمیل ثبت نام، باید به دوره حقوقی بروید، بدانید که شرکت در این کلاس ها الزامی است و تک تک کارآموزان باید در تمام جلسات شرکت کنند. اگر در کلاس معمولی حضور ندارید، باید در هفته های آتی با سایر اعضای گروه در کلاس شرکت کنید تا مجاز به شرکت در آزمون باشید.

شرکت کنندگان پس از اتمام کلاس های تئوری در آزمون کتبی شرکت می کنند. همین چند سال پیش این امتحان شامل دو مرحله بود. بدین ترتیب معلمان پس از اتمام کلاس ها آزمونی را برگزار کردند و در صورت قبولی در آن می توانستند در آزمون آموزشی که توسط افسر راهنمایی و رانندگی برگزار می شد شرکت کنند. اما در چند سال اخیر این تست فقط در یک مرحله توسط افسر راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

حسابرسی قانونی چیست؟

آزمون کنترل آزمونی است که پس از گذراندن دوره آموزشی برای ورود به فرآیند آموزشی باید آن را پشت سر بگذارید. این آزمون یک آزمون 30 سوالی است و شما باید بتوانید در عرض 20 دقیقه به 26 سوال از 30 سوال به درستی پاسخ دهید تا نمره بگیرید. اگر در این آزمون موفق نشدید، باید در چند هفته آینده دوباره آن را امتحان کنید.

آمار نشان می دهد که به طور معمول در یک کلاس 40 نفره فقط 15-18 کارآموز می توانند این آزمون را پشت سر بگذارند. بنابراین بسیاری از کارآموزان از شرکت در این آزمون می ترسند. یکی از بهترین راه ها برای مقابله با این ترس و استرس این است که خودتان محیط امتحان را شبیه سازی کنید. بنابراین با استفاده از نمونه سوالات آیین نامه، 30 سوال را برای خود انتخاب کرده و در 20 دقیقه به آنها پاسخ دهید.

در این صورت شما قادر خواهید بود نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. و با رفع نقاط ضعف شانس موفقیت خود را افزایش دهید. استفاده از نمونه سوالات راهنمایی شده شما را برای امتحان بهتر آماده می کند و شما را با سوالات امتحانی بیشتر آشنا می کند.

مدارک لازم جهت شرکت در آزمون آیین نامه

همانطور که گفته شد برای شرکت در آزمون رانندگی باید شرایط و مدارکی را داشته باشید. در ادامه به توضیح این اسناد و اصطلاحات می پردازیم:

تمام 18 سال

اصل صفحه اول شناسنامه همراه با عکس (در صورت وجود توضیح در صفحه اول کپی از صفحه اول)

اصل کارت ملی یا گواهی صادره از سازمان ثبت احوال

8 عکس تمام قد 4*3 با پس زمینه روشن بدون عینک و کلاه (عکس های خانم ها نیز باید کاملا پوشانده شود)

ارائه کارت پایان خدمت (البته توجه داشته باشید که طبق قانون جدید مصوب آبان ماه 1395، وجود کارت پایان خدمت در زمان صدور صورتحساب الزامی نیست و مشمولان خدمت سربازی نیز می توانند درخواست نمایند. گواهی.)

صدور گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع ذیصلاح پزشکی

پرداخت هزینه های قانونی مشخص به حساب های تعیین شده به نام متقاضی و ارائه فیش بانکی

ارائه کارت گروه خونی صادره از مراکز درمانی مجاز و یا ارائه مدرکی که در آن گروه خونی متقاضی درج شده باشد.

برای حضور در آزمون باید اصل شناسنامه و فایل آموزشی به همراه کارتکس به همراه داشته باشید. همچنین در مورد تاییدیه پزشک باید اشاره کنیم که آموزشگاه به شما یک صفحه و چندین آدرس از پزشکان و چشم پزشکان می دهد که باید به آنها مراجعه کنید. پس از انجام آزمایشات لازم، دکتر برگه ها را امضا می کند و شما این اوراق را به مدرسه می آورید.