بهتر است صندلی ماشین را با چرم یا پارچه بپوشانید

بسیاری از صاحبان خودرو به دنبال راهی برای تعمیر صندلی خودرو و بازگرداندن رنگ از دست رفته خودرو هستند. گاهی اوقات روکش صندلی ها را برای تغییر دکوراسیون داخلی خودرو یا محافظت از روکش پارچه ای خودرو یا زیبایی بیشتر خودرو خریداری می کنند.

روکش های صندلی ماشین بسته به جنس به دو نوع کلی چرم و پارچه ای تقسیم می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. و شما یاد خواهید گرفت که چگونه بهترین روکش صندلی را برای ماشین خود انتخاب کنید.

روکش صندلی

روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته چرم و پارچه تقسیم می شوند و مشخصات اصلی هر روکش صندلی عبارتند از:

مزایای روکش پارچه ای خودرو

یکی از مهمترین مزیت های روکش های پارچه ای تنوع رنگ و طرح آنهاست. برخلاف چرم، این روکش ها در دمای تابستان باعث عرق کردن سرنشینان نمی شوند و گرمای کمتری را جذب می کنند و باعث کاهش افت دمای زمستان و گرم نگه داشتن سرنشینان می شوند.

یکی دیگر از مزایای این نوع روکش دوام و راحتی بیشتر نسبت به روکش های چرمی است. روکش های پارچه ای ثبات رنگ بیشتری دارند و تغییر رنگ آن ها بسیار کمتر از سایر مواد است.

معایب روکش صندلی

مشکل روکش های پارچه ای این است که وقتی کثیف می شوند به سختی تمیز می شوند. اگر با این نوع روکش چیزی بریزید، قطعا در شستشوی آن دچار مشکل خواهید شد.
 

نکاتی برای انتخاب روکش صندلی:

هنگام خرید روکش پارچه ای، اثاثه یا لوازم داخلی را خریداری کنید که وزن سنگین تری داشته باشد، زیرا در برابر پوسیدگی مقاوم تر بوده و عملکرد بهتری دارد. پوشش های سبک و نازک طول عمر کمتری دارند.

مزایای روکش چرمی صندلی ماشین

روکش چرمی یکی دیگر از انواع روکش هاست که مزیت زیادی دارد و به راحتی تمیز می شود. کثیفی های موجود در این نوع روکش ها را می توان به راحتی با یک پارچه مرطوب پاک کرد، بنابراین برای خانواده ها بسیار مناسب است. او بچه های کوچک دارد.

این متریال برای شرکت های خودروسازی و حمل و نقل بسیار مناسب است و همچنین کسانی که از ماشین خود عمدتاً در لباس کار استفاده می کنند و مجبورند وسایل را با ماشین حمل کنند بهتر است از این نوع روکش استفاده کنند. روکش های چرمی عالی به نظر می رسند و برای افرادی که به ظاهر ماشین خود اهمیت می دهند توصیه می شود.

برخلاف روکش های فابریک، این نوع روکش ها در تابستان ها باعث تعریق بیشتر خودرو و در زمستان ها به تدریج فضای داخلی خودرو را گرم می کنند و سرنشینان مجبور به مقابله با سرما می شوند.

ماده سوم ترکیبی از پارچه و چرم است

ترکیب پارچه و چرم برای روکش صندلی ماشین هوشمندانه طراحی شده است، زیرا قسمت صندلی و قسمتی که با بدن انسان در تماس است از پارچه و بقیه روکش از چرم ساخته شده است، این نوع روکش . خوب خواص پوششی چرم و پارچه

این ماده در دمای تابستان و زمستان نرم است و در صورت کثیف شدن می توان قسمت زیادی از لباس را تمیز کرد.

ویژگی های بهترین کاور خودرو

1. مقاومت روکش صندلی در برابر سایش.

2. رنگ پارچه مناسب، این رنگ نباید باعث خستگی چشم شود.

3. رنگ پوشش را در برابر نور خورشید تغییر ندهید

4. تعریق کمتر

5. تمیز کردن و شستشوی آسان

رنگ روکش صندلی خود را انتخاب کنید

برای انتخاب رنگ مناسب برای روکش خودرو، توجه به رنگ کمربند بسیار مهم است، زیرا رنگ تریم یا رنگ کلی فضای داخلی خودرو، رنگ کمربند است. اگر به تمام رنگ های اجزای داخل خودرو نگاه کنید، خواهید دید که این رنگ ها با توجه به رنگ کمربند ایمنی انتخاب می شوند.

نحوه انتخاب رنگ روکش صندلی با توجه به رنگ کمربند ایمنی

1- هم رنگ

2- رنگ مخالف

تطبیق رنگ

رنگ روکش صندلی باید بر اساس رنگ کمربند ایمنی و نوع دکوراسیون واقعی یا رنگ فضای داخلی اتاق انتخاب شود، مثلاً اگر رنگ کمربند ایمنی خاکستری است، رنگ روکش صندلی باید نزدیک به این تنوع رنگ را انتخاب کنید.

رنگ کنتراست

اگر رنگ های متضاد به درستی انتخاب شوند، زیبایی زیادی به فضای داخلی خودرو می بخشند. رنگ هایی مانند قرمز و زرد یا سیاه و قرمز از معروف ترین رنگ های متضاد هستند که طرفداران زیادی دارند. در انتخاب رنگ متضاد به روشن یا تیره بودن رنگ اصلی تریم خودرو توجه کنید.
 

رفرنس مقاله: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/رنو/روکش-صندلی-تندر-90/