پمپ ها یکی از مهم ترین وسایلی هستند که وظیفه افزایش فشار جریان سیالات و مایعات را بر عهده دارند. در این مقاله به بررسی پمپ برتولینی عرضه شده توسط نمایندگی پمپ برتولینی در ایران و کاربردهای آن می پردازیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید. پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ ها یکی از مهم ترین ماشین هایی هستند که وظیفه افزایش جریان آب و مایعات را بر عهده دارند. در این مقاله به بررسی پمپ برتولینی تولید شده توسط دفتر پمپ برتولینی در ایران و بررسی کاربردهای آن می پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید. https://news-amazing.ir/?p=209290

بمب چیست و چرا استفاده می شود؟

پمپ وسیله ای است که عملکرد مکانیکی دارد و برای جابجایی آب با سرعت بالا استفاده می شود. همانطور که می دانید امکان ارسال آب از طریق لوله وجود ندارد. بنابراین پمپ آب را در جهات مختلف به حرکت در می آورد تا بتوان آن را به صورت عمودی یا افقی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد.

پمپ برتولینی چیست؟

برتولینی نام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پمپ است که محصولاتی با کیفیت و ماندگاری بالا تولید می کند. به طور کلی پمپ های برتولینی به پمپ هایی گفته می شود که توسط این شرکت تولید و عرضه می شوند.

در سال 1918 فردی به نام اوگو برتولینی شرکتی به نام هیدرومکانیکال تاسیس کرد. این شرکت در فاز اول اقدام به ساخت پمپ های پیستونی مناسب برای سمپاشی و کشاورزی نمود. این شرکت همزمان با توسعه صنعت کشاورزی به توسعه تولید خود ادامه داد و در فاز بعدی تولید پمپ های پیستونی دیافراگمی و رگولاتورهای فشار را آغاز کرد.

در طول سالیان متمادی و به لطف تجربه فراوان این شرکت محصولات هیدرومکانیکی با ابعاد کوچکتر، صدای کمتر و وزن کمتر تولید کرده است. علاوه بر این کیفیت محصولات این شرکت از عالی به عالی رسیده است و همین امر باعث شده تا این شرکت به یکی از بهترین تولیدکنندگان پمپ در جهان تبدیل شود. علاوه بر این، این شرکت طیف وسیع تری از محصولات جدید تولید کرد که یکی از آنها به پمپ برتولینی یا پمپ کارواش برتولینی معروف است.

درباره پمپ خودرو برتولینی بیشتر بدانید

پمپ های کارواش در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. اما کاربرد اصلی آنها نظافت و بهداشت است که به دلیل فشار بالای آب، فرآیند شستشو و نظافت را بهتر و سریعتر می کند و تا حد زیادی در کاهش مصرف آب تاثیر دارد. این پمپ ها آب معمولی و کم فشار، سیستم کم و سریع و فشار بالا را تامین می کنند. پمپ های کارواش برتولینی به دو نوع اصلی اتصال مستقیم و اتصال قاب تقسیم می شوند. علاوه بر این، از نظر جنس، آنها از آهن یا مس ساخته می شوند. پمپ های برتولینی به طور کلی شامل 4 نوع هستند:

سری TM

جام جهانی سری

سری WJCU

سری CA

کاربرد پمپ کارواش برتولینی

پمپ های برتولینی کاربردهای زیادی دارند و در هر سناریو و موقعیتی که نیاز به آب فشار قوی داشته باشد می توان از آنها استفاده کرد. مهمترین کاربردهای پمپ کارواش برتولینی عبارتند از:

در کارواش برای شستشوی خودروهای سواری، کامیون و سایر وسایل نقلیه استفاده شود.

برای سوالات مربوط به نظافت، شستشوی پنجره و نظافت نمای ساختمان از آن استفاده کنید.

رنگ هایی مانند اپوکسی و ... را از روی آسفالت و جاده ها پاک می کند

از آن برای تمیز کردن کثیفی و از بین بردن کثیفی، رسوبات، گرفتگی و زنگ از سطوح مختلف بدون آسیب فیزیکی استفاده کنید.

شستشو و نظافت سطح محوطه مانند پارکینگ، بالکن، کارخانجات و صنایع مختلف.

قطعات یدکی پمپ برتولینی

اگرچه کارکرد پمپ ها آسان است، اما این عملیات ساده نتیجه مونتاژ صدها قطعه کوچک و بزرگ است. به طور کلی مهمترین قطعات و لوازم جانبی پمپ کارواش برتولینی عبارتند از:

سیستم آبگرمکن

شستشوی سطوح روغنی و چرب نیاز به آب داغ دارد. زیرا آب گرم بهتر می تواند چربی را جابجا کند و آن را تمیز کند. از آنجایی که پمپ کارواش برتولینی با آب سرد کار می کند، برای گرم کردن آب باید از سیستم گرمایشی استفاده کرد.

با استفاده و نصب این دستگاه بر روی پمپ برتولینی، آب، مایع یا مایع دیگر موجود در پمپ به صورت جداگانه و خارج از فضای پمپ گرم می شود تا گرمای ایجاد شده به پمپ و دستگاه آسیب نرساند و از طول عمر آن کاسته نشود. این سیستم های گرمایشی در دو نسخه برقی و دیزلی تولید می شوند و مدل دیزلی مایعات را بیشتر گرم می کند.

لوله

برای استفاده بهینه تر از پمپ پیستونی باید از شیلنگ هایی با مقاومت و تحمل فشار بیشتر استفاده کرد. این شیلنگ ها در مدل های استاندارد و دو لایه سیمی تولید می شوند. نوع دوم در برابر فشار آب مقاومت بیشتری دارد.

نیزه و لوله

لنس و نازل در واقع لوله خروجی پمپ و کنترل کننده آن نامیده می شوند. لنس در دو مدل راسته و برش تولید می شود. اگر از موتورهای الکتریکی با کلاچ استفاده می کنید، لنزهای قطع کننده بهترین انتخاب هستند.

اخرین حرف

گروه بازرگانی پمپ ایران انواع پمپ کارواش را با نمایندگی پمپ برتولینی برای مصارف خانگی، کارگاهی و صنعتی عرضه می کند. اگر به این پمپ ها علاقه دارید به سایت مجموعه پمپ ایران مراجعه کنید.