قارچ و کپک به راحتی در حمام رشد می کنند زیرا اتاق هایی که بخار، رطوبت و آب دارند مکان های ایده آلی برای رشد قارچ و کپک هستند. قارچ و کپک می تواند در مکان هایی مانند اتاق زیر شیروانی، پنجره ها و حمام رشد کند.

قرار گرفتن در معرض کپک و کپک می تواند باعث مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی، آسم و افزایش آلرژی شود. اگر رطوبت خانه بالای 50 درصد باشد باعث ایجاد کپک و کپک می شود که باید در اسرع وقت آن را حذف کنید. در این مقاله از کارمادئو به طور مفصل به علائم کپک و کپک و همچنین نحوه از بین بردن آنها می پردازیم پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

اینها نشانه هایی است که نشان می دهد در حمام شما قارچ و کپک وجود دارد

موارد زیر نشان می دهد که قارچ و کپک در حمام شما وجود دارد.

1- کف سرویس بهداشتی نرم و صاف

اگر با پای برهنه وارد حمام می شوید و متوجه می شوید که کف زمین لغزنده و چسبنده است، این طبیعی نیست و نشانه کپک زدن در حمام و ریشه گرفتن کپک است. در این صورت باید کف و درزهای حمام را بررسی کرده و قالب را از بین ببرید.

2- در سرویس بهداشتی شما مورچه وجود دارد

دیدن مورچه ها در حمام و خزیدن روی سقف، مفاصل و اطراف حمام نشان دهنده وجود قارچ در سرویس بهداشتی شماست.  سبک زندگی کپک باعث از بین رفتن چوب و دیوار خشک می شود که راه را برای ورود مورچه ها و سایر حشرات به حمام باز می کند. کمی آب و سرکه برای از بین بردن مورچه ها کافی است. بزرگترین مشکل خلاص شدن از شر نشاسته است. در این مورد، اگر نمی توانید از شر قالب خلاص شوید، از متخصص کمک بگیرید.

3- بوی کپک به مشام می رسد

با اینکه بیشترین محل رشد کپک زیر مواد است اما ممکن است در مراحل اول اصلا اثری از کپک نبینید و فقط بوی کهنه و کثیفی به شما برسد. به عنوان مثال، یک نشتی کوچک در دوش حمام می تواند شرایط مرطوبی ایجاد کند و محیطی برای رشد کپک ایجاد کند.

اگر دوش حمام شما بوی کثیفی و کپک زدگی می دهد، مقدار کمی جوش شیرین و سرکه را روی نازل های دوش بریزید و نازل های دوش را با یک کاسه آب جوشیده بشویید. اگر این کار بوی کپک زدگی را از بین نمی برد، حتما با یک لوله کش تماس بگیرید تا لوله های حمام خود را بررسی کند.

4- دیوار سرویس بهداشتی آسیب دیده است

کپک دیوارهای حمام را از بین می برد و آسیب دیوار باعث رشد کپک می شود زیرا آسیب دیوار باعث ورود آب به این قسمت ها و محلی برای رشد کپک می شود.ریزش دیوار و گچ سنگین همگی از نشانه های کپک هستند. مشکلی جدی است و حتما باید از یک متخصص کمک بگیرید.

اولین کاری که برای جلوگیری از کپک زدن باید انجام داد، حل مشکل رطوبت است و مرحله بعدی تمیز کردن و از بین بردن قالب است. اگر قرار است خودتان این کار را انجام دهید، حتماً اقدامات احتیاطی را انجام دهید و از دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید.

5- لکه های رنگین روی روح ظاهر می شود

وجود کپک‌ها و کپک‌ها از دیرباز یک مشکل بزرگ بوده است، زیرا دیدن آن‌ها روی در، سقف و دیوار حمام دشوار است. قبلاً گفتیم که محل رشد کپک معمولاً زیر اشیا است و اگر روی شیشه و کاشی کپک زدید باید بدانید که این کپک از قبل شروع به رشد و تکثیر کرده است.

کپک معمولاً به صورت رنگ های سفید، آبی و سبز ظاهر می شود، اما می تواند به صورت توده های قهوه ای، سیاه و خاکستری نیز ظاهر شود.

برای از بین بردن کپک، می توانید این مناطق را با جوش شیرین، پراکسید هیدروژن، مواد شوینده شیمیایی، آمونیاک و سرکه سفید تمیز کنید. البته برای انجام این کارها حتما تهویه مناسب داشته باشید و در حین کار از دستکش استفاده کنید زیرا کپک سیاه بسیار مضر است.

سخنان پایانی

در این مقاله کارمادیو علائم کپک و قارچ در سرویس بهداشتی را توضیح داده ایم و در آخر شما را به مطالعه مقاله ای با عنوان 8 راه برای رسوب زدایی ماشین لباسشویی دعوت می کنیم تا با مطالعه آن از ماشین لباسشویی خود مراقبت کنید: . معلق بودن